Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 08:38

oei...

Ben ik achteraf toch blij dat ik naar de MM en Villa d'Este ben gegaan en niet hier naartoe.

En ik weet niet meer wie het zei, maar door een SS ingehaald worden met 160km/u is echt uebercool natuurlijk!!
Wat vind ik dat toch gave auto's!!
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 08:42

Ronduit schandalig die 130 euro per equipe. Het was een complete aanfluiting!

We hebben wel een topweek gehad! Met drie 155ers het Schwarzewalt doorgereden en over de Stelvio pas geweest.

Monza en het museum zijn voor mij al genoeg reden het een geslaagde week te noemen, tel daarbij op alle gezelligheid :D
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 09:57

Ik heb een meer dan goeie 9 daagse reis gehad en ruim 3000km fantastische route's en bergpassen gereden.
Ik ben zeer tevreden met de SCARB organisatie en wou nog graag een dikke vinger geven aan de Fiat mensen die mensen die voor de feestelijkheden uit alle delen van de wereld komen totaal laten vallen.
Deze lamzakken hebben geen flauw benul wat Alfa Romeo voor een erfgoed heeft en wat mij betreft kan je nog beter door een diuts of van mij apart chinese multinational overgenomen worden.
Grote schande hoe met een merk als het onze wordt omgegaan!
Hoe dan ook een super 9-daagse reis met de Giardinetta gehad die ik niet had willen missen!
Het staat al op het forum ,maar toch nog maar een keertje een youtube link van noutmans die helaas zijn GTA opblies!

Klik
Afbeelding

Check-in balie Interalpen hotel Tellfs
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1221
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 10:00

Wij zijn zondagavond om 20.00u weer thuisgekomen.

De Buitenlandrit 9-daagse was echt geweldig! Super strak door de SCARB georganiseerd, dit had ik echt niet willen missen.
Inderdaad het Milaan programma op zaterdag was wat teleurstellend, al was de lunch in de cargo hal wel goed. Naar Milaan rijden vanaf daar hebben we gemeden.


Ik wil het SCARB team en Gerrit en Nicole langs deze weg bedanken voor deze super vakantie.
Afbeelding

Equipe 159
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 984
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 10:25

Woensdag de 23e rond een uur of 10 's ochtends met mijn asistent chirurg in de sud TIQv naar Milaan vertrokken! We hadden een spannend vooruitzicht, omdat ik dinsdag gebeld werd door een vrouwtje van de organisatie dat we met het sudje bij de top 100 zouden zitten :D .

Om 20:00 in Como aangekomen, een hotelletje geregeld, een paar biertjes, amarettootje, en piza naar binnengewerkt, tot 01:15 in een barretje gezeten, gezellige gasten daar!!!!!!!!!!
De dag erna met hoofdpijn naar het alfa museum gereden en daar wat rondgeneusd, vondt het zelf niet zo spannend, maar mijn assistent was er nog nooit geweest, vandaar!, Wilde weggaan om naar het ferrari museum te gaan in Modena, is gvd de poort op slot ivm actievoerders, na een uurtje wachten toch maar aan de tocht begonnen. Had al gehoord dat je in Modena een ferrari kon huren en er zelf in rijden, dit maar gedaan. We moesten 100 euro de man aftikken om 10 minuten in een ferrari F430 scuderia te sturen, wat een sensatie :thumbs: , van de bijrijder hoeft tie niet gespaard te worden. Op de snelweg begon tie te roepen GO GO GO, ff met de linker flippers maar een paar tandjes terug geschakeld en de pin onderin getrapt, gewoon bruut dat geweld. Ook nog even in de ferrari galleria geweest, viel eigenlijk wat tegen voor die 13 euro, maargoed onze dag kon niet meer stuk!!

Na dit gebeuren in de richting van Bologna vertrokken, vrijdag morgen hadden we een afspraak in het museum en zouden we een rondleiding in de fabriek krijgen, mooi mooi mooi daar en een professionele rondleiding door een italiaans kippetje! Rond de middag nog evem naar Parma geweest we hebben daar zoals mijn maat zegt nog ff wat gesnaveld en wat rondgeneusd, ook nog ff een bakkie koffie met een oude vriendin van mij gedronken, daarna op naar Milaan waar mijn maat op een minuut of 10 van het Fiero een hostelletje voor 2 nachten hadden regeld.

