Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

RE: SI, 6 juli in Assen, wie gaan er rijden??

wo jul 07, 2010 10:27

:shock: Wat gebeurt er? Lek je olie op je banden ofzo?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo jul 07, 2010 10:43

Marc reed gewoon veel te hard, nergens voor nodig :lol:

TurboMarc
Guru
Guru

wo jul 07, 2010 12:25

We moeten nog wat experimenteren met de bandendruk denk ik.
Auto gaat steeds meer dweilen gedurende de race..
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

LENZ
Guru
Guru

wo jul 07, 2010 18:01

Leuke beelden, mooi om te zien dat je elke keer weer naar die 147 toe rijdt.
Wat voor motor zit er in zo'n compact bmw

Bartman
Guru
Guru

Re: RE: SI, 6 juli in Assen, wie gaan er rijden??

wo jul 07, 2010 19:19

Leuke beelden, mooi om te zien dat je elke keer weer naar die 147 toe rijdt.
Wat voor motor zit er in zo'n compact bmw
1900 16V pk of 150...
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

TurboMarc
Guru
Guru

wo jul 07, 2010 19:44

Tijdens de kwali is er een stuk uit mijn uitlaatstpruitstuk geslagen?
Vandaar het vreemde geluid in de auto.. (Na een rondje of 4/5 loopt het vermogen rap terug..)
Kan je goed zien in vergelijk met de auto van Richard :cry: , welke onder de 2:10 heeft gereden met de TS :!:

Youtube:

Race 1 Deel 1
Race 1 Deel 2

Race 2 moet de hele nacht uploaden (2 Gb ofzo)
Scarb# 00072

Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jul 07, 2010 23:40

Mooi filmpje, die van mij is mislukt, hij stopt steeds na 25 seconden. Toch het boekje maar eens lezen.
Wie is die randdebiel met die zwarte 75 die tussendoor komt zeilen 1e rondje in Strubben? :lol:

Heb een heerlijke dag gehad gisteren, echt genoten. Vrije training was matig, kon mijn ritme niet zo snel vinden, tijd 2.12.3. Marc had een 2.11,4, dat moest dus beter! Vóór de kwalificatie auto gecheckt, ik hoorde tijdens de vrije trainig onheilspellende geluiden in het vooronder maar kon niks vinden, geen lagerspeling, kogels waren goed enz. Toen maar even er voor gaan zitten om vóór Marc op de startgrid te staan met als resultaat een 2.11,8, net genoeg want Marc had een 2.11,9 :wink: 3e startplek dus achter de 155 V6 en de 147 GTA, niet verkeerd voor een beginneling. Dan race 1, op een of andere manier verpruts ik mijn start iedere keer zodat Marc mij bij de start al voorbij is. Voor mijn gevoel had ik wel een redelijke start en koos voor een gaatje tussen de 155 en 147 (met onze achterwielaandrijvers hebben we altijd een iets betere start dan de voorwielaandrijvers) maar dat kwam verkeerd uit in de eerste bocht, ondertussen was Chris Hesen met zijn Bertone me ook al voorbij gereden (dat ding loopt best hard eigenlijk) en zo lag ik dus 5e :cry: . Mijn eerste alles of niets poging in Strubben bij Chris en Marc mislukte, daarna pakte ik Chris na de chicane voor Stekkenwal weer terug. Toen focussen op Marc, kon er naar toe rijden maar niet gemakkelijk, het torretje van Marc`s 75 trekt iets beter dan die van mij op de rechte stukken, dan trekt ie een gaatje. Toch mijn vliegwieletjes maar eens afdraaien denk ik :wink: Ik kon volgas in 5 door de Ramshoek en maakte daar tijd goed. Na een paar rondjes loeren zag ik mijn kans in Ossebroeken (het nieuwe Mickey Mouse gedeelte zeg maar) en prikte mijn auto rechts naast die van Marc wat de kortere weg was. Even opvangen in Strubben en ik was weer waar ik begonnen was:3e. Ondertussen was de BMW 318 mij ook al voorbij gestoken maar daar kon ik zowaar bij in de buurt blijven. In mijn spiegel zag ik Marc op een gegeven moment de grindbak inspinnen. Die druk was er af, ik kon me focussen op de BMW, toch leuk als je die het leven een beetje zuur kunt maken. Na een paar rondjes de druk echt opgevoerd en voor Strubben de 75 ernaast gezet, missie geslaagd. BMW rijder heeft nog van alles geprobeerd om mij weer voorbij te komen (getuige de oranje verfsporen op mijn achterkant) maar ik kon hem goed blokken. Ding liep op de rechte stukken flink harder, zeker voorbij start/finish moest ik echt rechts gaan rijden om hem me niet uit te laten remmen maar dat ging goed. Als 3e gefinished in de SI met een 2.10,6 als snelste tijd, niet verkeerd.

