Vandaag had ik een klein beetje pech met de 75.
Toen ik vanmorgen op mn werk uit mn auto stapte,lag er een plas vloeistof onder aan de voorkant.
Nadere inspectie leerde dat het koelvloeistof was,en toen ik ging zoeken,bleek er in de onderste radiateurslang een klein scheurtje te zitten.
Gelukkig was ik vanmiddag vrij,dus op mn werk even een lekbak onder de auto geschoven(die precies paste,tot mn voorpijpen,daar liep ie op klem
)
Slang losgeschroefd,vergelijkbare(maar net niet 100% kloppende) gebruikte slang uit de bak met oude slangen van sloopauto's(BMWs) gevist,en gemonteerd.
Koelvloeistof erin geflikker,starten,en natuurlijk waterdicht
Nu weer wat leuker nieuws(naja,positiever nieuws).
Afgelopen weekend had ik van Jens een setje broodtrommels(K&N) gekregen,en aangezien ik denk dat dat wat afgewerkter staat als kelken met losse fiters,die maar even netjes gemaakt.
Waarschijnlijk zjin ze van een boxer geweest,aangezien ze met 4 moertjes dicht zitten ipv de gebruikelijke 2.
Jens had ze al aangepast voor op Solexen,maar dellorto's zijn aan de achterkant toch net iets anders.
Er zaten aan de achterkant uitstekende schroeven/boutjes waardoor de filters niet strak aansloten op de carbs.
Vanmiddag verzonken inbusboutjes gehaald,1 gebruikt als een soort doorslag,en ermee kuiltjes in de achterdeksels getikt.
Daarna de boel in elkaar geschroefd met nieuwe dopmoertjes,en tadaa,perfect aansluitende filters,die er keurig netjes uitzien.