wo jul 07, 2010 14:42
't is druk dus dit verslag is in 27 keer geschreven ; Jef gaat ook nog wel zijn ideen geven en wat ik vergeten ben toevoegen,
1 augustus zouden we willen goed voorbereid zijn voor de 1e race
Allereerst zeer positief : Alles heeft perfect gewerkt, motorisch geen valse noot
Daar we last-minute klaar waren hebben we het water-metanol tankje niet kunnen vullen . geen Aquamist dus (ca 15pk/20nm)
aangezien 'n vol tankje goed is voor 1 uur : is er misschien een groter tankje waarmee we een 3 à 4u race mee kunnen
volmaken ?
Versnellingsbak/Mechanische grip :
-Een sper wordt een must : zelfs in 4e de Raidillon op kregen we'm nog aan't spinnen !
-Na de Raidillon komen we halfweg Kemmel aan 6000rpm in 4e, dan opschakelen vallen we terug op 4500rpm ;
dat is gewoon te een grote drop ; @ Franky : ga je eens uitellen met tabellen welke eindoverbrenging we nodig hebben ?
nu kwamen we einde Kemmel ca. 5000rpm & 180km/u uit dacht ik, niet Jef ? 6.000rpm einde Kemmel is perfect in 5 om naar toe te
werken ook met het oog op Zolder waar we die 5e dan waarschijnlijk niet gaan gebruiken of heel kort
-De koppeling heeft géén enkele krimp gegeven, dus daar zitten we voorlopig nog goed
-Servo MOET absoluut terug aangekoppeld worden, nu is het in korte situaties niet te doen en ook in de snellere ga je te weinig insturen .
-Verluchting moeten we ook voorzien gelukkig was't gisteren niet te heet in Spa...
-Remmen ; er zit te veel rem op de achterkant, misschien toch maar voor 'n instelbare verdeler gaan, alleszins moet de Achtervleugel Assetto
al hulp bieden voor het gewicht achteraan (bank reservewiel, etc.) dat verdwenen is... Nu kan je gewoon niet voluit remmen of de achterkant
is weg en zeer giftig . De KW ophanging gaan we bestellen, maar met 8 weken levertijd zal het 1-8 nog zonder zijn .
-Dashboard : werkt prima
-Banden : Vreemd, maar ik denk dat een gedeeltelijke verklaring zit in verschillende drukmeters : In de werkplaats op 1,8 gezet met die van
Geert gemeten na 1e x rijden 1,8 warm...
1 band heeft begeven (LV) op de draad... en een nieuwe gemonteerd op 1,9 druk (1,6 stond die) gaf na rijden 2,15 waarna deze afgelaten naar
2,0 constant bleef Het circuit had precies 'n nieuwe bedekking de banden kwamen nauwelijks op hogere druk, ook Philippe had hetzelfde met
z'n 156 op de Yokohama's ...
Voilà we weten weer wat gedaan ; aanvankelijk viel de wegligging tegen, maar als je bekijkt hoe dat bij de 156 was over 12 jaar en zonder sper,
staan we nu al verder zelfs, maar 't gevoel van à fond de Raidillon te kunnen opknallen mis je toch wel alsook insturen en gas platduwen...
Maar we komen wel 'n stuk sneller overal aan dan vorig jaar std. met SpaItalia en zonder electronische hulpjes...
Voor de 156 van Philippe moet even eens naar de motor gekeken worden, alhoewel gisterenavond het geluid al nagenoeg weg was, hier zou de
bak open moeten en kijken hoe de tandjes erbij staan, afhankelijk daarvan mogelijk een korte eind bij Bacci bestellen en ineens ook ''n sper :
als er wat tandjes te vervangen zijn of synchro's misschien ook eens kijken voor rechte Philippe ? Als we voor 2 auto's bij Bacci bestellen hebben
we korting en transportkost beperkt (of wie weet kan iemand een tripje Italia combineren met wat transport...)
de bak is met de lage Yokohama's nog veel te lang, in 5e einde kemmel geen 5000rpm
Wil Philippe 1-8 Skylimit race meedoen moeten we wel snel beslissen en bestellen, zoniet zijn ze in vacanze bij Bacci .
Geef jullie commentaar maar ongezouten, alle meedenken helpt,
zaterdag ben ik weg tot 25-7 dus daarvoor zou e.e.a. al gepland moeten zijn,
Speciale merci aan Franky die gisteren als enige belde om te vragen hoe't geweest was !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .