Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Toyota reclame

ma jul 12, 2010 21:27

als ze nissan en kia gepakt hadden was er ook niets aan de hand geweest :D :D

Tonio
Guru
Guru

ma jul 12, 2010 22:12

Een Giulia is bijna 50 jaar oud (het model stamt uit 1962!) en wordt door vriend en vijand nog altijd hoog gewaardeerd.

Dat zal de Toyota Aygo op die leeftijd zeker niet meemaken.
En Vicky B.H. ook niet als ze zo doorgaat. Een goede redacteur of presentator kan het lang volhouden, maar blonde reclamemodellen worden veel eerder afgeserveerd :wink: .

.

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 12, 2010 22:50

Stelletje (**^&R%&$ ^R^$#W$ERUIYO*YOIUIT. Wat is dit nou voor journalistiek van de kouwe grond. Die pannekoeken leggen de lat wel hoog, ze durven wel. Goh laten we een oude Alfa en een oude Porsche het opnemen tegen een Aygo en hopen dat we winnen ... het moet niet uitmaken maar ik word er gewoon pissed van ... Nobody fucks with the Giulia
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jul 12, 2010 23:27

We gaan gewoon met z'n allen met een Alfa bij een Toyota dealer voor de deur staan.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

TZ3

ma jul 12, 2010 23:59

Whaha, wat maken jullie je druk om niks!
Straks is die ouwe Louwman echt op zijn pik getrapt en laat hij ons zien dat een crashtest van een corolla beter uitpakt dan van een miljoenenauto: de diverse TIPO 33s.
Hij kan gewoon een TIPO 33 crashen... en nog een .. en nog een...
Bij Alfa hebben ze niet eens genoeg krediet om een pee- elletje te regelen om een Aygo te crashen.
Ik denk dat je als Alfa-fan je plek moet weten... of die plek bevalt is wat anders, maar ik zou er wel naar handelen ;)
De introductie van de Aygo in Nederland ging met meer geld en organisatietalent gepaard dan de 100jaar viering van Alfa vanuit de fabriek.
Dus inderdaad: maak je niet druk en geniet lekker van je Alfaatje! Daar heb je Toyota niet voor nodig!

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 13, 2010 00:38

@TZ3 wie maakt zich nu druk waarom :roll:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Toyota reclame

di jul 13, 2010 02:06

Whaha, wat maken jullie je druk om niks!
Straks is die ouwe Louwman echt op zijn pik getrapt en laat hij ons zien dat een crashtest van een corolla beter uitpakt dan van een miljoenenauto: de diverse TIPO 33s.
Hij kan gewoon een TIPO 33 crashen... en nog een .. en nog een...
Bij Alfa hebben ze niet eens genoeg krediet om een pee- elletje te regelen om een Aygo te crashen.
Ik denk dat je als Alfa-fan je plek moet weten... of die plek bevalt is wat anders, maar ik zou er wel naar handelen ;)
De introductie van de Aygo in Nederland ging met meer geld en organisatietalent gepaard dan de 100jaar viering van Alfa vanuit de fabriek.
Dus inderdaad: maak je niet druk en geniet lekker van je Alfaatje! Daar heb je Toyota niet voor nodig!
Wat is dit nou voor lariekoek? Omdat Toyota kapitaalkrachtiger is dan Alfa Romeo moeten wij onze mond houden? Kan aan mij liggen, maar ik zie het daar de logica niet van in.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di jul 13, 2010 02:12

Voor mensen die de humor ervan inzien: had ze dan oude Toyota's laten gebruiken, dan had ik er ook om kunnen lachen. Maar zoals eerder al gesteld, dit is onder het mom van humor in feite een steek onder water naar Alfa en Porsche.
Dat zie ik er nou helemaal niet in. De reclame was hetzelfde geweest als ze een levensmoe ogende Bentley en een mooie VW Kever van elk 8k hadden gebruikt. Wat mij betreft schaart deze reclame zich qua niveau onder die van de schoonmaakmiddelen waarin opeens wildvreemde vrouwen in schreeuwerig gekleurde truitjes in je woonkeuken staan om je te vertellen wat je allemaal verkeerd doet en de overduidelijk animaties van een Swaffer of zo die met één elektrostatische haal niet alleen je hele huis stofvrij maakt, maar ook dat van je buren en tegelijkertijd je tuinmeubilair weer als nieuw doet uitzien.

Categorie 'geloof je het zelf?'

