saludos
Junior Member
Junior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: di okt 25, 2005 17:09

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 09:28

Ik ben net als Rob, meer een lezer dan een schrijver....maar ik zal toch eens reageren. Naar de Centennial ben ik niet geweest, want ik zat door m'n "Juni-evenementen-dagen" heen, bovendien had ik niet zoveel vertrouwen in "een beregroot feest"....
Zo te lezen hoef ik er ook gen spijt van te hebben dat ik heb overgeslagen, helaas, want ik had liever gelezen dat het een prachtig evenement was geweest... ( je kent het wel, met jarenlange spijt, groen wordend van jaloezie als er iemand verteld "dat hij erbij was" enzo...)

WDW ben ik verschillende keren geweest, ja, Ducati maakt mooie grote feesten, dagenlang ziet het rood in Misano en omgeving, van alles te doen en te beleven, helemaal gaaf en supergoed georganiseerd.

In tegenstelling tot het "Alfa gekneuter", is Ducati trots op hun merk, dragen dit ook graag uit, maar organiseren ook van alles ( WDW, maar ook "Ducati Grandstand", tijdens Superbike weekends, kan je kaarten kopen, VIP behandeling, speciale Ducati parking e.d.), maar uiteraard is de achterliggende gedachte dat Ducati daar motoren mee verkoopt en ze weten dat deze manier van PR erg goed werkt!!
Ze kunnen het dus wel, in Italie!!!!!

Wat veel mensen vergeten: Bij Alfa Romeo wordt al héééél lang geen geld meer verdiend. In de begin 70er jaren heeft Alfa al een dikke financieele injectie van de staat nodig gehad om overeind te blijven, Fiat nam de, wederom bijna failliete, boedel over en ieder jaar moet er geld tegenaan gegooid worden. De achterkant van het gelijk is waarschijnlijk dat Fiat "ons mooie merk" in leven houdt, maar iedere zichzelf respecterende zakenman had er allang de deur dicht gedaan ( zo ergens rond m'n geboorte, toen de poen op was).....misschien is dát de rede dat Fiat er weinig aandacht aan besteed?? ( want er valt niets te viieren...) Ik denk dat de diverse Alfa-clubs dit een beetje vergeten en, nog meer, het heft in eigen handen hadden moeten nemen.

Misschien is er voor de SCARB een mooie taak weg gelegd om een heel mooi feest te organiseren tijdens Spettacolo Sportiva. Zo'n feest waar ook mensen naartoe komen, die geen lid zijn, en waar Scuderia Del Portello weer ( zoals vroeger) komt rijden, er weer oude 6C's en 8C's, maar ook andere bijzondere Alfa's te zien zijn en bijvoorbeeld een gezellige band, met een BBQ op zaterdagavond en niet het typische SCARB-gedoe, waar je vader met z'n Giulia Spider ( van échte Alfiisten gesproken) bij de poort wordt weggestuurd, omdat de oude man z'n Clubpas in z'n Zagato had laten liggen!!!

Oja, m'n "Juni evenementen dagen" waren misschien niet helemaal "op" geweest, als ik een "WDW"achtig Alfa feest had aan voelen komen...

@ Rob: Zullen we anders samen een " 100 jarig bestaan-feestje" bij mij op de zaak organiseren? Gewoon, flesje Pinot Grigio, BBQ aan, we nodigen wat leuke Alfisten uit en speciaal voor jou laat ik dan m'n Le Mans foto's zien!! ;-)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 10:02

De overige dagen waren wel helemaal top hoor. Van de zaterdag heb ik later leren te genieten en ik zal er met veel plezier op terugkijken. Het was een avontuur.

Nog ééntje dan van de bergritten rondom Lago Maggiore.
Een van de mooiste treintjes. Giulia's, SZ, 2600's, Bertjes, GTV's...
Afbeelding
Foto Maarten

Vlak voor de passen naar Italië.

Helemaal rechts of Hylke of Lucky Luke. Klaar om zijn blaffer te trekken.
Afbeelding

Twee SZ-s + een zooitje Alfisti.
Afbeelding

En dat zelfde mannetje weer...
Afbeelding
Foto Maarten.

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 11:20


Misschien is er voor de SCARB een mooie taak weg gelegd om een heel mooi feest te organiseren tijdens Spettacolo Sportiva. Zo'n feest waar ook mensen naartoe komen, die geen lid zijn, en waar Scuderia Del Portello weer ( zoals vroeger) komt rijden, er weer oude 6C's en 8C's, maar ook andere bijzondere Alfa's te zien zijn en bijvoorbeeld een gezellige band, met een BBQ op zaterdagavond en niet het typische SCARB-gedoe, waar je vader met z'n Giulia Spider ( van échte Alfiisten gesproken) bij de poort wordt weggestuurd, omdat de oude man z'n Clubpas in z'n Zagato had laten liggen!!!
begint weliswaar off-topic te zijn, maar een kleine tip voor mensen die zich op zo'n moment weggestuurd voelen: je kan gewoon bij de paddock office een tijdelijk pasje regelen als je wel lid bent. Word je inderdaad bij de poort wel eerst naar de paddock office gestuurd. Ik verbaas me er toch over dat mensen daar zo'n moeite mee hebben :roll: . Ook een Spettacolo Sportivo kost geld en als iedereen zonder pasje gewoon naar binnen gelaten wordt (er zijn helaas ook veel mensen die beweren dat ze lid zijn maar dat toch echt niet zijn), is het toch echt lastiger om zo'n feestje financieel rond te breien. En ik denk dat iedereen wel kan zien dat z'n geld (lidmaatschap of losse entree) bij een Spettacolo wel goedbesteed is :wink:

En weer on topic: eigenlijk wil ik er geen woorden meer aan vuil maken, maar feit is dat bij de Fiera maar 300 plekken waren gereserveerd voor de SCARB, maar dat er buiten de BLR-rit (300 auto's) waarschijnlijk nog zo'n 100 SCARB-leden op eigen gelegenheid zijn gekomen. Dat betekent dat er dus eigenlijk circa 400 plekken hadden moeten zijn voor de SCARB. Die waren er niet. Terwijl de organisatie dat via de inschrijvingen bij Alfisti.com misschien wel had kunnen voorzien. De reactie van sommige BLR-rijders om dan eerst de eigen groep te voorzien, is misschien wel logisch.
En trouwens: hadden de SCARB-rijders die buiten de rit om kwamen allemaal hun pasje bij zich en hebben dat bij de entree ook laten zien? Nee, deze orga vond het genoeg als je riep dat je uit Nederland kwam. Het is dus niet zo gek dat het op het parkeerterrein niet zo vlekkeloos liep.
Ik denk dat je alleen discipline kan en mag verwachten als iedereen (dus EN de organisatie en bezoekers) zich daaraan houden.
Zelf denk ik trouwens dat het parkeren op het Fieraterrein nog wel het minst slechte aan het hele gebeuren was, want waar je ook stond, je stond tussen duizenden Alfa's, toch?

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 11:28

Wat veel mensen vergeten: Bij Alfa Romeo wordt al héééél lang geen geld meer verdiend. In de begin 70er jaren heeft Alfa al een dikke financieele injectie van de staat nodig gehad om overeind te blijven, Fiat nam de, wederom bijna failliete, boedel over en ieder jaar moet er geld tegenaan gegooid worden. De achterkant van het gelijk is waarschijnlijk dat Fiat "ons mooie merk" in leven houdt, maar iedere zichzelf respecterende zakenman had er allang de deur dicht gedaan ( zo ergens rond m'n geboorte, toen de poen op was).....misschien is dát de rede dat Fiat er weinig aandacht aan besteed?? ( want er valt niets te viieren...) Ik denk dat de diverse Alfa-clubs dit een beetje vergeten en, nog meer, het heft in eigen handen hadden moeten nemen.
Klopt in grote lijnen wel, maar er zijn wel wat opmerkingen op te maken. Ten eerste, toen Fiat zelf financieel gezien in haar diepste dat zat, hadden ze twee relatief gezonde poten: Maserati en, jawel, Alfa Romeo. Dat speelde in de tijd van de 156, het ging toen kennelijk niet zo slecht met Alfa,

Ten tweede, Alfa is inderdaad een zorgenkindje op het moment. Maar het slechtste wat je dan kunt doen is om het merk min of meer publiekelijk af te vallen. Als je grote plannen hebt met zo'n merk (doelstelling naar de 500.000 per jaar), pak je bij zo'n gelegenheid toch juist uit?
Als het gaat om de geschiedenis van automerken, zit Alfa Romeo bij de absolute top. Dat heeft Fiat ook begrepen, bij de lancering van nieuwe modellen wordt nog regelmatig op het verleden teruggegrepen. Maar bij de ultieme gelegenheid daarvoor laten ze verstek gaan.

Ik vind het gebrek aan aandacht bij Fiat voor het Centenario dus niet alleen stuitend, maar ook volslagen onbegrijpelijk. Om het geld kan het niet te doen zijn geweest. De kosten van zo'n feestje vallen compleet in het niet bij de budgetten in de autoindustrie. Maar wat was de reden dan wel? Schaamte over het kort van tevoren afsluiten van alles wat nog in Arese zat? Kennen ze de betekenis van dat woord dan?

Maar misschien heeft deze ontwikkeling er toch mee te maken, al gaat het dan niet over de schaamte erover. De verhalen over zwaar gefrustreerde oud-Alfa-Romeo-medewerkers doen volop de ronde. Gisteren nog van Rob gehoord dat het laatste project waarmee Centro Stile zich heeft beziggehouden, het ontwerp van het Centenario-beeld is geweest. De viering van het Centenario is zo de zwanenzang van het Centro Stile geworden, zo drukte hij het zo treffend uit. Alleen wisten ze dat op het moment zelf nog niet. Mijn vermoeden is dat Fiat de viering juist bij deze mensen, de oud-Alfa-medewerkers in het algemeen, heeft neergelegd en dat het daardoor compleet is verzand in frustratie en rancune. En je kunt het ze niet kwalijk nemen ook natuurlijk. Stel het je eens voor, zoals wij hebben uitgekeken naar het 100-jaar feest, zo hebben de medewerkers dat natuurlijk dubbel gedaan. Maar in plaats van feest, is opdoeking en ontslag hun deel geworden.