Race 2: Weer een matige start, Marc (starte als 8e) zat al weer op mijn bumper na de eerste bocht. Met wat verdedigend werk hier en daar kon ik hem achter me houden. We hebben aardig wat rondjes bumper aan bumper gereden, echt gaaf!! Totdat Marc bij een iets te enthousiaste poging in Strubben (is wel onze favoriete inhaalplek :lol: ) me een tikje van achteren gaf. Zijn voorbumper hing wat scheef en hij begon wat af te haken, ik had wat lucht en liep uit. Totdat 3 ronden voor het eind bij mij de remmen weigerden, ik trapte het pedaal tot op de bodem maar er gebeurde niks meer. Ook had ik ineens heel veel speling in het stuur, erg vaag gevoel was dat. Achteraf was dat dus het geluid wat ik eerder steeds hoorde en blijkt het linkervoorwiellager helemaal weg te zijn. Ik kan het wiel 5 cm. heen en weer bewegen! Gek, tijdens de inspectie heb ik er nog aan gevoeld, geen speling en ook geen lawaai. Vandaar dus ook het wegzakkende rempedaal, de remschijf drukte de remblokken steeds weer weg. In mijn poging om de weer naderende Marc van me af te houden ging ik te hard (zonder remmen) De Bult in waardoor ik spinde. Marc was me voorbij en ik moest alle zeilen bijzetten om het laatste rondje uit te rijden, nagenoeg geen remmen en een stuur die ik een halve slag moest draaien voordat er iets gebeurde, geen prettig gevoel. Maar toch de finish gehaald als 4e, had wel verwacht dat er nog mannen voorbij zouden komen maar we hadden blijkbaar een grote voorsprong.
Al met al toch een leuke race gereden met als snelste tijd een 2.09,7 geen slechte tijd denk ik. Hoorde van wat BMW rijders die bijna maandelijks in Assen rijden dat de baan niet top was voor snelle tijden, veel zand e.d op de baan, moet dus nog sneller kunnen. Eens kijken of we het vreselijke onderstuur wat na een rondje of 8 begint met de Toyo`s minder kunnen krijgen. Was trouwens hoofdzakelijk in de rechter bochten Mandeveen/Duikersloot, de rest van de ronde viel het wel mee.

Kortom: heerlijk genoten, echt Cup racen met Marc, mooier is er niet :lol: Vraag maar aan Michel van Klink, die heeft dat gevoel in de Mazda gehad. We moeten er echt nog een paar rijders bij hebben, 2 is wat weinig. En dan heb je een nog mooiere strijd!

TurboMarc
Guru
Guru

do jul 08, 2010 07:52

Race 2:

Nadat Richard is gespint valt de auto bijna stil, geen benzine meer 8) maar wist hem toch voor te blijven :wink:

Race 2 deel 1

Race 2 deel 2

Race 2 deel 3
Scarb# 00072

Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

do jul 08, 2010 10:26

De kop is er af!

Voor de meeste mensen zal 6 juli 2010 in de boeken gaan als de dag dat we de finale van het WK bereikten. Voor mij heeft het nog een andere betekenis: ik heb mijn eerste race uitgereden!

In de vrije training leek de auto het goed te doen. Echter, in het derde rondje begon de auto in te houden en te stotteren. Verderop in de 3e ronde heb ik de auto langs de kant moeten zetten en ben ik teruggesleept naar de pitbox. K*T! De auto had sinds de eerste racedag al dit probleem, maar een paar weken geleden dachten we het opgelost te hebben. Met man en macht, een hoop gepuzzel, gevloek en gesleutel werd er aan de auto gewerkt. Onderdelen werden bij de Brezan gehaald, nieuwe stroomdraden naar de brandstofpomp getrokken, etc. Ondertussen zag ik de kwalificatietraining en de eerste race aan mijn neus voorbij gaan. Uiteindelijk bleek de brandstofpomp wel te werken, maar kwam er geen benzine bij de motor aan! Waarschijnlijk zoog de pomp in de tank lucht in plaats van benzine aan. Na de slangen van de brandstoftank te hebben vervangen, liep de motor weer! Inmiddels was het een kwartier voor de start van de 2e race. Ik heb snel achterop het paddock (parkeerplaats voor de teams) een paar rondjes gereden om te kijken of het allemaal bleef werken, en vervolgens naar de startopstelling gereden. Zou het dan toch?

De baan op en een rondje rijden naar de startrij: omdat ik de eerste race niet gereden had, startte ik achteraan Voor mij stonden een aantal BMW Compacts. Die moest ik kunnen hebben, dacht ik in al mijn zelfoverschatting. De BMW Z4 naast mij ging er als een speer vandoor en had voor de eerste bocht al mij en de BMW Compactjes voor mij verschalkt. Ik kon achter de BMW's aansluiten en het eerste bochtengedeelte zat ik er aardig bij. Alleen bij het verlaten van dat gedeelte verschakelde ik mij en verloor ik tijd op mijn voorligger.