Maar niet alleen de Juul en de Porsche zijn uitwisselbaar, die No-Go had net zo goed een C1 of een Panda kunnen zijn. De enige reclameboodschap die ik er in ontdek is dat je met zo'n moderne plastic prul minder kans op storing hebt dan met een inmiddels belastingvrije klassieker. Ah, goed dat u het zegt, dat wist ik namelijk niet :^o
Ik ben het niet met je eens. Niet dat ik er nou zo van overtuigd ben dat Toyota specifiek Alfa en Porsche op de korrel wil nemen, maar dat maakt het niet okee. Als ze de tegenstelling van klassiekers vs. nieuwe auto's wilden belichten, hadden ze oude Toyota's moeten nemen. En waarom zouden ze dat niet hebben gedaan denk je? Omdat ze niet willen dat hun eigen auto's zo in een reclame voorbij komen. Om dan maar klassiekers van andere merken te nemen vind ik absoluut geen pas geven. Ze hadden tenslotte ook nog de opties om "merkloze" klassiekers neer te zetten of om klassiekers te pakken van niet meer bestaande merken, zoals bijv. MG.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di jul 13, 2010 08:31

Als ze de tegenstelling van klassiekers vs. nieuwe auto's wilden belichten, hadden ze oude Toyota's moeten nemen.
Ik beweer ook niet dat dat de insteek van de spot is. Hij is bedoeld als reclame voor de Toyota, alleen bar slecht door de non-vergelijking tussen het eigen product en twee klassiekers. Welke conclusie moet ik dan trekken? Dat een moderne auto betrouwbaarder is dan een klassieker is geen exclusieve Toyota-eigenschap.

(Stiekem wacht ik op het moment dat Vicky roept 'Oops, the accelerator...' :P )

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 13, 2010 08:51

Ik denk dat Toyota aardig bereikt wat ze voor ogen hadden met deze reclame: aandacht!!

Een Alfist of Porsche rijder zal niet in de doelgroep van de kleine Toyota zitten. Dus so what als ze die tegen de schenen schoppen danwel op de lange tenen trappen? Wie wel in de doelgroep zitten zijn de gefrusteerde pipo's die diep in hun hart ook zo'n geweldige klassieker willen rijden, maar door verstandige overwegingen of een zuinige partner worden tegengehouden in de aanschaf van hun droomauto en veroordeeld zijn tot de Aygo-achtigen. Met deze reclame kunnen ze toch nog een beetje eigenwaarde terug winnen: zij zitten namelijk in een betrouwbaar autootje, dat lang niet zoveel kleine en grotere (en kostbare) kuren heeft als zo'n leuke, maar kwetsbare klassieker.

Ook Top Gear hangt van kromme vergelijkingen aan elkaar, maar aangezien de heren daar met "ons" merk weglopen, en ondanks alle bewijzen van het tegenovergestelde de Alfa's steeds als winnaar uit tests laten komen (ookal zullen ze haar "nooit aan vrienden aanbevelen"), vindt iedereen hier dat een geweldig programma. De kritiek die kwam toen JC de 75 groen kwastte was ook niet mis...maar het zij hem blijkbaar lang en breed vergeven.

Voor een serieus bedoelde vergelijking kijk ik liever in de autobladen. Van de reclame geniet ik gniffelend en zie hoe weinig de reclamemakers (misschien bewust) en de grijze massa begrijpen van de geneugten van het rijden in klassieke en/of semi-klassieke Alfa's.
Gelukkig maar, want dan blijven er tenminste voldoende over voor ons, de liefhebbers!!

Zolang Alfa zo nu en dan maar een lease-hitje maakt...dat vult de toekomstige klassiekermarkt weer lekker aan!!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di jul 13, 2010 10:12

Ff weer omhoog met dit topic!!

Heerlijk !!!

Greetz, Leo (vandaag met de 2.1 naar z'n werk)
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di jul 13, 2010 10:56

(Stiekem wacht ik op het moment dat Vicky roept 'Oops, the accelerator...' :P )
He he he, zou een mooi shop zijn: de Alfa en de Porsche (rokend en al voor mijn part) naast een compleet gecrashte Aygo met een ambulance ernaast :D

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di jul 13, 2010 11:40

He he he, zou een mooi shop zijn: de Alfa en de Porsche (rokend en al voor mijn part) naast een compleet gecrashte Aygo met een ambulance ernaast :D
Poeheeeeeeeeee......... dat zijn uitspraken van een zeer bedenkelijk en dom niveau !!
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

di jul 13, 2010 12:12

Wat maakt iedereen zich toch druk. De liefde voor mijn autootjes wordt echt niet minder
omdat een blonde milf toevallig roept dat je beter een Toyota kunt kopen.
Dat maak ik namelijk zelf wel uit!
Ik ben nooit gevallen voor zo'n sushi apparaat en zal dat ook noooooit doen.
Het is al eerder gezegd, Toyota is zijn doel wel aan het bereiken, dankzij iedere
Alfist die zich op zijn pik getrapt voelt..... Stelletje slapers!

Een Toyota is bedoeld voor mensen zonder eigen indentiteit. En daar zijn er een heleboel van
als ik op de openbare weg om me heen kijk. :wink:

Ik heb me persoonlijk veel meer gestoord aan de vernielzucht van de Top Gear heren.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Posthumus
Guru
Guru

di jul 13, 2010 12:27

.
Laatst gewijzigd door Posthumus op ma okt 21, 2024 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Terug naar “Het Forum Café”