Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8901
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 75 america

za jul 10, 2010 15:22

Inderdaad, verrassende keuze voor een automaat. Lijkt me ook niet erg gemakkelijk te monteren, ik zie geen oog of iets anders geschikts aan de achterzijde van de 928-bak om hem aan de carrosserie op te hangen zoals bij een transaxle. Ondersteuning maken aan de onderzijde lijkt me nou ook niet echt heel gemakkelijk of wenselijk. En zit bij een 928 de koppelomvormer niet tegen de motor aan? Dat lijkt me ook nog best een uitdaging om in een 75 voor elkaar te krijgen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: 75 america

za jul 10, 2010 15:46

Koppelomvormer zit gewoon op de bak. Maar het lijkt me kunst en vliegwerk om dat passend te krijgen onder een 75.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

za jul 10, 2010 16:18

De koppelomvormer zit zo te zien inderdaad in de bak zelf, dat scheelt al een hoop problemen. :)

Dat dat oog er niet aanzit is niet zo'n punt. De bodem leent zich er wel voor om iets anders te maken om het op te hangen.

Ik ben met een Sei diff bezig en die heeft dat oog ook niet, hiervoor in de plaats komt een balkje en een zelfbouw constructie aan de bodem, ongeveer zoals hier (niet zo duidelijk) te zien is;
Afbeelding
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

za jul 10, 2010 21:00

Hey, bedankt voor de tip allemaal.
Hij heeft de bak alleen niet meer liggen...
Maar goed, er zullen nog wel meer aanbieders voorbij komen dus het discusieren hierover mag gewoon doorgaan. Kan ik er al een geod over nadenken. Wel een beetje jammer dat mijn bodempje zo goed als klaar is... Maar goed.
Ga eens kijken of ik wat afmetingen op kan sporen en als iemand het weet mag die natuurlijk altijd roepen :lol:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

za jul 10, 2010 21:50

dit is trouwens de handmatige variant. Helemaal zeldzaam.. Hoe moeilijk is het om een koppeling voor op het blok te klussen als daar ruimte voor is..?

Afbeelding
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

za jul 10, 2010 21:55

die koppeling erop krijgen is niet zo'n probleem, gewoon een 164 vliegwiel en koppeling gebruiken. :wink:

Het grote probleem is die Torque-tube monteren op de Alfa motor. je zult dan een soort huis moeten maken dat achter op de motor komt ipv het staartstuk waar de as gecentreerd in wordt en waar de koppeling in past. Hierdoor zal de tunnel waarschijnlijk ook iets moeten groeien. O ja, alles moet ook nog eens mooi in lijn komen te liggen...(en gezien dat de Alfa v6 er aardig schuin in ligt origineel zal dat ook niet heel makkelijk zijn... :( )
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: 75 america

ma jul 12, 2010 11:10

dit is ook het zelfde van een 944... heeft iets meer keus dus misschien ook makkelijker te vinden...

ik denk dat het wel mee valt allemaal. als de achetrkant netjes op de dion ligt op hoogte en alles en je weet een koppelingshuis te maken (evt stuk van een giulia bak gebruiken) dan is de rest simpel zagen en lassen... zal niet van zelf gaan maar is zeker niet onmogelijk.

succes en ben benieuwd
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

ma jul 12, 2010 11:47

wat denk je met dat stuk Giulia bak te doen? :? past aan de ene kant niet tegen de motor en aan de andere kant niet tegen de Porsche delen... :wink: Je kunt dan beter een koppelingshuis van een Sei zien te vinden ( heb ik evt dan nog wel... erg zeldzaam) en dat aanpassen. Dat deel past op de v6 en er kan een koppeling in.

En alles moet netjes in lijn liggen, dus vanaf de krukaspoelie tot en met de versnellingsbak moet alles netjes recht liggen. Dat betekent dus o.a. ook nieuwe motorsteunen. Simpel zal het echt niet zijn ( wel een uitdaging en dus leuk... 8) )
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: 75 america

ma jul 12, 2010 12:04

wat denk je met dat stuk Giulia bak te doen? :? past aan de ene kant niet tegen de motor en aan de andere kant niet tegen de Porsche delen... :wink: Je kunt dan beter een koppelingshuis van een Sei zien te vinden ( heb ik evt dan nog wel... erg zeldzaam) en dat aanpassen. Dat deel past op de v6 en er kan een koppeling in.

En alles moet netjes in lijn liggen, dus vanaf de krukaspoelie tot en met de versnellingsbak moet alles netjes recht liggen. Dat betekent dus o.a. ook nieuwe motorsteunen. Simpel zal het echt niet zijn ( wel een uitdaging en dus leuk... 8) )

:oops: :oops: :oops: ff vergeten dat het een V6 is...... :oops: maar idd een sei huis dan misschien beter :wink:
en in lijn ligt eraan hoe je het opzet... met een kruiskoppeling ben je al een stuk wendbaarder. niet ideaal maar wel mogelijk. max hoek van 15 graden...
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

ma jul 12, 2010 12:38

De as van de Porsche verbouwen maakt het nog lastiger... en een enkele kruiskoppeling is ook geen goed idee, dan moet je er eigenlijk twee gebruiken en dan nog moeten beide delen eigenlijk in een rechte lijn van elkaar zitten ( de beide flenzen moeten haaks op de auto staan, je kunt dan dus wel verspringen met de hoogte of in de breedte maar je moet nog steeds de motor recht leggen in de lengte)

het beste is om de bak en as van de Porsche niet te veranderen, zo werkt het immers goed. Je zou m.b.v. een Sei koppelingshuis een verbinding kunnen maken om de Porsche torque-tube tegen de Alfa v6 te kunnen schroeven. Dit geheel zou je daarna in de auto onder moeten brengen om te kunnen bepalen hoe de motor en baksteunen moeten komen. Je moet dan wel een beteje geluk hebben met de totale lengte, de as inkorten en/of verlengen zal wel niet zo makkelijk zijn.

Ik ben bang dat de bodem wel enigszins aangepast zal moeten worden voor dat alles.... :( maar dan krijg je er uiteindelijk wel een fijn schakelende transaxle voor terug. :D Een sper is trouwens erg zeldzaam bij Porsche.... :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

ma jul 12, 2010 22:50

Sper zeldzaam bij porsche #-o , Das toch niet te geloven...
Hoe kom je dan ooit fatsoenlijk weg. Ging er eigenlijk van uit dat sper er standaard op zat bij een porsche...
maar goed, misschien zit het er wel op, even uitzoeken dus.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

ma jul 12, 2010 23:01

volgens mij had alleen de 944 turbo standaard een sper... :( De 928 is in de meeste gevallen als automaat geleverd en zonder sper.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

do jul 15, 2010 21:01

idd niet standaard... Wel optioneel leverbaar maar van die prijzen wordt je niet echt vrolijk..
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 america

do jul 15, 2010 22:23

Zonder sper kom je ook echt wel vooruit hoor. Ik heb in mijn racer ook geen sper en dat gaat ook prima. Behalve in de regen mis ik het soms. Ik zou me daar dus niet al te druk over maken.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 75 america

do jul 15, 2010 22:28

gaat hier wel om ietsje meer vermogen gok ik..? kweenie waar alfanord mee rijd dus neem me niet kwalijk als deze reactie niet op zijn plek is

Terug naar “Projecten”