Wat is dit nou voor lariekoek? Omdat Toyota kapitaalkrachtiger is dan Alfa Romeo moeten wij onze mond houden? Kan aan mij liggen, maar ik zie het daar de logica niet van in.Whaha, wat maken jullie je druk om niks!
Straks is die ouwe Louwman echt op zijn pik getrapt en laat hij ons zien dat een crashtest van een corolla beter uitpakt dan van een miljoenenauto: de diverse TIPO 33s.
Hij kan gewoon een TIPO 33 crashen... en nog een .. en nog een...
Bij Alfa hebben ze niet eens genoeg krediet om een pee- elletje te regelen om een Aygo te crashen.
Ik denk dat je als Alfa-fan je plek moet weten... of die plek bevalt is wat anders, maar ik zou er wel naar handelen
De introductie van de Aygo in Nederland ging met meer geld en organisatietalent gepaard dan de 100jaar viering van Alfa vanuit de fabriek.
Dus inderdaad: maak je niet druk en geniet lekker van je Alfaatje! Daar heb je Toyota niet voor nodig!
Ik ben het niet met je eens. Niet dat ik er nou zo van overtuigd ben dat Toyota specifiek Alfa en Porsche op de korrel wil nemen, maar dat maakt het niet okee. Als ze de tegenstelling van klassiekers vs. nieuwe auto's wilden belichten, hadden ze oude Toyota's moeten nemen. En waarom zouden ze dat niet hebben gedaan denk je? Omdat ze niet willen dat hun eigen auto's zo in een reclame voorbij komen. Om dan maar klassiekers van andere merken te nemen vind ik absoluut geen pas geven. Ze hadden tenslotte ook nog de opties om "merkloze" klassiekers neer te zetten of om klassiekers te pakken van niet meer bestaande merken, zoals bijv. MG.Dat zie ik er nou helemaal niet in. De reclame was hetzelfde geweest als ze een levensmoe ogende Bentley en een mooie VW Kever van elk 8k hadden gebruikt. Wat mij betreft schaart deze reclame zich qua niveau onder die van de schoonmaakmiddelen waarin opeens wildvreemde vrouwen in schreeuwerig gekleurde truitjes in je woonkeuken staan om je te vertellen wat je allemaal verkeerd doet en de overduidelijk animaties van een Swaffer of zo die met één elektrostatische haal niet alleen je hele huis stofvrij maakt, maar ook dat van je buren en tegelijkertijd je tuinmeubilair weer als nieuw doet uitzien.Voor mensen die de humor ervan inzien: had ze dan oude Toyota's laten gebruiken, dan had ik er ook om kunnen lachen. Maar zoals eerder al gesteld, dit is onder het mom van humor in feite een steek onder water naar Alfa en Porsche.
Categorie 'geloof je het zelf?'
Maar niet alleen de Juul en de Porsche zijn uitwisselbaar, die No-Go had net zo goed een C1 of een Panda kunnen zijn. De enige reclameboodschap die ik er in ontdek is dat je met zo'n moderne plastic prul minder kans op storing hebt dan met een inmiddels belastingvrije klassieker. Ah, goed dat u het zegt, dat wist ik namelijk niet
Ik beweer ook niet dat dat de insteek van de spot is. Hij is bedoeld als reclame voor de Toyota, alleen bar slecht door de non-vergelijking tussen het eigen product en twee klassiekers. Welke conclusie moet ik dan trekken? Dat een moderne auto betrouwbaarder is dan een klassieker is geen exclusieve Toyota-eigenschap.Als ze de tegenstelling van klassiekers vs. nieuwe auto's wilden belichten, hadden ze oude Toyota's moeten nemen.
He he he, zou een mooi shop zijn: de Alfa en de Porsche (rokend en al voor mijn part) naast een compleet gecrashte Aygo met een ambulance ernaast(Stiekem wacht ik op het moment dat Vicky roept 'Oops, the accelerator...' )
Poeheeeeeeeeee......... dat zijn uitspraken van een zeer bedenkelijk en dom niveau !!He he he, zou een mooi shop zijn: de Alfa en de Porsche (rokend en al voor mijn part) naast een compleet gecrashte Aygo met een ambulance ernaast