Zaterdagochtend om 8:15 aanwezig op cargo 1, had dat vrouwtje van de organisatie ons verteld, wij uiteraard aanwezig, mochten we er toch niet in, aansluiten in de rij werd verteld. Rij was nog niet zo lang, er werd voor sensatie gezorgd door enkele aanwezigen die voor de poort bandjes gingen oproken :)
Eenmaal binnen wagen geparkeerd bij de top 100 stand, wel raar, sudje ziet er niet super uit en staat er toch tussen, maarja dat is het geluk dat ze geselekteerd heben op type en niet op foto's ofzo.
Op zich vond ik alles best wel aardig georganiseerd, nog ff lekker het buikje volgegeten en wat gedronken, alles was goed verzorgt!

Rond half 3 onder politieescorte met de top 100 wagens naar cenrum van Milaan, aparte sensatie en we konden natuurlijk weer pole in het centrum staan!!! Om 19:30 zie ik opeens allemaal top 110 wagens richting een podium rijden, had niet begrepen dat wij dat ook moesten, mijn maat snel in laten stappen, en er achteraan, was leuk, allemaal mensen achter de hekwerken foto's schieten en klappen, en dan verteld een italiaans mannetje een verhaaltje over de sud, grappig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na deze ervaring naar het hostel vetrokken, we hebben daar besloten om zondag ochtend maar terug te rijden naar het dorre nederland, we hadden het gevoel dat deze dag voor ons weinig waarde kon toevoegen gezien de zaterdag en hadden het gevoel dat de rit rond Milaan één grote file zou worden!!!!!!!!!!!! Hierdoor wel wat gadgets gemist heb ik begrepen :cry:

Zondag om 8:15 vanuit Milaan naar huis vertrokken, om 18:30 zaten we aan een lekker bakkie hollandese groente soep gemaakt door schoonmoeder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het Sudje heeft zich voorbeeldig gedragen, geen klap verkeerd en op benzine na geen enkele vloeistof verbruikt, Oliepeil stand na dik 2500 km gewoon nog netjes op max. Ook het gereedschaptassie heb ik voor lul meegenomen.

Omdat wij veel in de wagen zaten hebben we wat weinig foto's van onze zwarte sud TIQv dus als mensen nog wat materiaal hebben heb ik wel intresse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
Giulietta 1.6 JTDm Distinctive in Nero Etna.

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 11:08

:?: Wie heeft tijdens ons verblijf in Italië een foto gemaakt van onze hond in de Spider :?:

Wij waren met een zwarte 916 Spider, onze hond is een Briard (Franse herdershond) en heeft altijd een bril op als hij in de cabrio zit.

We zouden het heel erg fijn vinden als je de foto naar ons wilt sturen.
Zijn jullie niet vorig jaar ook mee geweest door de Champagne, ik reed met de 164 achter jullie en heb toen ook fotos gemaakt van de hond met de bril :D

Groet Roy

(sorry even off topic) :wink:
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Wouter Dobbenga
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 16:45
Locatie: Rotterdam

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 11:13

Ik vond het een geweldige ervaring, ik ben blij dat ik de turbo bertone had genomen i.p.v. de Mito. Het was gelijk DE vuurdoop voor mn bertje met de nieuwe zware drukgroep special made.

Alleen de schroeven van de spruitstuk op de turbo bleken bij aankomst een stukje te zijn los gekomen. Nadat deze waren vastgezet, heb ik verder geen problemen gehad, het leukste vond ik toch de rit langs het meer en door de bergen.

Terug naar huis bij de Simplonpas stond ik onterecht even langs de kant van de weg omdat ik dacht dat er wat kapot was. Maar hoe meer km's, hoe meer vertrouwen er kwam. Vanaf Frankrijk zonder problemen een kruissnelheid van 170 aangehouden. Veel leuke reacties en duimpjes gekregen 4 dagen lang.
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 669
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 11:21

Heerlijke week gehad :D

Ik ben na de aanfluiting van zaterdag heerlijk op een stel rekken gaan zitten in de zon met een paar flesjes water, elke auto rijdend de fiero zien verlaten, geweldig!!

Veel dingen konden beter, maar zijn wij allen niet vreselijk verwend door ons geweldige SS elk jaar.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Gebruikersavatar
Wouter Dobbenga
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 16:45
Locatie: Rotterdam

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 11:31

Snooker: +1 hier

Al het bedienend personeel, niet 1 uitgezonderd liep er elke dag rond met chagrijnige koppen.
Ook op de diverse terrassen, waar wij kwamen om iets te nuttigen zuchtte personeel onder de zware last om hun gasten te moeten bedienen .
Wat heb je dan gedaan dat zij jou overal zo chagrijnig bediende? :lol:
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 11:44

