Dag samen,
Beste vrienden collega's, heb mij een andere Alfa aangekocht voor opmaak, maar ja blijf maar een leuke hobby hé, moet deze volgende maand halen, Kwa kostprijs was deze goed meegevallen 1000 Euro, kilometerstand = 117000 Km.
Het zal nog een hele tijd duren voor dat deze in orde is, wordt een zwarte.
Het is een Alfa romeo 75, moest hem hebben, elke keer als ik naar mij ma reed, reed ik langs deze wagen en kon niet lijden dat deze wagen dag en nacht, zomer en winter buiten stond, motor is iets lichter dan van mijn 164, het is een 75 met een 16 IE motor.
Bodem is in goede staat, 2 deuren links moeten aangepakt worden maar verkeren toch in goede redelijke staat, wielkastranden bijwerken ,kofferdeksel heeft een klein roestplekje, alfa control mankementje, maar daar lig ik niet wakker van, en de toerenteller werkt goed, alleen als de motor op relantie draait schommelt de wijzer van de toerenteller, wat normaal is voor zijn leeftijd, is dus te vervangen, schijfen achter zijn recent vervangen, en de linkse remklauw achter ook.
Interieur in perfecte staat, hemel is nog schoon wit en hangt niet.
Wagen is niet voorzien van een twinsparkset, maar moet deze nog bestellen, motor heeft een tijdje niet gedraait en na het starten met koude motor moet ik wel met de gas spelen, geef ik teveel gas val de motor uit, laat ik de gas los val deze ook uit, na een 3 à 4 minuten draait de motor heel schoon op stationair toerental, en reageert ook bij het gas geven, maar na een grondige beurt zoals olie ed. zou dit probleempje opgelost zijn.
Wat een uitleg hé.
Met mijn 164 is alles ok, een klein beetje werk, remklauw RA nakijken blijft hangen, en ben op zoek naar een linkse armsteun, maar moet geduld hebben ze zijn schaars, ben nog altijd op zoek naar die armsteun.
(zie foto)
Foto's AR 75 16 IE
Groetjes
Jantje