Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

RE: Toyota reclame

ma jul 12, 2010 09:06

Iets met appels en peren....? :shock:

Maar.... Die Juul bekent hier ?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 12, 2010 09:13

Wij zagen hem hier ook, en dat is gewoon onder de gordel, zeker met Centennial. Het is hier allemaal al gezegd, maar als Toyota zich hedendaags moet meten met 30 jaar oude auto's, dan hebben ze een serieuze deuk opgelopen, niet alleen in hun reputatie (gas wat blijft hangen e.d.) maar ook in hun schedel.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

ebbr
Guru
Guru

ma jul 12, 2010 09:31

Het is de goden verzoeken, mijn collega belde mij vanmorgen op met pech (rijdt ook Toyota). Dit is mijn mailtje daarop naar onze buurman de Toyota dealer in Doetinchem :lol:

Beste Rob,

Met veel spanning keek ik gisteren de finale wedstrijd van oranje. Totaal onthutst echter was ik pas in de rust, toen ik een reclame spotje van Toyota voorbij zag komen.

Als Toyota rijder schaam ik me diep diep diep voor het feit dat er zo respectloos wordt omgegaan met ’s-werelds meest befaamde en history-rijke automerk. Die ook nog eens eervol het 100 jarige bestaan viert dit jaar: Alfa Romeo. Ongenadigd wordt een waardevolle klassieker afgekraakt, en tegenover een Aygo gezet. Waarbij mij bovendien opviel dat de uitlaat op de weg geen Alfa uitlaat is.

Vanmorgen belde dhr. Schrijver mij op dat zijn Verso niet meer van de plaats kwam, ik was erg geneigd om mijn 38 jaar oude betrouwbare Giulia te starten en hem op sleeptouw bij jullie voor de deur te komen afleveren. Uiteraard met ‘RTV oost’ en Youtube als medium…
Echter achtte ik slepen te gevaarlijk vanwege mogelijk falende remmen van een dergelijke Verso. Vandaar toch graag even ophalen...

http://www.toyotatest.nl/#/testrapport/aygo

Met vriendelijke groet,
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Vitorio
Full Member
Full Member

ma jul 12, 2010 09:34

Toppie!

EDIT: was een reactie op de mail naar de Beeb... (post ff het mail adres van topgear, stuur ik zo ook nog een mailtje)

en EBR, geweldig man! nu alleen morgenochtend maar wel de giullia pakken ipv de toyota :P
Laatst gewijzigd door Vitorio op ma jul 12, 2010 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

ErwinV6

ma jul 12, 2010 09:37

Het zieligste van het hele verhaal is dat die Butler Henderson zich hiervoor leent.
Een gerespecteerd journalist zou beter moeten weten, wat een dom gelul of er nou een Giulia inzit of niet..... :?

Vitorio
Full Member
Full Member

Re: RE: Toyota reclame

ma jul 12, 2010 09:41

Het zieligste van het hele verhaal is dat die Butler Henderson zich hiervoor leent.
Een gerespecteerd journalist zou beter moeten weten, wat een dom gelul of er nou een Giulia inzit of niet..... :?
Tja, eerdere toyota reclames waren al zeer twijfelachtig wat betreft journalistieke onafhankelijkheid, (en konden ook wat minder kwaad door de wat minder serieuze opstelling, toyota Vs heli en zo..), maar dit is gewoon tegen twee andere automerken aanschoppen...

Which reminds me, duitser hebben doorgaans nog minder gevoel voor humor, kan me voorstellen dat VAG er niet direct blij mee is dat hun nieuwst verworven merk wordt afgescheept met 'koppeling ruk, bak heeft revisie nodig, motor opgeblazen'

(Ik bedenk me trouwens wat, heeft toyota zojuist bewezen dat een 30 jaar oude italiaan betrouwbaarder is dan een 30 jaar oude duitser?)

Posthumus
Guru
Guru

ma jul 12, 2010 09:50

.
Laatst gewijzigd door Posthumus op ma okt 21, 2024 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jul 12, 2010 10:24

Alfa moet misschien maar eens reclame gaan maken met het feit dat het gaspedaal bij Alfa's altijd weer omhoog komt als het wordt losgelaten. Uiteraard met flink wat beelden van gecrashte Toyota's erbij :wink:

Ik heb overigens gisteravond hier http://www.toyota.nl/contact/index.aspx mijn gal al gespuid over deze misselijke, goedkope en oneerlijke reclame. Wie volgt?

Dat mailtje naar Top Gear vind ik een gouden greep! Misschien dat Ton Roks van Autovisie ook wel ontvankelijk is voor zo'n verzoek? Mijn mailtje is al onderweg:

Geachte redactie,

In Nederland worden al enige tijd de Toyota reclames uitgezonden, waarin Vicky Butler Henderson haar integriteit te grabbel gooit door vanuit haar status als bekende autojournaliste Toyota te promoten. Deze reclames hebben nu een nieuw dieptepunt bereikt in hun vergelijking van de Aygo met klassiekers van Porsche en Alfa Romeo. Zie de "testfilm" die hier te vinden is: http://www.toyotatest.nl/#/testrapport/aygo
Kennelijk is de Aygo alleen te verkopen middels een vergelijking met 30-jaar oude klassiekers, die bovendien absoluut oneerlijk is, want de voorgeschotelde klassiekers zouden nog geen 1000 Euro opbrengen in de staat waarin ze kennelijk verkeren.