Maar als mijn vermoeden klopt, kan je dit Fiat wél kwalijk nemen, want deze uitkomst kan je met de beste wil van de wereld niet als verrassend zien...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 11:29

@ alfetta75: Nu begint bij mij het kwartje te vallen....ik was er van uitgegaan dat vak A, B en C alleen voor de Buitenlandritrijders was gereserveerd, maar wanneer je via Alfisti.com ook in deze vakken terecht kon komen, is het wel typisch dat je toch doorgezonden werd.....bij de entree kon je toch aangeven in welk vak je moest staan? Ik kreeg eerst een sticker met een X op mijn voorruit waarna ik zei dat ik in A, B of C moest zijn en toen kreeg ik er nog eentje met een C....

Afijn, ik zeg reunie organiseren, plannen maken voor 2011 en het dunnetjes overdoen. Buitenlandrit 2011 gewoon weer in Italia, maar dan alleen genieten van Bella Italia, la dolce vita e poi niente!!

TweetyV6

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 11:41

Er schijnt dus heel wat gedoe te zijn geweest tussen MAC events en FIAT.

Dit stond er op Alfisti.com (geschreven door ene IL FUSI, medeoprichter van 2 italiaans Alfa clubs.

Waarschuwing vooraf; je wordt er niet vrolijk van :cry:


http://www.alfisti.com/index.php?option ... 75&lang=en

"I Would like to have time to explain better to' you, alfisti brothers, the exact affair.
Andrea Vecchi is an ex Fiat employee who did many (also I with him) Alfa events as the 20* Alfa 75 jaco is speaking about.
Andrea knows very well how the centenary was born and then couldn't manage the events. Disagreeing the "actually very visible Alfa philosophy" Fiat decided to leave him without job. It all happened in 30 minutes.
I find, reading the foreigners, abroad there's a wrong idea of the actual Alfa, how Fiat manage Alfa since years. Our italians are surely best informed about the real situation which is clear also due the past events, done or NOT done.
About centenary, Fiat had a debt versus mac events about the mille miglia (last year) organization.
Riar studied an apart event for centenary, a bit expensive (350 eur 2 persons), organized with a different society thinking about 1000 participants.
To "close" the mille miglia debt Fiat promised to mac events the organization and 110k euro of budget. Then the budget became less and less until....ZERO.
0,0000
this happened after the publicity was done.
Mac decided to go forward also not to suffer the shame of cancelling a well known future event.
Surely mac has the shame of the food. Is absolutely a shame to leave part of the 6000 participants without food. And consider in the first program there were 2 "sitted" Lunch.
Reducing budget something was cancelled. So we can see, and think about, where's the principal cause.
Then, what I think. It's clear, and known, here in italy, marchionne said he has no more patience with "4 nostalgic alfisti". And the recent words by wester, as written on the italian magazine quattroruote, say without doubt Alfa is
managed to go in a very different way instead the "what alfisti like and want" way.
Considering this all appears no so strange the budget reduced. And i can't stop thinking a "shame centenary" could be what Fiat really wanted. Just to have excuse to' say "never satisfied 4 nostalgic alfisti", and all the conseguences: no more events (also before they surely werent so glad to' do) and many customers going away. Customer "too difficult" and it's known Fiat prefers to loose "difficult customers".
I think all participants and all alfisti must know the true. And even if what i say seems strange or unresonable unfortunately it's all true. Many, here in this site, can guarantee about i'm serious and well informed about Alfa affairs.”

