Zo, we hebben nog een weekje vakantie dus vandaag is het echte werk begonnen. De OMGWTF ontdaan van alle stickers en helemaal geschuurd. Er komt nu nog zwart uit oren, neus en keel.
Dat was een redelijk pittig klusje moet ik zeggen, vooral de lijmresten van de stickers zijn een drama. En in het bijzonder die van de witte blokjes op het dag, pffffff. Maargoed, het is allemaal gelukt.
Overal waar de lak en het plamuur (jaja, daar zit er genoeg van op) gebarsten was heb ik het met een schroeverdraaier uitgestoken. Daarna alle roest weggeschuurd en op de lastige roestplekjes even met Novorox behandeld. Dat allemaal goed laten drogen en toen met de plamuur aan de slag. Dit staat nu allemaal braaf te drogen (was al binnen uur hard, maar beter te lang dan te kort).
Planning voor morgen:
1. Schuren en strak maken geplamuurde plekken
2. Ontvetten
3. ROLLEN!
Ben vandaag begonnen met een Motip spuitbusje ff wat proberen, maar dat wordt geen succes. Dus toch maar rollen. Gelukkig had ik van Huib de pot verf erbij gekregen die er nu op zit, en dat is een Gamma dubbeldekkend (geil woord

) zijdeglans zwart. Ik denk dus dat ik het mezelf gemakkelijk ga maken en morgen 2 van deze potjes koop (beter teveel dan te weinig). Paar lakrollertjes erbij en gaan!
Het geblokte dak komt niet terug, ben ik toch niet zo'n fan van. De bonte verzameling stickers wel, maar in een iets andere vorm. Ik ga even wat tijdsoriginele merkstickers laten maken in het wit. Deze komen op de zijkanten waar nu ook al de stickers zaten. Denk aan "magneti marelli", "pirelli", "champion", "shell" en "agip". Ik hoor graag suggesties!
Verder komen er uiteraard klavertjes4 op de zijkant.
De blokjes moeten dus wijken. Hiervoor kom in de plaats een dubbele witte streep over de motorkap, 1 dikke en 1 dunne streep. Beetje off-centre aan rechterkant en op de linkerkant van de motorkap een lekkere vette biscione, uiteraard ook in het wit. Strepen ga ik gewoon rollen, de biscione wordt uiteraard een stickertje.
Ik twijfel nog of ik de streep ook over het dak en de achterkant door wil laten lopen.....wie helpt me beslissen?
Zo niet, dan moet er nog een lekkere vette sticker op de kofferklep komen. Of of of.....een afgerond vierkant in het midden van de kofferklep met daarin het centenial logo?
Suggesties zijn meer dan welkom!