Ach wat, ik heb tot nu toe ook meer non-alfa's gereden dan alfa's (1 mini, 1 audi, 1 seat en twee tijdelijke auto's voor een paar weken, tegen 3 alfa's), en ik weet ook vrij zeker dat er qua lease-bak ook nog wel eens een non-alfa komt (niet alle bedrijven leasen alfa, en daarnaast kan het gewoon zijn dat ik een keer goedkope ruimte kies, om daarnaast een spider in de garage te kunnen zetten). Een alfa rijder is voor mij iemand die een alfa rijdt, en daar met plezier en gevoel mee bezig kan zijn en van geniet.neen, de sw is mn 2e auto (ik ben slechts 21 lentes oud, en heet geen sieger)
Die kroket doe ik niet moeilijk over een alfa vinden voor minder dan 1000 die zonder ook maar 1 probleempje 25000 km loopt... dat durf ik wat moeilijker aan (zoiezo, een auto voor onder de 1000 die probleemloos die 25000 km loopt... wordt toch tricky, je kan toch een slechte bak treffen)ik wil best een alfa kopen hoor, maar dan met een deal aan jullie: blijft hij het 1e jaar heel; koop ik nooit meer iets anders dan een alfa, gaat hij dat eerste jaar een keer stuk, dan wil ik van jullie allemaal een kroket
Raar idee dan misschien, maar als je dus het woon-werk verkeer met ov/fiets doet, is het dan niet gewoon te doen om de SW erbij te houden? dan maak je dus weinig KMs. Dan wordt de afweging wat duurder is, de SW rijdend houden en rustig een beetje opknappen, of een daily kopen, rijdend houden, en de SW rustig opknappen.daar ligt het probleem ook net.Die kroket doe ik niet moeilijk over een alfa vinden voor minder dan 1000 die zonder ook maar 1 probleempje 25000 km loopt... dat durf ik wat moeilijker aan (zoiezo, een auto voor onder de 1000 die probleemloos die 25000 km loopt... wordt toch tricky, je kan toch een slechte bak treffen)
ik weet niet of ik dit ideetje al had verteld:
ik woon in zwolle, werk in zeewolde.
ik heb nog 1 jaar OV. ik kan dus gewoon met de treno naar H'wijk en dan fietsen naar Zeewolde, is ook nog eens gezond.
en dan ondertussen sparen voor een goede modernere alfa, die ik ook nog eens gewoon mooi vindt (goede 145 of 155, 156 of 916 spider/gtv).
1 minpuntje: ik kocht mijn eerste auto vooral omdat ik er eentje nodig had om te kunnen surfen.... daarom was de alfa ook een SW. dus dan moet surfen ook in de ijskast
Ben een tijdje aan het kijken voor een goed exemplaar maar ze zijn schaars hoor! Deze auto's worden gekocht door mensen die goedkoop van a naar b willen rijden en onderhoud schiet er dan vaak bij in...want het moet goedkoop. Toegegeven, ik kijk alleen naar een Sporting. Ben me nu aan het storten op een Seicento. Misschien wat minder puur door de vrouwelijke rondingen maar degelijker. Dus topicstarter, waarom geen Cinq of Sei? Dan verplaats je je enigszinds in stijl!koop een cinquecento!
voor 1000 euro vind je hele leuke exemplaren met slechts 60.000km op de klok...
http://link.marktplaats.nl/360411080ik wacht trouwens tot na de vakantie, dan stijgt het aanbod ook aanzienlijk (meestal).
er staat nu nml maar 1 potentiele y10 op MP
Ja. Een orginele Cinq Sporting heeft rode gordels.Cinquecento vind ik alleen 'n optie in geel persoonlijk, anders is 'ie gewoon téveel een chick ride, lol. Is 't altijd een Sporting-uitvoering als 'ie in geel is trouwens? En zijn die rode gordels achterin bij deze auto trouwens standaard? Ziet er 'n beetje low-budget-gepimpt uit.
Geen stabilisatiestang? Cinq's hebben het zelfde 'euvel' bij de modellen met een 900cc blok.oeps! ik betrap me er op dat ik naar verlagingsveren en koni's zit te zoeken voor een yp
(las ergens dat 'ie errug overhelt )
wie geeft me een tik op mn vingers?