Na een paar bochten was ik weer wat op hem ingelopen, maar achter op het circuit bleek de combinatie van zelfoverschatting en te weinig rondjes gereden hebben fataal. In een bocht naar links remde ik te laat en te weinig en ik stuurde te veel in. De achterkant brak uit en ik belandde spinnend in het gras. De voorliggers verdwenen in de verte en ik kon weer opnieuw beginnen. Ik kon echter niet meer inlopen op mijn voorgangers: ik reed te slordig en werd afgeleid door een rammelend geluid in de auto. Het leek erop dat er een stuk gereedschap in de auto was blijven liggen. Na de race bleek dat ik in alle haast om te vertrekken voor de start mijn gordels niet strak genoeg had aangetrokken en de gespen tegen het plaatwerk aan rammelden. Ik reed een eenzame race, werd ingehaald door het snelle spul en tot mijn schaamte ook een paar auto's uit mijn eigen klasse. Uit de rondetijden bleek ook dat ik langzamer reed dan in de ochtend: toen reed ik 2min19, 's middags reed ik 2min26. Met de tijden van de ochtend had ik nog wel een beetje mee kunnen komen (als ik niet gespind was ;)).

Maar goed, dat is allemaal minder belangrijk: het belangrijkste is dat de auto weer rijdt en ik een race heb uitgereden. To finish first, you first have to finish! Dat laatste is bereikt, nu gaan we werken aan het eerste.

@Alfa Nord: er reden dus 3 75 TS Cup'ers, alleen de 3e zit nog in het begin van zijn leercurve ;-) Volgende race zijn er nog 2 extra bij...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Alfa Nord
Guru
Guru

do jul 08, 2010 10:36

Klopt Pieter, jij was er ook. Maar ik had je even niet meegerekend omdat jou auto eigenlijk de gehele dag in de pitbox stond vanwege die storing. Mooi dat je eindelijk weer kunt rijden! En inderdaad, als het goed is rijden we de volgende race met 5 Cup auto`s, helemaal goed.

Alfa Nord
Guru
Guru

do jul 08, 2010 11:14

Gaaf filmpje Marc, ik baal er van dat dat ding van mij niet goed werkt, volgende race moet ie het doen!

Mooi te zien in deel 2 van het filmpje hoe die BMW Z nogwat ons voorbij knalt op de Veenslang alsof we stilstaan maar mij daarna behoorlijk ophoudt in de chicane en volgende bochten zodat jij weer op mijn bumper zit :lol:
Zag dat je op het laatst ook bijna spinde toen je naar me toe reed omdat ik langzamer ging, dat ging net goed :wink:, mooi opgevangen nog.

TurboMarc
Guru
Guru

Re: RE: SI, 6 juli in Assen, wie gaan er rijden??

do jul 08, 2010 11:25

Gaaf filmpje Marc, ik baal er van dat dat ding van mij niet goed werkt, volgende race moet ie het doen!

Mooi te zien in deel 2 van het filmpje hoe die BMW Z nogwat ons voorbij knalt op de Veenslang alsof we stilstaan maar mij daarna behoorlijk ophoudt in de chicane en volgende bochten zodat jij weer op mijn bumper zit :lol:
Zag dat je op het laatst ook bijna spinde toen je naar me toe reed omdat ik langzamer ging, dat ging net goed :wink:, mooi opgevangen nog.
Zelfde plek waar ik eerste race in de bak terecht kwam... Gewoon veel minder grip als rondje ervoor :?: ... Bandenspanning testdag inplannen?
vrijrijden.nl ofzo doen...
Scarb# 00072

Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Alfa Nord
Guru
Guru

do jul 08, 2010 11:48

Lijkt me een strak plan, wil ik ook eens mee gaan experimenteren, op een racedag kom je daar niet aan toe. Denk ook dat we spacers moeten toestaan, daar kun je de grip tussen de voor en achterkant ook mee regelen. Voorkant moet gewoon breder staan dan heb je minder onderstuur. Het gekke is dat jou achterbanden beginnen te smeren na verloop van tijd, daar heb ik geen last van, bij mij is het juist de voorkant die begint te smeren.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 08, 2010 11:50

typisch dat jullie zoveel problemen met die banden hebben. nu ja auto`s zijn natuurlijk wel wat zwaarder dan de 105-jes, dat dan ook weer.
Wat is de druk direct bij binnenkomst?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do jul 08, 2010 12:04

Ja, vreemd inderdaad, ik heb nog een nieuwe set staan, als ik dit zo zie denk ik dat ik die maar niet onder de compressor ga schroeven...

Terug naar “Racen - Algemeen”