Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma jun 01, 2009 14:05

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

vr jul 02, 2010 09:00

Ik ben ook een windsurfende student die zowel een Alfa 33 als een Lancia Fulvia rijdende kan/moet houden (nog afgezien van de windsurfspullen, bijbehorende vakantie's en noem maar op).
Je moet alleen wat meer of beter prioriteiten stellen. Die hele brute velgen die een rib uit je lijf kosten, is dat echt zo belangrijk voor het rijplezier? fancy schokdempers zijn leuk maar is het zo'n grote toegevoegde waarde? Dikke stabi's en PU spul allemaal leuk en aardig, maar een goeie originele met gewone rubbers van de automaterialen voldoen ook prima. Dikke bleeerpijp is ook leuk bij zo'n boxertje, ik haal een nagenoeg nieuwe originele van voor tot achter van de sloop voor 3 tientjes. Powerfilters en veerpootbruggen, best geinig, maar als je dat geld uitgeeft aan nieuwe stuur/fuseekogels zeg ik: goed bezig.
Ik zeg niet dat het niet goed is wat je doet, maar ik kies er altijd voor om een auto eerst in de kern technisch helemaal tiptot in orde te krijgen, als ik dan geld over heb kan ik het aan zulke dingen uitgeven, in omgekeerde volgorde loop je vaak achter de feiten aan.
Maar i.i.g. succes met de verkoop van bella macchina
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

vr jul 02, 2010 09:35

Wat ook helpt, is een oud beestje als een oud beestje behandelen, dus niet doortrekken tot de toerenbegrenzer, maar gewoon rustig kachelen. ;-)
Ik heb 60.000 km gemaakt met mijn 33 16v zonder ook maar 1 noemenswaardig probleem.
Ook wel eens wat circuit km's gemaakt op het SSAR, maar ook daar met reserve gereden.

Toen ik m verkocht had ie 220dkm gelopen, maar ging nog steeds fantastisch. Technisch gewoon top.
Qua upgrades had ik er gele koni's onder en iets beter remmenspul, verder niks.
Idd de nadruk qua onderhoud was op de basis om m gezond & betrouwbaar te houden.

Succes met je verdere keuzes, en sterkte in de trein! :lol: ;-)
SCARB # 4710

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

vr jul 02, 2010 09:44

Iederen heeft iemand nodig die m soms een emmer water in zn gezicht gooit, ik ben om deze reden 5 alfa's verder en ik heb spijt als haren op mn hoofd dat ik mijn eerste 75 niet meer heb.
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

vr jul 02, 2010 10:17

waarom niet doortrekken??
ik reed de mijne altijd tot het gaatje (maar alleen als hij warm was) en nog belangrijker is het rustig afkoelen..
niks geen problemen, dronk geen druppel olie, liep als een kogel
ok, had wel alles eerst aangepakt, maar daarna toch iets van 60.000km probleemloos gereden

tis maar een auto en hij moet daar tegen kunnen hoor, anders hadden ze de begrenzer wel op 5000 gezet, sowieso zit er al marge in vanuit de fabriek
(dus zelfs met 7300 blijft de boel heel bij een 16V)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

vr jul 02, 2010 10:22

ook ik begrijp dat je het grondig beu kan zijn.....

Zie ook mijn berlina projectje. Toen ik haar klaar wilde maken voor de vakantie liep ik van het ene probleem naar het andere en daar ben ik financieel grondig op leeg gelopen.......wel steeds op tijd toch pauze genomen om "gecontroleerd" te kunnen blijven sleutelen. Want irritatie tijdens het sleutelen leid alleen maar tot meer irritatie :lol:.
Zo net voor de vakantie was ik het grondig beu: stress want het moest af.

En toch.....

De hele vakantie (sicilie) heeft ze het goed gehouden 8) en daarmee alles goedgemaakt!

Thuis gekomen begon de ellende weer: dynamo kapot.....maar is alweer gemaakt!

Wegdoen gaat pijndoen.
ik mis mijn studentenalfaatje nog steeds (ook veel teveel geld ingestopt toen, van koni's en VPB tot squadra chip etc)
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

vr jul 02, 2010 11:34

Man, ik mis mn eerste Alfa ook echt wel :P Oke, ik heb er dan wel wat leuks voor terug, maar je blijft er leuke herrineringen aan houden, en vooral als je zelf met bloed, zweet en tranen de auto hebt opgebouwd zoals hij nu is.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 268
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

Re: RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

vr jul 02, 2010 16:40

Eind van de maand is alweer voorbij, nu kan je weer lekker eten en met je 33 rijden.
totdat...