EN

“I understand your feeling, and I'm sorry. Anyway, it's no more possible to "cover" the true, and to see the Alfisti people be offended and "used on request".
A frined of mine, "working" in Museum on 24/06, told me a guy from Holland asked him to visit the "Arese factory".
Of course there's no more factory in Arese, and of course there were rumors of closing Museum with a very "dark and misterious future" for Arese place.
Listening his request, I thought abroad perhaps there's a too far from real vision. Very romantic, but unfortunately false. Here we can have more possibilities to know, reading news (also the "positive but not true" news) or knowing someone still working for Alfa brand and/or who knows the exact and "not written on newspaper" situation.
I think anyone must see the real situation, and then can think about as happens here. But be careful in the future the brand WANT to have "less experienced" and "with less passion" customers. Many of us, who are workers, employess, who have a work, are astonished in understanding what really Wester and Wester's Alfa is communicating and "has in mind". Because it seems to use unbelievable. To listen the Alfa actual CEO DOESN'T WANT to connect the "sporty" term to ALFA name is the same of killing the Alfa spirit.
Alfa is actually in this situation, and of course this situation wasn't born yesterday. It comes from far, with different moments. When Baravalle departed, and De Meo arrived, there were many ideas. Don't forget Alfa in the 2004/2005 was enjoing the situation created in the 2000, when Mr. Boschetti created the business unit. A bit of independence in Alfa and so we saw the various restyling, the various GTA and so on. We can't understand well the Alfa situation if we don't know, or don't care, what's in the "back", in the Fiat high level management. In the 2004/2005 there was too much self consideration in Alfa. Anyway, it was a quite positive situation, where also the "Alfisti" people could se there was an interest in a better Alfa. Of course, not what necessary, but you could see the "not possible" (due to the limits imposed by fiat management after business units were cancelled by Demel) surely not the "don't want" there's since years and actually clearly shown as THE philosophy.
Departures of Da Silva, Egger, De Meo and MANY OTHERS was a signal. And infact many opened eyes and mind, looking something wrong was happened. I know Egger, and I know very well his passion. But I also know is no more possible, for a worker, to stay in a "cancelled place" where there's not so much consideration for your work, where your high level work and passion are considered near the 0,0000.
Of course we know Alfa without a "passion character" is a condraddiction, also very hard or impossible to sell. So it's not ONLY a passion discussion, but also a marketing discussion. In the past, overall italians, refused the 155 and similar products, too much similar to Fiat Tipo and Lancia of the same age. When 156 and 147, of course Fiat based, where launched, we saw a very different success. Because product show a DIFFRENT way of realize. Now we see Alfa come back, using the Fiat base (and telling us "it's new"... so you have the fiat base + the false message....) and when you see it, when you tell Giulietta seems not the 147 evolution, but something different, here it starts the same song "but the market.... but 147 was too difficult.... but 147 was little..... but 147 was too expensive".... forgiving 147 was not a "new Alfetta" or a "little 8c"!!!!
Instead than admitting they go on reverse due to internal affairs and Marchionne's strategy, they say we "ask too much". A new 147 is too much? Is too much to want a middle class Alfa which is not a pout pourri of a Fiat middle class, actual or future, or not a copy of the new Bravo o new middle classe Bravo? Is too much to want manteinance of a philosophy, without using the front Mc Pherson layout and the rear suspension of a Doblò layout?
It's too much to want an internal quality, and not cheap and economic quality? And what about listening Mito is "too particular, so the next will be more large numbers, and people, oriented"? Mito has not the image of Mini, which was necessary for success (and infact it's all except a REAL and LARGE success, being sold overall to rent-a-car companies) and now we listen the level will be lower. And, overall, we Alfisti or simple expert of cars are "with too expectations".... It's the same to spit on your customers, and overall on the foreigners customers, which buy Alfa for passion more than here in Italy.
If they want to destroy the brand, they are on the good way, but is too much offensive to judge us as with "too expectations". Let we say the true: it's now clear, BETTER than in the last 24years, they are not able to manage this brand. Wester prefers to build Abarth, which he think is something similar the level of an Aston Martin or so on.... something more the M for BMW or the AMG for Mercedes. I think in the whole automotive world he is the only who thinks this, leaving Alfa in a sea of mud. And, of course, the customers and the lovers.”
:shock: :x

TweetyV6

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 11:54

Enne...

Het evenement op zich was best aardig. Participatie was super, enkel de organisatie was ruk.
Dat wat geboden werd was, mijn inziens, geen 132 euro waard. (en al helemaal geen 192 euro voor de inschrijvers ter plaatse)

:idea:
Wat ik miste waren de displays met historische foto's en orginele ontwerptekeiningen van de verschillende modellen (en die zijn er nog allemaal)
En b.v. filmbeelden van races (Varzi, Nuvolari maar ook DTM )

Jammer, jammer... het had zoveel mooier geweest kunnen zijn.... :?

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 12:16

Er schijnt dus heel wat gedoe te zijn geweest tussen MAC events en FIAT.

Dit stond er op Alfisti.com (geschreven door ene IL FUSI, medeoprichter van 2 italiaans Alfa clubs.

Waarschuwing vooraf; je wordt er niet vrolijk van :cry:


http://www.alfisti.com/index.php?option ... 75&lang=en

"I Would like to have time to explain better to' you, alfisti brothers, the exact affair.
Andrea Vecchi is an ex Fiat employee who did many (also I with him) Alfa events as the 20* Alfa 75 jaco is speaking about.
Andrea knows very well how the centenary was born and then couldn't manage the events. Disagreeing the "actually very visible Alfa philosophy" Fiat decided to leave him without job. It all happened in 30 minutes.
I find, reading the foreigners, abroad there's a wrong idea of the actual Alfa, how Fiat manage Alfa since years. Our italians are surely best informed about the real situation which is clear also due the past events, done or NOT done.
About centenary, Fiat had a debt versus mac events about the mille miglia (last year) organization.
Riar studied an apart event for centenary, a bit expensive (350 eur 2 persons), organized with a different society thinking about 1000 participants.
To "close" the mille miglia debt Fiat promised to mac events the organization and 110k euro of budget. Then the budget became less and less until....ZERO.
0,0000
this happened after the publicity was done.
Mac decided to go forward also not to suffer the shame of cancelling a well known future event.
Surely mac has the shame of the food. Is absolutely a shame to leave part of the 6000 participants without food. And consider in the first program there were 2 "sitted" Lunch.
Reducing budget something was cancelled. So we can see, and think about, where's the principal cause.
Then, what I think. It's clear, and known, here in italy, marchionne said he has no more patience with "4 nostalgic alfisti". And the recent words by wester, as written on the italian magazine quattroruote, say without doubt Alfa is
managed to go in a very different way instead the "what alfisti like and want" way.
Considering this all appears no so strange the budget reduced. And i can't stop thinking a "shame centenary" could be what Fiat really wanted. Just to have excuse to' say "never satisfied 4 nostalgic alfisti", and all the conseguences: no more events (also before they surely werent so glad to' do) and many customers going away. Customer "too difficult" and it's known Fiat prefers to loose "difficult customers".
I think all participants and all alfisti must know the true. And even if what i say seems strange or unresonable unfortunately it's all true. Many, here in this site, can guarantee about i'm serious and well informed about Alfa affairs.”

EN

“I understand your feeling, and I'm sorry. Anyway, it's no more possible to "cover" the true, and to see the Alfisti people be offended and "used on request".
A frined of mine, "working" in Museum on 24/06, told me a guy from Holland asked him to visit the "Arese factory".
Of course there's no more factory in Arese, and of course there were rumors of closing Museum with a very "dark and misterious future" for Arese place.
Listening his request, I thought abroad perhaps there's a too far from real vision. Very romantic, but unfortunately false. Here we can have more possibilities to know, reading news (also the "positive but not true" news) or knowing someone still working for Alfa brand and/or who knows the exact and "not written on newspaper" situation.
I think anyone must see the real situation, and then can think about as happens here. But be careful in the future the brand WANT to have "less experienced" and "with less passion" customers. Many of us, who are workers, employess, who have a work, are astonished in understanding what really Wester and Wester's Alfa is communicating and "has in mind". Because it seems to use unbelievable. To listen the Alfa actual CEO DOESN'T WANT to connect the "sporty" term to ALFA name is the same of killing the Alfa spirit.
Alfa is actually in this situation, and of course this situation wasn't born yesterday. It comes from far, with different moments. When Baravalle departed, and De Meo arrived, there were many ideas. Don't forget Alfa in the 2004/2005 was enjoing the situation created in the 2000, when Mr. Boschetti created the business unit. A bit of independence in Alfa and so we saw the various restyling, the various GTA and so on. We can't understand well the Alfa situation if we don't know, or don't care, what's in the "back", in the Fiat high level management. In the 2004/2005 there was too much self consideration in Alfa. Anyway, it was a quite positive situation, where also the "Alfisti" people could se there was an interest in a better Alfa. Of course, not what necessary, but you could see the "not possible" (due to the limits imposed by fiat management after business units were cancelled by Demel) surely not the "don't want" there's since years and actually clearly shown as THE philosophy.
Departures of Da Silva, Egger, De Meo and MANY OTHERS was a signal. And infact many opened eyes and mind, looking something wrong was happened. I know Egger, and I know very well his passion. But I also know is no more possible, for a worker, to stay in a "cancelled place" where there's not so much consideration for your work, where your high level work and passion are considered near the 0,0000.
Of course we know Alfa without a "passion character" is a condraddiction, also very hard or impossible to sell. So it's not ONLY a passion discussion, but also a marketing discussion. In the past, overall italians, refused the 155 and similar products, too much similar to Fiat Tipo and Lancia of the same age. When 156 and 147, of course Fiat based, where launched, we saw a very different success. Because product show a DIFFRENT way of realize. Now we see Alfa come back, using the Fiat base (and telling us "it's new"... so you have the fiat base + the false message....) and when you see it, when you tell Giulietta seems not the 147 evolution, but something different, here it starts the same song "but the market.... but 147 was too difficult.... but 147 was little..... but 147 was too expensive".... forgiving 147 was not a "new Alfetta" or a "little 8c"!!!!
Instead than admitting they go on reverse due to internal affairs and Marchionne's strategy, they say we "ask too much". A new 147 is too much? Is too much to want a middle class Alfa which is not a pout pourri of a Fiat middle class, actual or future, or not a copy of the new Bravo o new middle classe Bravo? Is too much to want manteinance of a philosophy, without using the front Mc Pherson layout and the rear suspension of a Doblò layout?
It's too much to want an internal quality, and not cheap and economic quality? And what about listening Mito is "too particular, so the next will be more large numbers, and people, oriented"? Mito has not the image of Mini, which was necessary for success (and infact it's all except a REAL and LARGE success, being sold overall to rent-a-car companies) and now we listen the level will be lower. And, overall, we Alfisti or simple expert of cars are "with too expectations".... It's the same to spit on your customers, and overall on the foreigners customers, which buy Alfa for passion more than here in Italy.
If they want to destroy the brand, they are on the good way, but is too much offensive to judge us as with "too expectations". Let we say the true: it's now clear, BETTER than in the last 24years, they are not able to manage this brand. Wester prefers to build Abarth, which he think is something similar the level of an Aston Martin or so on.... something more the M for BMW or the AMG for Mercedes. I think in the whole automotive world he is the only who thinks this, leaving Alfa in a sea of mud. And, of course, the customers and the lovers.”
:shock: :x
Hier wordt je inderdaad niet vrolijk van! :twisted:
Volgend jaar maar met 6000 man 10 dagen naar Turijn voor de ingang van Fiat parkeren,rukkers!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 12:39

Uitgebreide fotocollectie op de internet-krant van Verbania.

