Vandaag eindelijk een keertje groot onderhoud gedaan. Remmetjes, olie en ML. Motorolie van 10w30 naar 20w50 gegaan. Want alle kinderen kijken altijd zo sip als ze denken dat Sinterklaas in z'n stoomboot aankomt en het blijkt 'maar' mijn auto te zijn. Motorrevisie staat op het verlanglijstje. De koets aanpakken trouwens ook. Maar dat komt volgend jaar, als de Giulia als vervoersmiddel ingezet kan worden.
Ook de dorpels en de chassisbalken in de ML gespoten. Verrotte delen zijn er eigenlijk niet. Wel veel kleine roestplekken De kriksteunen houden nog altijd. Al zakt ze linksvoor wel steeds verder door op een 2-kolomsbrug. Niet nog een winter met deze auto!
Achterremmen zat al een beetje vast. De blokken zaten al redelijk vast in de klauwen. Dus het was een hoop werk om ze er tussenuit te krijgen. Maar de aanhouder wint en alles is weer mooi gangbaar en in elkaar gezet met een hoop kopervet. Ik had dit soort remmen nog nooit gedaan, dus het was even vogelen.
Een bekend tafereel voor een aantal hier, Remmen schoonmaken boven je hoofd met deze temperaturen maakt je ontzettend vies. Alle stof en zand blijft plakken!
Ook heb ik na ongeveer een half jaar de uitlaat maar een keertje weer recht gehangen. Iedereen stoorde zich eraan, behalve ik. Maar ik moet zeggen, dit staat toch een beetje netter
Tot slot nog een leuk plaatje.