wat de druppel was (druppeltje zelfs):
een lekke band en net de ophangingsrubbers die er écht niet uit wilden.
ik ben het gewoon zoooo zat. er is elke keer wat. ik heb elke keer verwachtingen en elke keer stel ik mezelf weer teleur.
ik kan dat niet opzij zetten, niet de verwachingen omlaag bijstellen.
misschien dat ik dat ooit nog leer, maar ik ben steeds te optimistisch. en dan die verrekte tijddruk bij het sleutelen... hij moet af, hij moet af. alleeeen maar frustratie.
en dan al helemaal als je er 1 f*ing weekend mee kan rijden en er is weer wat! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

en ik ben te perfectionistisch. ik wil hem gespoten hebben, andere dempers, stukje sneller misschien en daar ga ik al weer.
tegen de tijd dat hij voor mij "klaar" is heeft 'ie 20k gekost durf ik te wedden
Tja.. Zelfs met een 156 is het telkens wel wat.
Ineens ligt er een drijfstang lager uit, dan breekt er een voor veer en ga zo maar door.. er is altijd iets. en dat is NIET merk of Type gebonden elke auto heeft dergelijke problemen.
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Gebruikersavatar
Verde mitro 33SW
Full Member
Full Member
Berichten: 261
Lid geworden op: di okt 28, 2008 10:21
Locatie: wagenborgen

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

za jul 03, 2010 12:10

Het is een groene en met een groene blijf je zitten, probeer hem maar es te verkopen. :D :D
Verleden : Teveel alfa's
Heden :

33 1.7 i.e SW Verde Mirto '93
Spider giallo zoe v6 24V '01
166 2.4 JTD AUT 04
Ducato 130 Multijet aut.' 16

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

Re: RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

za jul 03, 2010 14:55

er is altijd iets. en dat is NIET merk of Type gebonden elke auto heeft dergelijke problemen.
En zo is het maar net, zelfs bij dure auto's en alle merken.
Alleen krijgen bij jongere auto's elektronische problemen meer de overhand.
Kun je meestal niet veel mee, bij jou 33 zijn de problemen van mechanische aard.
Zou hem lekker schorsen, wegzetten en na een jaar of 10 wel eens weer kijken.

Ik heb zelf een jaar of 30 geleden (1982) een GTV uit 78 gehad, deze is ook van ellende in een helse bui weggedaan.
Oorzaak: doorgeroeste binnenschermen en 3 sets versleten donuts, verder vrat ie een setje pirelli's in 10000km op. bracht toen nog iets van een 3000 gulden op.:roll:
Later altijd enorm veel spijt van gehad, kwam een 2 jaar geleden te weten dat hij nog bestond en ook nog te koop was.
Was toen alleen een week te laat, hij was net weer verkocht.
Op zijn zachtst gezegd een niet zo'n prettig gevoel. :cry:
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

zo jul 04, 2010 00:20

Eind van de maand is alweer voorbij, nu kan je weer lekker eten en met je 33 rijden.
totdat...

wat de druppel was (druppeltje zelfs):
een lekke band en net de ophangingsrubbers die er écht niet uit wilden.
ik ben het gewoon zoooo zat. er is elke keer wat. ik heb elke keer verwachtingen en elke keer stel ik mezelf weer teleur.
ik kan dat niet opzij zetten, niet de verwachingen omlaag bijstellen.
misschien dat ik dat ooit nog leer, maar ik ben steeds te optimistisch. en dan die verrekte tijddruk bij het sleutelen... hij moet af, hij moet af. alleeeen maar frustratie.
en dan al helemaal als je er 1 f*ing weekend mee kan rijden en er is weer wat! Doe es even gewoon met die smiley's joh!! :lol: en ik ben te perfectionistisch. ik wil hem gespoten hebben, andere dempers, stukje sneller misschien en daar ga ik al weer.
tegen de tijd dat hij voor mij "klaar" is heeft 'ie 20k gekost durf ik te wedden
Ik ken het gevoel! Heb ook al een paar keer met de gedacht gespeeld de 146 eruit te doen. Ouderdom komt met gebreken, zo ook bij auto's. Toch kreeg ik het Spaans benauwd als er interesse kwam. Q: "Is-ie duur in onderhoud?" A: "JA! Harstikke! Het is een Alfa joh!" Waarna ik de advertentie als de wiederweerga van internet afhaalde. Voor zover ik kan beoordelen zit er al een fortuin in de 33 (dan heb ik het nog niet over de energie en ergenis) dat ga je toch niet weggeven als het tegenzit? Bij mij volgde, in een bepaalde periode ook, het één en ander op en het kostte mij ook bloed, zweet en tranen om de 146 in een goede technische staat te brengen maar *afkloppen* nu heb ik er profijt van en rijd ik al jaren rond zonder noemenswaardige problemen! Kom tot bezinning en denk er dan nog eens goed over na! Je weet nu wat je in handen hebt!

rally33
Newbie
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di sep 08, 2009 05:47
Locatie: Bleiswijk