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 13:37

Een kleine aanmerking op je verhaal:

- Het parkeren was op club-niveau geregeld. Als SCARB-lid kon je in vak A, B en C parkeren;
- Als iemand beslist om jou te helpen, is dat een eigen keuze. Lijkt mij niet dat een organisatie daar iets over te zeggen heeft?
(rijders van de BLR konden een beroep doen op speciaal geregelde technische ondersteuning, zoals ik met een "opgesloten" sleutel)
- Ik heb een hoop deelnemers van de BLR gesproken en het is een persoonlijke keuze geweest om af te zien van de hugg, NIET die van SCARB.
(ik ben ook niet gegaan, mede door de chaos van zaterdag en het feit dat ik maandag weer om 7 uur moest werken)

Groeten, Hylke
Hylke,

als Scarb-leden werd ons toch echt de toegang tot vak A,B en C ontzegd ( met alle 5 de auto's en we reden nog niet bij elkaar ook.) met als reden dat we geen deelnemers waren van de BLR.
Daar waren we helaas niet alleen in, zie ook reacties van anderen op dit forum. All Alfisti are equal, but some Alfisti are more equal than others blijkbaar. Beetje jammer.

Rob
Nog even over het parkeren bij de Rho op zaterdag, als je bij de ingang een A, B of C sticker krijgt neem je aan dat je daar moet parkeren niet? Als dat dan gereserveerd blijkt te zijn voor de BLR deelnemers, even goede vrienden, zoek ik een ander plekje. Maar het gaat erom op welke manier je benaderd wordt. Ik wens namelijk niet begroet te worden met de woorden "oprotten" en "opzouten", want dat is dus letterlijk de begroeting geweest in sommige gevallen. Het zal wel zijn dat ik een veredelde FIAT rijdt ofzo, maar op die wijze lukt het aardig om een elitair imago hoog te houden. Ook nog wat om mee te nemen in de evaluatie dus......

Over de organisatie van het hele Centenary evenement is al wel genoeg gezegd lijkt me. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik over een aantal jaar kan zeggen:"Weet je nog dat 100 jarig bestaan? We waren er toch maar mooi bij!"
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 339
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 13:43

Weet je nog dat 100 jarig bestaan? We waren er toch maar mooi bij!"
Amen :!:

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 21:01

Uitgebreide fotocollectie op de internet-krant van Verbania.
Leuke foto's op die internet-krant :D

Afbeelding
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Harold GTV
Full Member
Full Member
Berichten: 253
Lid geworden op: za aug 11, 2007 01:01
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

vr jul 02, 2010 23:37

Zoooo.. serieus geklaag hier.. :lol:

Wij hebben echt super pret gehad. Kan me echt niet zo druk maken om de programma dingen. Het is jammer.. maar de lol maak je zelf. Dat krijg je niet van een programma.

Op de camping was het iig een top sfeer !! De mensen die hier allemaal waren. Bedankt voor de gezelligheid. !

Hier nog even een quote verslag wat ik op een andere site heb gemaakt.
Hier dan even een fotoverslag van de bijna 2 weken in Italie.

Het was echt super gezellig !!!!!

De meeting der meetings ever....!! :)

Het hele gebeuren op de camping was echt top. De organisatie van de evenementen was echt ruk.. Maar dat maakte voor ons eigenlijk niks uit !! Wij hebben het als groep gewoon echt super gehad.

Wel de nodige electronica problemen gehad.

-Defecte laptop
-Defecte xenonlamp
-problemen met de videocamera
-TomTom met kuren.
-Me nokia GSM die het begaf. (gelukkig ontvang ik me nieuwe aankomende week)

Dus ik heb niet eens zelf veel foto en film materiaal. Maar heb van mijn reisgenoten alle foto's gekregen. (waarvoor dank aan Mainframe/ml* / Remco en Jo / Frank en Marieke )

Zelf zijn wij op zondag de 20ste vertrokken vanuit Almere, en donderdag avond 1 Juli terug gekomen in Lelystad.

Zondag 20-6
Afgesproken met Mainframe en Ml* in Almere. Om van daaruit naar onze eerste stop te rijden. We hadden een hotelletje geboekt net onder Freiburg.

Onderweg even een tussenstop om de benen te strekken..

Afbeelding

en onderweg

Afbeelding

Om daarna dus aan te komen bij het 1ste hotel. Prima hotel, goedkoop maar wel gezellig.

