Goos v pelt beveelt ngk kaarsjes aan, golden lodge is schijnbaar niet meer verkrijgbaar.
weet ook niet of het echt nodig is, maar een setje kost toch maar twaalf euro en dan leer ik mss ook weer eens wat
koppelkromme, daar staat of valt alles mee... Maar in een straat 33 tot 160pk is goed te doen mits je wat dingetjes hebt aangepakt en op droog wegdek!een boxer tunen is leuk, maar teveel vermogen op de voorwielen slaat nergens op.
komt nog eens bij dat je met pk's niet de snelste bent.
33 doen het bijv. heel behoorlijk tegen andere PK monsters, puur omdat ze in de bocht weer tijd goed maken.
en wat is er nu leuker? rechtuit snelheid of bochtensnelheid
dus, waarom zou je een vermogen investeren als je er eigenlijk maar weinig praktische winst uithaalt?
eigenlijk een no-go dus.
beter een giulietta 116 (voor mij de mooiste alfa misschien wel)
ik weet het. al een aantal keertjes gedaan.maar trek eens alles uit je 33, dan wordt het pas echt leuk (naast de overtollige kilo's die je kwijt hebt heb je dan ook een ongelooflijke snelheidsbeleving door de herrie!)
Ik had het idee dat de wegligging van een SW iets beter was voor het betere werk, dus misschien dan een sedan als daily en de SW snel maken?voor het betere geweld moet er dan maar een sprintje of een 33 sedan komen.
lijkt mij onzin... dan zou je 20kg achterin een sedan moeten leggen, ben je er ook.Ik had het idee dat de wegligging van een SW iets beter was voor het betere werk, dus misschien dan een sedan als daily en de SW snel maken?voor het betere geweld moet er dan maar een sprintje of een 33 sedan komen.
Maar voor vermogenswinst kan je niet heel veel beter doen dan een 16v swap denk ik.. dus dat ben ik helemaal met je eens
sterker nog, op het dak bindenlijkt mij onzin... dan zou je 20kg achterin een sedan moeten leggen, ben je er ook.Ik had het idee dat de wegligging van een SW iets beter was voor het betere werk, dus misschien dan een sedan als daily en de SW snel maken?voor het betere geweld moet er dan maar een sprintje of een 33 sedan komen.
Maar voor vermogenswinst kan je niet heel veel beter doen dan een 16v swap denk ik.. dus dat ben ik helemaal met je eens
door de lange vorm van een SW tordeerd die juist meer
Ik lees dit stukje toevallig even, maare wat voor rotor praat je over? Is dit hedendaags nog mogelijk? Ook gewoon uit interesse hoorMijn eerste auto was een 33 1.7QV type 2. Dus 1700 met carbs. Met een kleine aanpassing( andere rotor in de ontsteking) en goed afstellen liep dat ding als de brandweer, een 16v maakte er niets tegen klaar.
Grootste nadeel was toch echt het verbruik .... Met flink poken haalde ik nog geen 1 op 5. Mijn record slurpen was 189km op een volle tank.... En toen tankte ik super plus a 2 gulden 93 per liter ( vergeet ik nooit meer denk ik.. hoewel het vandaag de dag de prijs van euro is zit ik me nu te bedenken ).
Als je de stralen benzine uit die vier messing pijpjes ziet komen als je in één keer gas geeft (acceleratie-verrijking) snap je dat verbruik wel...
Bij ombouwen naar carbs moet je ook een andere brandstofpomp monteren trouwens, de injectiepomp levert een veel te hoge druk.
Met een beetje goede diff in je 33 heb je heel wat meer plezier van de nm's en pk's die je redelijk goed uit een 8v kunt halen.een boxer tunen is leuk, maar teveel vermogen op de voorwielen slaat nergens op.
komt nog eens bij dat je met pk's niet de snelste bent.
33 doen het bijv. heel behoorlijk tegen andere PK monsters, puur omdat ze in de bocht weer tijd goed maken.
en wat is er nu leuker? rechtuit snelheid of bochtensnelheid
dus, waarom zou je een vermogen investeren als je er eigenlijk maar weinig praktische winst uithaalt?
eigenlijk een no-go dus.
beter een giulietta 116 (voor mij de mooiste alfa misschien wel)
Moet je even naar jouw rotor kijken, als er een los dingetje met een veertje opzit ( sorry, kan het niet duidelijker omschrijven.. ) moet je even met die rotor naar een Brezan oid gaan en vragen om eentje zonder dat veertje e.d. van een 1.7IE kan best het goede type zijn..Ik lees dit stukje toevallig even, maare wat voor rotor praat je over? Is dit hedendaags nog mogelijk? Ook gewoon uit interesse hoorMijn eerste auto was een 33 1.7QV type 2. Dus 1700 met carbs. Met een kleine aanpassing( andere rotor in de ontsteking) en goed afstellen liep dat ding als de brandweer, een 16v maakte er niets tegen klaar.
Grootste nadeel was toch echt het verbruik .... Met flink poken haalde ik nog geen 1 op 5. Mijn record slurpen was 189km op een volle tank.... En toen tankte ik super plus a 2 gulden 93 per liter ( vergeet ik nooit meer denk ik.. hoewel het vandaag de dag de prijs van euro is zit ik me nu te bedenken ).
Als je de stralen benzine uit die vier messing pijpjes ziet komen als je in één keer gas geeft (acceleratie-verrijking) snap je dat verbruik wel...
Bij ombouwen naar carbs moet je ook een andere brandstofpomp monteren trouwens, de injectiepomp levert een veel te hoge druk.