Ik ben het ook met Snooker eens.
Wij kwamen "gelukkig" veel later op het terrein aan, mede door uitslapen, onnodig bezoek aan het Alfa Museum in Arese (stond trouwens wel in het roadbook dat deze dicht was, dus beter lezen) en het niet kunnen vinden. We kwamen uiteindelijk tussen de prostituees terecht. Een bevredigde klant heeft ons toen uitgelegd hoe we er het best konden komen.
Omdat er geen plek meer was hebben we de wagen voor de parkeerplaats neergezet.
Daarbij was het ook nog eens bloedheet. Dus zijn wij Linéa recta naar de airconditioned zaal gegaan om de restjes voedsel op te schrapen en wijn op te drinken. Het was toen wel erg rustig.
Ik was met mijn medebestuurder wagen 120 die van het parkeerterrein vertrok en voor mij doken een aantal Polen.
Ik had verwacht dat de "slang" niet zou breken en ons direct naar Milaan zou leiden. Bij de eerste rotonde miste we meteen de afslag en toen was het snel rondjes rijden op ALLE rotondes in de buurt.
Gelukkig bracht de TomTom ons via een omweg waar we moesten wezen. Gelukkig via een omweg omdat ik heb begrepen dat hele groepen naar een parkeerplaats zijn geleid en met bussen maar de plek werden vervoerd maar niet meer werden teruggebracht.

Daar aangekomen heb ik de wagen meteen plompverloren op de hoek op de stoep geparkeerd.
Het was bloed heet, van een aantal bekenden was de motor gaan koken en er bleek veel schade te zijn gereden op de weg naar Milaan toe. In Milaan was helemaal geen aandacht van de Top van Alfa Romeo/Fiat, wel vier of vijf oude Alfa Romeo foto's op een bord en verderop een prachtige Hyundai Scoupe "Nieuwste model" (WTF!!). Door de hitte en uitputting kreeg ik ook nog een woorden met mijn stuurmaatje.
In het hotel aangekomen overviel mij het gevoel dat dit het einde van Alfa Romeo was. Door alle negatieve indrukken kon ik de slaap niet vatten en om 4.00 's ochtend heb ik nog zitten napraten met een aantal andere clubleden in de lobby van het hotel, die met dezelfde kater zaten (maar dan bierloos).

De volgende dag heb ik aan het zwembad de zaterdag maar als een groot avontuur bestempeld en heb er nu vrede mee.
Het is goed voor jaren prima borrel verhalen.
Zondag is er niemand van het hotel naar de ring van Milaan gegaan. Ik kan mij ook niet voorstellen dat daar nog animo voor was.

Hotel Dino vond ik zeer goed (wel een upgrade genomen naar een ruimere kamer bovenste verdieping met uitzicht op het meer). Het personeel vond ik ook vriendelijk, ik heb in ieder geval geen chagrijnige gezichten mijn richting op gehad.

De wagen deed het fantastisch zowel op de heen als terugreis, op Monza, inde bergen en in de hitte. Even wat top snelheid geprobeerd in Duitsland, op de teller stond 245 en op TomTom 235. De koek was nog niet op maar ik zag in de verte al weer wat vrachtwagens. Ik dank god op mijn knieën dat ik vlak voor de reis het koelgas van de airco heb laten vervangen.

Als laatste opmerking: Mijn complimenten voor de echte helden van de buitenland rit. Degene die met 25 - 30 -35 - 40 jaar oude wagen zonder airco en raampjes open helemaal vanuit Nederland naar Italië en terug hebben gereden. Ik heb ze onderweg gezien. In de bloedhitte achter het stuur van de Bertjes, Spiders, Montreals en Giulias. TOPGASTEN! Diep, diep respect...

MariaAlfa

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 12:46

:?: Wie heeft tijdens ons verblijf in Italië een foto gemaakt van onze hond in de Spider :?:

Wij waren met een zwarte 916 Spider, onze hond is een Briard (Franse herdershond) en heeft altijd een bril op als hij in de cabrio zit.

We zouden het heel erg fijn vinden als je de foto naar ons wilt sturen.
Zijn jullie niet vorig jaar ook mee geweest door de Champagne, ik reed met de 164 achter jullie en heb toen ook fotos gemaakt van de hond met de bril :D

Groet Roy

(sorry even off topic) :wink:
Ja klopt, we zouden die foto ook wel graag hebben.

Groetjes Maria

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 12:51

Wij zijn ook een ervaring rijker en, net als eerdere schrijvers, een illusie armer!
De ervaring had ik nooit willen missen, want zowel de heen- en terugreis, als de vrijdag toen er een fantastische bergrit was uitgezet hebben we genoten van de mooie uitzichten, mooie auto's en alles wat op ons pad kwam.