Afbeelding

Afbeelding

Maandag 21-6
De volgende dag richting de Stelvio gereden. Volgens de navigatie zouden we een veerboot moeten nemen. Maar dat bleek ter plekke om een auto trein te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Om daarna richting de Stelvio verder te rijden. Door echt een schitterende omgeving.

Afbeelding

Dus richting de Stelvio. Daar was 1 kant van gesloten vanwege een lawine over de weg heen. Maar wij kwamen gelukkig vanaf een kant die wel open was voor verkeer. Erg mooie route om te rijden. Via de Umbrail pas en de grens tussen Zwitserland en Italië, op naar de Top van de Stelvio

Afbeelding

Afbeelding

Om vervolgens op de Stelvio zelf te komen. !! Met recht 1 van de mooiste wegen van de wereld,(Top Gear.)

Afbeelding

Op de achtergrond de afsluiting te zien van 1 van de aan rij routes.

Afbeelding

Afbeelding

En de weg naar beneden naar het volgende hotel in Bormio.

Afbeelding

Afbeelding

En het hotel.

Afbeelding

Dinsdag 22-6
Op naar de camping waar we de rest van de groep zouden ontmoeten. Wederom een mooie route langs het onder andere het Comomeer.

Afbeelding

en de nodige tunnels.

Afbeelding

Om vervolgens aan te komen op de camping. Waar de meeste inmiddels ook al waren aangekomen. Gelijk een gezellige boel. En uiteraard de nodige Alfa Romeo vlaggen en slingers ophangen. En Oranje spullen ivm het W.K.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook een hoop mensen die met een eigen tent op de camping waren.

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de dag lekker rustig aan gedaan. En genoten van het goede weer.

Afbeelding

Woensdag 23-6
Remco S belde ineens, met het bericht dat hij een bootje had gehuurd. En dat we richting het strand moesten komen. Lekker in de middag het meer en omgeving bekeken vanaf de boot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag 24-6
De dag dat we richting het museum gingen. Eerst smorgens verzamelen voor de camping. Om gelijk even wat foto's te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Iemand had wel een hele grote camera meegenomen.

Afbeelding

Bij het museum uiteraard het nodige moois gezien. (een jaar dicht geweest ivm verbouwingen. Nou ik heb niks anders gezien, dan 3 jaar geleden.) Maar ach.. boeie..

Afbeelding

Afbeelding

Het ex personeel wat voor de deur aan het staken was, voor het museum leverde ook nog de nodige vertraging op om van het museum naar monza te gaan.

Afbeelding

(voor meer museum foto's zie weblink onderaan)

Maar goed. 's middags dus naar Monza.

Afbeelding

Afbeelding

In de avond voorbereiden voor de wedstrijd van NL ! De camping had het scherm buiten gezet. dus daar zat een grote groep oranje supporters de wedstrijd te kijken.

Afbeelding

Vrijdag 25-6
Op de vrijdag zijn we lekker ontspannen naar Stresa geweest om van daaruit de boot te pakken naar de eilandjes. Leuk tochtje.. met een leuk pittoresk eilandje.
Jammer genoeg heb ik hier geen foto's van.

Zaterdag 26-6
Een poging tot het in een groep rijden naar Fiero Rho. Wat na de tolpoortjes wel uit mekaar viel. Maar onderweg kwam je eigenlijk alleen maar Alfa's tegen. Op de snelwegen richting Milaan. Daar aangekomen. Wat een massa Alfa Romeo's !!!! Echt niet te geloven. Is het ooit gebouwd. Dan stond het daar wel. Gigantisch. Organisatorisch gezien 1 groot drama. Het parkeren was nogal een moeilijke zaak, getuige de asociale manier van handelen door begeleiders van de SCARB op de parkeerplaats. I.p.v een uitleg over de bestemde parkeervakken, was het meer van oprotten/opzouten en wegwezen.
Best jammer op zo'n leuke dag.

Verder was er van een lunch eigenlijk geen sprake. Er lag hier en daar nog wat restjes rotzooi. En je kon een glas water of wijn krijgen. Maar dat kon onze pret niet drukken. Wij hebben later in het centrum van Milaan heerlijk geluncht.

Hier wat foto's van het verzamelen bij Fiera Rho.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen voor de groep uit gereden richting milaan. Dankzij de moeie route die Frank zijn TomTom had uitgestippeld. Nog een leuke route langs de straat hoertjes van Milaan.

Even een goed plekje gezocht langs de route voor wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Toen verder gereden naar het plein wat afgezet was voor de Alfa's. Wij hadden echt de beste plaatsen voor de auto's.. Je had wat geselecteerde auto's (8C's en giulietta's en dergelijke) en daarna stonden wij helemaal vooraan. :) Toen wij later terug reden, zagen we de Alfa's overal in de berm staan tot wel anderhalve km van het hoofdplein vandaan. Dus we stonden echt goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even Milaan ingeweest..

Afbeelding

en lekker gegeten.

Afbeelding

En in het donker weer terug richting de camping.

Afbeelding

Zondag 27-6
Wij hadden er geen zin meer in om nog naar het Ring gebeuren te gaan. En zijn dus op de camping gebleven.

Maandag 28-6
Lekker een rustdag. Voor de meeste de laatste dag op de camping. Zo goed als iedereen vertrekt dinsdagochtend.
Zelf hebben me vriendin en ik. Nog 2 daagjes bijgeboekt. Dus we konden nog ff lekker uitrusten van de drukke week. Samen met Frank, Marieke en kleine Bas want die blijven nog tot zaterdag.
Wel uiteraard in de middag met ze alle het voetbal gekeken. En nog een BBQ als afsluiter van de week.

Afbeelding

Dinsdag 29-6
Iedereen uitgezwaaid. En wij overblijvers zijn nog even de winkels afgegaan in de buurt voor wat Alfa modelauto's (Met Frank, Marieke & Bas)

Afbeelding

Waarvan ik de 8C nog had gekregen van Frankie. Die kwam deze later nog ergens tegen. (nog bedankt) :)

Ook zijn we in de middag nog naar een Ferrari dealer geweest in de omgeving. Hing een bordje voor de deur met een Ferrari logo. Midden in een klein gehucht. Dus wij er naar toe.. Gevraagd of we foto's mochten maken. En dat was geen probleem. Leuk.. 5 auto's in de showroom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus wij weer naar buiten.. "hey, zouden ze geen werkplaats hebben?" Dus ff omlopen. Bleek er nog een leuke werkplaats en loods te zijn met allemaal leuk spul.
Erg grappig.. vooral ook omdat het in zo'n dorpje zat waar verder niks te doen is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag 30-6
Was de laaste dag voor mijn vriendin en ikzelf. Dus hebben we lekker gehangen op de camping zelf. Het was die dag ook bloedje heet. Dus sowieso geen zin om iets te doen.
Alleen in de avond nog even de auto gewassen.

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag 1-7
De dag van ons vertrek.
Terug gewoon via de gotthard tunnel gegaan. (als we eenmaal richting huis gaan. Dan ook zo snel mogelijk)
Iets minder als 11 uur over gereden. Dus dat was verder prima.
Nog een laatste foto onderaan de Gotthard.

Afbeelding

Al met al echt een top trip. Zeer genoten.

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

za jul 03, 2010 00:18

leuke foto's zeg zag er gezellig uit op camping.
En ja je moet er zelf wat van maken bij ons in hotel zatten er ook eten was niet goed ,kamer was niet goed .
Nou wij hebben ook mooie week gehad .

alfetta75
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 21:42
Locatie: Alblasserdam

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

za jul 03, 2010 10:23

@ Saludos
Wat veel mensen vergeten: Bij Alfa Romeo wordt al héééél lang geen geld meer verdiend. In de begin 70er jaren heeft Alfa al een dikke financieele injectie van de staat nodig gehad om overeind te blijven, Fiat nam de, wederom bijna failliete, boedel over en ieder jaar moet er geld tegenaan gegooid worden. De achterkant van het gelijk is waarschijnlijk dat Fiat "ons mooie merk" in leven houdt, maar iedere zichzelf respecterende zakenman had er allang de deur dicht gedaan ( zo ergens rond m'n geboorte, toen de poen op was).....misschien is dát de rede dat Fiat er weinig aandacht aan besteed?? ( want er valt niets te viieren...) Ik denk dat de diverse Alfa-clubs dit een beetje vergeten en, nog meer, het heft in eigen handen hadden moeten nemen.
Saludos Amigo. Dat Alfa Romeo ,as we know it, niet meer bestaat ( of hoort te bestaan ) geloof ik wel. Maar dat je de boel op gaat lichten voor een luizige half miljoen en daarmee de aanwezige potentiele klanten ( en hun circle of friends ) tegen je in het harnas jaagt, dat blijft uit marketingoogpunt onbegrijpelijk.
Feestje gaan we doen. Kunnen we gelijk bewijzen dat dat niet veel hoeft te kosten. Peper het maar in van Le Mans. Ik bel je.

@0170 spider
Ik denk dat je alleen discipline kan en mag verwachten als iedereen (dus EN de organisatie en bezoekers) zich daaraan houden
Discipline?. Het is toch geen feestje van de politieschool? Flexibilteit lijkt me meer op zijn plaats.

@Schaapm
Afijn, ik zeg reunie organiseren, plannen maken voor 2011 en het dunnetjes overdoen. Buitenlandrit 2011 gewoon weer in Italia, maar dan alleen genieten van Bella Italia, la dolce vita e poi niente!!
Goed plan, zie voorstel Peter voor de korte termijn.

@TweetyV6
Dank voor je oplettendheid. Wat een verhelderend en daarom verontrustend verhaal.
We hebben vroeger thuis een kat gehad die Wester heette. Toen die blind werd hebben we 'm maar in laten slapen. Kan toch geen toeval zijn?.

Rob

Terug naar “Evenementen”