Niet om het 1 of ander; maar de Alfa's die jij nu noemt als moderne Alfa's zijn juist de Alfa's waarvan goede op dit moment erg moeilijk te vinden zijn... 145/155/156 hebben behoorlijk last van roest en zijn vaak ook voor weinig gekocht, niet onderhouden, te duur bevonden en dan worden ze weer duur verkocht. De volgende eigenaar doet het nog een keer dunnetjes over en dan mag jij bij aanschaf alle ellende weer gaan opknappen van een ander. Denk daarbij aan roest, d-riem, waterpomp, nokkenasversteller, LMM die nog wel eens kapot gaat, draagarmen die aan vervanging toe zijn en ga zo maar even door. Dus ook zo weer 2000 euro extra kosten voor het echt goed rijdt... Je 33 SW opknappen en daar dan mee gaan rijden is straks verreweg de goedkoopste oplossing, denk ik.daar ligt het probleem ook net.Die kroket doe ik niet moeilijk over een alfa vinden voor minder dan 1000 die zonder ook maar 1 probleempje 25000 km loopt... dat durf ik wat moeilijker aan (zoiezo, een auto voor onder de 1000 die probleemloos die 25000 km loopt... wordt toch tricky, je kan toch een slechte bak treffen)
ik weet niet of ik dit ideetje al had verteld:
ik woon in zwolle, werk in zeewolde.
ik heb nog 1 jaar OV. ik kan dus gewoon met de treno naar H'wijk en dan fietsen naar Zeewolde, is ook nog eens gezond.
en dan ondertussen sparen voor een goede modernere alfa, die ik ook nog eens gewoon mooi vindt (goede 145 of 155, 156 of 916 spider/gtv).
1 minpuntje: ik kocht mijn eerste auto vooral omdat ik er eentje nodig had om te kunnen surfen.... daarom was de alfa ook een SW. dus dan moet surfen ook in de ijskast
Ik heb drie keer echt hulp in moeten schakelen in 4 jaar dat ik alfa rijd en was maar een keer dat ik dat moest doen omdat ik daadwerkelijk met pech stond (brandstofrelais waarvan de pootjes doorgerot waren). De andere keren was ik met een verlaagde 155 een stoep op reed maar niet meer af kon en omdat een v40 naar binnen kwam. Mijn 155 zit over de 280 XXX km en laatst heeft de zwager van Sander (brolli21) en 155 aangeschaft met 310XXX km op de klok .... dus alfa's ontbetrouwbaar ... moa (en nu afkloppen) .Onbetrouwbaar, dikke onzin. Ik rijd nou al 14 jaar en honderdduizenden kilometers met 75's rond en ik heb precies 2 keer met stukken gestaan onderweg, waarvan 1 keer met een minimaal probleem (gebroken gaskabel, na 3 minuten improviseren reed ik weer) en 1 keer met een echt probleem (motor geploft).
neen, de sw is mn 2e auto (ik ben slechts 21 lentes oud, en heet geen sieger)Als een echte trouwe alfarijder kom je zelf ook niet overde alfa is gestald
dat is al treurig zat, maar ik wordt nog treuriger van wat me te wachten staat. ik vindt het echt verschrikkelijk moeilijk om emotie uit te sluiten bij het zoeken naar een auto....
echt verrekte lastig ik wordt er zelfs chagrijnig van!
waarom zijn alfa's zo onbetrouwbaar !? zucht....
@arjan, " " betekent grapje hoop ik?
ik wil best een alfa kopen hoor, maar dan met een deal aan jullie: blijft hij het 1e jaar heel; koop ik nooit meer iets anders dan een alfa, gaat hij dat eerste jaar een keer stuk, dan wil ik van jullie allemaal een kroket
Misschien dat mede-Alfisti geïrriteerd zijn geraakt na de hoeveelheid forumaandacht die je hebt gemeend op te moeten te eisen voor je wensen en klachten?en ja ik voel me op mn ziel getrapt. en dat door "mede" alfisti!
Sorry, maar als je er niks aan vind hoef je hans zn topics niet te lezen, hij houdt zn project netjes in 1 topic, en deze discussie blijft ook netjes in 1 topic, in het cafe, dat er veel posts in staan wil niet zeggen dat je je er mee MOET bemoeien.Misschien dat mede-Alfisti geïrriteerd zijn geraakt na de hoeveelheid forumaandacht die je hebt gemeend op te moeten te eisen voor je wensen en klachten?en ja ik voel me op mn ziel getrapt. en dat door "mede" alfisti!