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

zo jul 04, 2010 16:07

Ja Hans, en weet je waar je straks ook doodziek van gaat worden? Iemand koopt hem, en die maakt er nog jaren goede sier mee, of hij komt in verkeerde handen terecht, en is binnen een half jaar afbraak.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

zo jul 04, 2010 16:48

Ik ben ook een windsurfende student die zowel een Alfa 33 als een Lancia Fulvia rijdende kan/moet houden (nog afgezien van de windsurfspullen, bijbehorende vakantie's en noem maar op).
Je moet alleen wat meer of beter prioriteiten stellen. Die hele brute velgen die een rib uit je lijf kosten, is dat echt zo belangrijk voor het rijplezier? fancy schokdempers zijn leuk maar is het zo'n grote toegevoegde waarde? Dikke stabi's en PU spul allemaal leuk en aardig, maar een goeie originele met gewone rubbers van de automaterialen voldoen ook prima. Dikke bleeerpijp is ook leuk bij zo'n boxertje, ik haal een nagenoeg nieuwe originele van voor tot achter van de sloop voor 3 tientjes. Powerfilters en veerpootbruggen, best geinig, maar als je dat geld uitgeeft aan nieuwe stuur/fuseekogels zeg ik: goed bezig.
Ik zeg niet dat het niet goed is wat je doet, maar ik kies er altijd voor om een auto eerst in de kern technisch helemaal tiptot in orde te krijgen, als ik dan geld over heb kan ik het aan zulke dingen uitgeven, in omgekeerde volgorde loop je vaak achter de feiten aan.
Maar i.i.g. succes met de verkoop van bella macchina
peter, heb je dit topic wel eens doorgelezen :?

vlgens mij is dat nml precies de volgorde die ik aanhoud. nb: lagers veerpoten vervangen, fuseekogels, versn bak vervangen, etc etc etc etc #-o

Gebruikersavatar
Kakel
Full Member
Full Member
Berichten: 328
Lid geworden op: za mei 02, 2009 17:01
Locatie: Rotterdam

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

zo jul 04, 2010 22:50

Hee Hans,

Weet je wat het is? Eigenlijk is een 33 leuk als 2e auto. Natuurlijk kun je hem ook als dailydriver gebruiken, maar dan moet je zorgen dat technisch alles in orde is. Is het echt zo belangrijk dat je enige auto een super onderstel heeft? Is het echt zo belangrijk dat je 1e auto perfect in de lak zit? Is het echt zo belangrijk dat er een nieuwe deur in komt? Naar mijn bescheiden mening niet. Leuk dat je je SW opnieuw wil spuiten, maar als er dan iemand tegen aan komt met een winkelwagen dan baal je nog harder. Je moet realistisch zijn. Je bent student. Je kunt je auto nu nog niet perfect maken. Echt niet. Geniet van het feit dat je uberhaupt een auto hebt. Niet veel studenten kunnen dat je nazeggen. Koester dat ding en doe alleen het broodnodige. De rest komt later wel. Laat die band fixen en ga gewoon eens rijden. En later, als je het je kan veroorloven dan trek je de SW compleet uit elkaar en pak je alles in een keer goed aan.

Denk er nog eens rustig over na. Ik begrijp je keuze die je nu hebt gemaakt, maar je gaat spijt krijgen. En dat weet ik uit ervaring.

Groetjes,

Kevin
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

Gebruikersavatar
Peterke
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 19:18
Locatie: Roermond

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

zo jul 04, 2010 23:03

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Net voor mijn 18e verjaardag heb ik in Belgie mijn 75 TS gekocht. Ik heb daarna de techniek in orde laten maken bij de dealer bij ons in de buurt. Ik had er nog geen meter mee gereden of was inclusief de aanschaf al 8000 euro kwijt. Ook het rijden ermee was redelijk duur, en daarbij komt dat ik zelf niets met auto's kan en alles maar bij de dealer moet laten doen. Ik heb toen een jaar na aanschaf besloten om de 75 alleen nog maar bij goed weer te gaan gebruiken en hem in de winter te schorsen en in de garage te laten staan. Ik heb toen een Alfa 33 1.7 SW gekocht (ook een groene) en ik dacht dat ie wat goedkoper was om mee te rijden maar nee hoor ik kreeg het ene probleem na het andere. Toen ik weer eens bij de dealer was omdat de bobine kapot was zag ik daar een leuke 145 1.4 TS staan, ik heb er nu bijna 50000km mee gereden en ben bijna 3 jaar verder en heb geen noemenswaardige problemen gehad. Ondertussen heb ik mijn 75 helemaal in orde kunnen laten maken: Versnellingsbak revisie, motor revisie, helemaal over laten spuiten, en nog heel heel erg veel meer. Die 75 staat nu lekker in de garage ik rij er jaarlijks ongeveer 10000 km en nu helemaal probleemloos. Ik heb er tot nu toe meer dan 20000 euro in gestopt maar de auto is nu wel helemaal in orde, en ondertussen rij ik alle werk km en korte afstanden met mijn 145. En nu kan ik ook echt volop genieten van mijn 75.
Dus als ik jouw was zou ik de 33 gewoon schorsen en stallen.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 33 SurfWagon - SCHLÜSS

wo jul 07, 2010 12:57

tabee, hij wordt gestald!

Terug naar “Projecten”