Op de donderdag kon je naar Arese en het circuit van Monza. Deze reis hebben we ook gemaakt, maar buiten de mooie auto's en het vrij rijden door diverse Alfa's was er weinig te beleven.
Een gepassioneerde man stond nog een toespraak te houden over Alfa en het enige woord dat ik verstond was "vergogna" dat zzoiets als schande betekent.
Nou wist ik niet of hij het over de eventuele teloorgang van Alfa sprak of over de demonstratie die net buiten de poorten gehouden werd, maar het was wel toevallig........

Zoals geschreven was de vrijdag een topdag, welke goed georganiseerd was door een superenthousiaste man die een link had met het pittoreske Monaco en vooral op goede voet leeft met burgemeesters en de carabinieri.
Alle deelnemende alfa's van onze club werden in 4 dorpjes als echte gasten onthaald! De carabinieri regelde het verkeer zodat al onze auto's gewoon in de historische stadscentra konden komen.
Deze centri storiche zijn normaal alleen voor voetgangers te bereiken, maar dat gold op deze dag in ieder geval niet. Bij de ene stop jkreeg je een plantje, bij de andere een lekkernij in de vorm van een soort crepe, en weer verderop kon je wijnen proeven.... Top was deze dag.

Op zaterdag ging de stoet naar Fieramilano. Een soort RAI-achtig expo-center met een mega parkeerplaats, vol met Alfa's! Een lust voor het oog. Binnen "kon" er gegeten worden, mits je daar een pasje voor had. Nou, ik ben er geweest, maar buiten een paar stukjes garnering was er werkelijk niks te eten! Wel goed voor de lijn...dat dan weer wel!

Om 3 uur zouden alle auto's naar het stadscentrum van Milaan rijden....wat een mega chaos!!!!
Na een uur in de file te hebben gestaan ging mijn auto aan de kook....en vreesde ik voor de koppakking. De laatste kilometer heb ik maar lopend afgelegd en de auto langs de kant laten staan. (achteraf 3 en een halve liter water erbij gegooid).

Ontzettend veel mooie auto's gezien, maar deze stonden ook al op de grote parkeerplaats in Fieramilano.
Er was dus werkelijk niks geregeld, op een paar vage zuiltjes met foto's van racende vooroorlogse alfa's.

Op deze dag ben ik dus een illusie armer geworden...de illusie dat Alfa belangrijk voor Fiat is, en dat de liefhebbers ook als gasten behandeld zouden worden bij zo'n belangrijke viering...niet dus!

Zondag in mijn 2600 sprint in 11 uur naar huis gereden, en in totaal ongeveer 500 liter benzine op 2800 km. gebruikt...

Het was voordeliger om naar Zuid-Afrika te gaan en daar een WK pot te bezoeken dan dit reisje...maar ik heb hele leuke mensen ontmoet en ontzettend veel gelachen.

Ik had het absoluut niet willen missen, maar het 200-jarig jubileum sla ik over....

Organisatie: bedankt, en Alfa: sterkte!

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 12:57

Oh ja, de drankrekening in het hotel was wel heel heel hoog.....

Maar de lol met sommige mensen was onbetaalbaar :wink:

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 13:17

Wat een heerlijke chaos was het in Milano :mrgreen: Wij zijn dan ook wel op eigen gelegenheid geweest (prachtig Hotel geboekt en voor €5,50 door heel Milaan kunnen crossen met de Metro) en hebben dus eigenlijk niks met de organisatie te maken gehad! We konden zaterdag bij het Fiera gewoon gratis naar binnen en het centrum was natuurlijk vrij toegankelijk voor iedereen, dus wij hebben ervan genoten :thumbs:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 13:23

wij zijn weer terug in München na een week met hoogte- en dieptepunten.

Dinsdag/woensdag naar Baveno (hotel Dino) gereden over de Stelvio (waar inderdaad nog wat sneeuw op de weg lag van kleine lawines), en een tussenstop in Livigno.
Hotel was naar ons idee prima, heerlijk zwembad, zeer goed opgeleid personeel (ok, misschien niet glimlachend, maar we zijn altijd heel vlot bediend en de barman had zelfs de woordjes dankuwel en alstublieft geleerd), keurige kamer. Het eten was ok, het werd vlot uitgeserveerd en leverde daardoor in ieder geval geen leeggegraaide buffet-taferelen op. De variatie was wellicht wat minder, maar goed.

