Mooi filmpje, die van mij is mislukt, hij stopt steeds na 25 seconden. Toch het boekje maar eens lezen.
Wie is die randdebiel met die zwarte 75 die tussendoor komt zeilen 1e rondje in Strubben?
Heb een heerlijke dag gehad gisteren, echt genoten. Vrije training was matig, kon mijn ritme niet zo snel vinden, tijd 2.12.3. Marc had een 2.11,4, dat moest dus beter! Vóór de kwalificatie auto gecheckt, ik hoorde tijdens de vrije trainig onheilspellende geluiden in het vooronder maar kon niks vinden, geen lagerspeling, kogels waren goed enz. Toen maar even er voor gaan zitten om vóór Marc op de startgrid te staan met als resultaat een 2.11,8, net genoeg want Marc had een 2.11,9

3e startplek dus achter de 155 V6 en de 147 GTA, niet verkeerd voor een beginneling. Dan race 1, op een of andere manier verpruts ik mijn start iedere keer zodat Marc mij bij de start al voorbij is. Voor mijn gevoel had ik wel een redelijke start en koos voor een gaatje tussen de 155 en 147 (met onze achterwielaandrijvers hebben we altijd een iets betere start dan de voorwielaandrijvers) maar dat kwam verkeerd uit in de eerste bocht, ondertussen was Chris Hesen met zijn Bertone me ook al voorbij gereden (dat ding loopt best hard eigenlijk) en zo lag ik dus 5e

. Mijn eerste alles of niets poging in Strubben bij Chris en Marc mislukte, daarna pakte ik Chris na de chicane voor Stekkenwal weer terug. Toen focussen op Marc, kon er naar toe rijden maar niet gemakkelijk, het torretje van Marc`s 75 trekt iets beter dan die van mij op de rechte stukken, dan trekt ie een gaatje. Toch mijn vliegwieletjes maar eens afdraaien denk ik

Ik kon volgas in 5 door de Ramshoek en maakte daar tijd goed. Na een paar rondjes loeren zag ik mijn kans in Ossebroeken (het nieuwe Mickey Mouse gedeelte zeg maar) en prikte mijn auto rechts naast die van Marc wat de kortere weg was. Even opvangen in Strubben en ik was weer waar ik begonnen was:3e. Ondertussen was de BMW 318 mij ook al voorbij gestoken maar daar kon ik zowaar bij in de buurt blijven. In mijn spiegel zag ik Marc op een gegeven moment de grindbak inspinnen. Die druk was er af, ik kon me focussen op de BMW, toch leuk als je die het leven een beetje zuur kunt maken. Na een paar rondjes de druk echt opgevoerd en voor Strubben de 75 ernaast gezet, missie geslaagd. BMW rijder heeft nog van alles geprobeerd om mij weer voorbij te komen (getuige de oranje verfsporen op mijn achterkant) maar ik kon hem goed blokken. Ding liep op de rechte stukken flink harder, zeker voorbij start/finish moest ik echt rechts gaan rijden om hem me niet uit te laten remmen maar dat ging goed. Als 3e gefinished in de SI met een 2.10,6 als snelste tijd, niet verkeerd.
Race 2: Weer een matige start, Marc (starte als 8e) zat al weer op mijn bumper na de eerste bocht. Met wat verdedigend werk hier en daar kon ik hem achter me houden. We hebben aardig wat rondjes bumper aan bumper gereden, echt gaaf!! Totdat Marc bij een iets te enthousiaste poging in Strubben (is wel onze favoriete inhaalplek

) me een tikje van achteren gaf. Zijn voorbumper hing wat scheef en hij begon wat af te haken, ik had wat lucht en liep uit. Totdat 3 ronden voor het eind bij mij de remmen weigerden, ik trapte het pedaal tot op de bodem maar er gebeurde niks meer. Ook had ik ineens heel veel speling in het stuur, erg vaag gevoel was dat. Achteraf was dat dus het geluid wat ik eerder steeds hoorde en blijkt het linkervoorwiellager helemaal weg te zijn. Ik kan het wiel 5 cm. heen en weer bewegen! Gek, tijdens de inspectie heb ik er nog aan gevoeld, geen speling en ook geen lawaai. Vandaar dus ook het wegzakkende rempedaal, de remschijf drukte de remblokken steeds weer weg. In mijn poging om de weer naderende Marc van me af te houden ging ik te hard (zonder remmen) De Bult in waardoor ik spinde. Marc was me voorbij en ik moest alle zeilen bijzetten om het laatste rondje uit te rijden, nagenoeg geen remmen en een stuur die ik een halve slag moest draaien voordat er iets gebeurde, geen prettig gevoel. Maar toch de finish gehaald als 4e, had wel verwacht dat er nog mannen voorbij zouden komen maar we hadden blijkbaar een grote voorsprong.
Al met al toch een leuke race gereden met als snelste tijd een 2.09,7 geen slechte tijd denk ik. Hoorde van wat BMW rijders die bijna maandelijks in Assen rijden dat de baan niet top was voor snelle tijden, veel zand e.d op de baan, moet dus nog sneller kunnen. Eens kijken of we het vreselijke onderstuur wat na een rondje of 8 begint met de Toyo`s minder kunnen krijgen. Was trouwens hoofdzakelijk in de rechter bochten Mandeveen/Duikersloot, de rest van de ronde viel het wel mee.
Kortom: heerlijk genoten, echt Cup racen met Marc, mooier is er niet

Vraag maar aan Michel van Klink, die heeft dat gevoel in de Mazda gehad. We moeten er echt nog een paar rijders bij hebben, 2 is wat weinig. En dan heb je een nog mooiere strijd!