Mijn vraag aan Autovisie, voor mij nog altijd het meest respectabele autoblad van Nederland, is nu: zou het niet een idee zijn om deze test zelf nogmaals uit te voeren, maar nu met een 30-jarige Porsche en Alfa Romeo die wél echt 8.000 waard zijn. En daarbij dan vooral ook niet te vergeten dat Vicky het over het rijplezier van de auto's heeft.

Revange voor Alfa Romeo en Porsche en een hele leuke publiciteitsstunt voor Autovisie. Ik hoop dat u hier serieus over wilt nadenken.

Met vriendelijke groet,
M.W.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Posthumus
Guru
Guru

ma jul 12, 2010 10:51

.
Laatst gewijzigd door Posthumus op ma okt 21, 2024 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

J..
Junior Member
Junior Member

ma jul 12, 2010 11:29

wat een hoop mensen die zich serieus kwaad kunnen maken om zo'n reclame zeg. zal vast versterkt worden door de ietwat dubieus verlopen wk finale gisteren.
met name de counteracties vind ik schitterend, en zoals mij ook al was opgevallen word nergens gerept over rij plezier.
Iemand hier wel eens in zo'n ding gereden? Ik wel, en qua driving fun / gummen weinig lol aan te beleven. Dit in tegenstelling tot Giulia's en Porsches
verder, ook al eerder benoemd, is het niet echt netjes om je af te moeten zetten tegen andere merken (en dan minimaal 30 jaar oude, slecht onderhouden en overpriced modellen) zeker niet als een van die merken net zijn 100 jarige bestaan viert.
Toyota zelf heeft echt een paar modellen die hun plaats tussen de klassiekers verdienen, echter bij lange na niet zo veel als Alfa.
Mijn advies is bekijk het met enige nuance, en ga vooral door met het inzetten van counter acties mbv AutoVisie, TopGear, autoweek en weet ik veel wie (doet die Bavo Gadema nog iets op tv? Is die niet ergens voor te porren?)
It's crap that bores the crap out of crap

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma jul 12, 2010 12:25

Hahaha, nou het eerste schaap:
Dear whoever reads this e-mail,

Yesterday, during the World Cup finals, Toyota showed this commercial on dutch television:

http://www.toyotatest.nl/#/testvideo
Toyota Aygo; tested by Vicki

Vicky "Fifth Gear" Henderson tests the Aygo and is comparing it to other cars which are available for 8000 euros (more or less).

As an Alfa Romeo-enthusiaist, I was a bit bothered by this commercial, in fact, it ruined my night even more than losing the World Cup finals against those bloody matadors.

Please Top Gear, do this test again, but properly... I'm sure a 30 year old Giulia (worth approximately 8000 euros) will not disintegrate during a test run like this. On the other hand, I believe chances are the Aygo was recalled for failing brakes and throttle during this commercial. I think a 30 year old Alfa Romeo Giulia therefore is a safer car than the new Toyota Aygo!

Sincerely,

Jan Paul Posthumus
Rotterdam, The Netherlands
:lol:
Aktie! Ben benieuwd.... :twisted:
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Joel
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma jul 12, 2010 12:51

Ehm, waar is jullie gevoel voor humor gebleven? Mooie reclame toch, stoor me er echt niet aan. Ligt er zo dik bovenop en dan maken jullie je serieus druk hierover?

Deze al eens gezien: Zou er 1 Lambo rijder zich aangesproken voelen?
GT 1600 Junior

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 12, 2010 13:18

Ehm, waar is jullie gevoel voor humor gebleven? Mooie reclame toch, stoor me er echt niet aan. Ligt er zo dik bovenop en dan maken jullie je serieus druk hierover?

Deze al eens gezien: Zou er 1 Lambo rijder zich aangesproken voelen?
kijk, dát is wel humor. maar die van TOY-ota is zielig. precies voor mensen die toyota kopen... .

:twisted: :twisted:

_Pieter_
Guru
Guru

ma jul 12, 2010 13:41

Het wedstrijdverloop had er wel iets mee te maken maar die reclame is echt een zielige vertoning. Ik heb ook luidkeels mijn ongenoegen over geetaleerd. :D
Denkt toyota nou zelf dat er over 30 jaar nu nog iemand weet van dat zielige Aygo koekblik van ze?

Dat terwijl het "vergelijkingsmateriaal" 30 jaar geleden al fantastische auto's waren en tot op de dag van vandaag als briljante, vooruitstrevende en sportieve auto's bekend staan.
Rij ermee langs en mensen kijken naar je en zijn enthousiast en vol bewondering, rij je met een Aygo kijkt er geen hond op of om naar je duffe hok.
De reden voor deze reclame snap ik niet, het enige doel lijkt mensen die van echte auto's houden beledigen.

volgens mij kunnen ze beter de volgende keer die meid in een fiscaal aantrekkelijk electrisch invalidenwagentje met een vastzittend gaspedaal zetten want dat is het enige wat nog gemaakt wordt door die zakjapanners. :twisted:
SCARB # 4710

ebbr
Guru
Guru

ma jul 12, 2010 14:10

Mijn Toyota dealer kwam direct met een antwoord op mijn bovenstaande mail. Op zich netjes 'plus' met wat humor, hij heeft het eea in een ander daglicht gesteld alsmede zijn excuses aangeboden. Toyota heeft momenteel een anders soortige campagne lopen, waarschijnlijk mede dankzij het zelf onder vuur liggen van afgelopen periode :wink:

Op zich heeft hij wel een punt dat als hij zegt, je dit ook als 'compliment' mag zien zei hij na grondig bestuderen van de beelden.
Of een aantal vergelijkingen echter opgaan mij betreft :twisted:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Het Forum Café”