Donderdag naar het museum en naar Monza geweest. Bij het museum gelukkig zelf geen last gehad van de stakers. Verder was het goed geregeld: er was een stand met eten, er waren bijzondere auto's (o.a. de TZ3), er kon worden proefgereden met de Giulietta, en het meest bijzondere was dat het museum heel even deed denken aan een bezoek aan de andere auto-merken qua drukte. Als je er ooit eerder bent geweest en na controle van je paspoort met 2-6 anderen in het Museum hebt rondgelopen was dit wel andere koek. We hoorden dat er in 2 dagen tijd 8000 bezoekers zijn geweest. Ook bijzonder, het parkeerterrein afgeladen met Alfa's in plaats van de suffe merken van de medewerkers zoals wij het eerder hadden gezien. Een beetje jammer dat het aftellen naar het moment supreme alleen in het Italiaans was, maar verder: een leuke dag.
Wij hebben niet gereden op Monza omdat we het vooraf nogal onduidelijk vonden: 130 euro voor 40 minuten zonder zekerheid dat je mocht, helmplicht, we zagen het niet zo zitten. De mensen die wel hebben gereden hebben waar voor hun geld gehad: 3x 40 minuten die bijna niemand vol heeft gemaakt omdat het rijden flink aanpoten was. De helmplicht werd zeer verschillend geïnterpreteerd: de ene spider moest dicht, voor een ander werd een tweede helm geregeld, een ander moest juist wel met helm rijden. Ach, Italianen...
Voor ons eindigde de dag super: vrienden van ons wonen in Monza en wisten dat er 's avonds in het park vuurwerk was - genieten.

Vrijdag was de TOP-dag: een rondrit georganiseerd door een oud-coureur, met afgezette wegen, parkeerterreinen, politiebegeleiding, hapjes en een toespraak op het eindpunt, in een stadje waar plotseling op elk pleintje Alfa's stonden. GENIETEN.

Zaterdag: D-day, zoals Gerrit het noemde. Wij hadden weer geen last van de stakers, en kregen zowaar de juiste sticker (voor de juiste parkeerplek) op de voorruit geplakt. Dit ging bij veel anderen niet goed (met dank aan de stakers, zegt men) Een aantal BLR-rijders zorgde er vrijwillig en spontaan voor dat onze vakken ook door ons werden opgevuld. Je kan het arrogant vinden, maar zoals ik hier al eerder postte, er waren dus 300 plekken en 300 BLR-rijders. Er waren verderop vakken voor mensen die ongeorganiseerd reden, dus het is echt niet zo dat je geen plekje had gekregen. Het is ook niet leuk als je als BLR-rijder niet in het voor je gereserveerde vak komt te staan (en dat gebeurde helaas ook).
Voor de rest: een aanfluiting. Ik wil er niet te veel woorden aan vuil maken, maar het is DIEPtreurig dat het bij een beursgebouw niet lukt om voldoende lunch voor 4000 mensen te regelen :roll: . Met een warme hap, een betere kwaliteit petjes, tasje en vlag, vooraf verstrekte stickers, duidelijke bewegwijzering naar het centrum enzovoorts zou de 130 euro misschien nog een heel klein beetje rechtvaardig zijn geweest, nu was het dat niet. Wij zijn met TomTom in het centrum terechtgekomen, hebben niet geparkeerd maar zaterdagavond genoten van het zwembad en eten aan het Lago Maggiore.
Zondag hebben wij de hug dan maar laten zitten, zo leuk is het niet om weg te branden in een oud autootje zonder duidelijke bewegwijzering. Het bezoek aan de 100 * 100 tentoonstelling was een zeer geslaagd alternatief. Een parkeerterrein vol met Alfa's, een supermooie tentoonstelling, stalletjes met goodies, eten en een geldautomaat, onze dag was goed.

Gisteren samen met een andere BLR-deelnemer nog de oude (oude) Gotthardpas gereden, een supergaaf klinkerweggetje. Genieten. Daarna nog een paar keer naar Alfa's gezwaaid...

Al met al: een leuke week gehad. Veel mensen gesproken, een gezicht bij een aantal forumnamen en auto's kunnen plaatsen, en buiten het Centennialgebeuren topmomenten genoeg gehad. Gelukkig maar. We hebben ook mensen gesproken die alleen voor het weekend zijn overgekomen. Wat moet dat dan zijn tegengevallen. En voor de clubs uit Hong Kong en Zuid-Afrika geldt dat ze in ieder geval wel hebben kunnen genieten van het rijden in gehuurde nieuwe Giulietta's (hoe ze het hebben geregeld, geen idee, maar het is ze wel gelukt!).

Op naar het Spettacolo. Een kans om zelf te laten zien hoe het ook kan. Toch? :P

Terug naar “Evenementen”