Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 00:56

:thumbs:
Laatst gewijzigd door Hans33sw op di jul 20, 2010 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8875
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 09:38

Onbetrouwbaar, dikke onzin. Ik rijd nou al 14 jaar en honderdduizenden kilometers met 75's rond en ik heb precies 2 keer met stukken gestaan onderweg, waarvan 1 keer met een minimaal probleem (gebroken gaskabel, na 3 minuten improviseren reed ik weer) en 1 keer met een echt probleem (motor geploft).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 10:05

neen, de sw is mn 2e auto :roll: (ik ben slechts 21 lentes oud, en heet geen sieger)
Ach wat, ik heb tot nu toe ook meer non-alfa's gereden dan alfa's (1 mini, 1 audi, 1 seat en twee tijdelijke auto's voor een paar weken, tegen 3 alfa's), en ik weet ook vrij zeker dat er qua lease-bak ook nog wel eens een non-alfa komt (niet alle bedrijven leasen alfa, en daarnaast kan het gewoon zijn dat ik een keer goedkope ruimte kies, om daarnaast een spider in de garage te kunnen zetten). Een alfa rijder is voor mij iemand die een alfa rijdt, en daar met plezier en gevoel mee bezig kan zijn en van geniet.
ik wil best een alfa kopen hoor, maar dan met een deal aan jullie: blijft hij het 1e jaar heel; koop ik nooit meer iets anders dan een alfa, gaat hij dat eerste jaar een keer stuk, dan wil ik van jullie allemaal een kroket :wink:
Die kroket doe ik niet moeilijk over :P een alfa vinden voor minder dan 1000 die zonder ook maar 1 probleempje 25000 km loopt... dat durf ik wat moeilijker aan (zoiezo, een auto voor onder de 1000 die probleemloos die 25000 km loopt... wordt toch tricky, je kan toch een slechte bak treffen)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 12:56

:thumbs:
Laatst gewijzigd door Hans33sw op di jul 20, 2010 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 15:59

Die kroket doe ik niet moeilijk over :P een alfa vinden voor minder dan 1000 die zonder ook maar 1 probleempje 25000 km loopt... dat durf ik wat moeilijker aan (zoiezo, een auto voor onder de 1000 die probleemloos die 25000 km loopt... wordt toch tricky, je kan toch een slechte bak treffen)
daar ligt het probleem ook net.
ik weet niet of ik dit ideetje al had verteld:
ik woon in zwolle, werk in zeewolde.
ik heb nog 1 jaar OV. ik kan dus gewoon met de treno naar H'wijk en dan fietsen naar Zeewolde, is ook nog eens gezond.
en dan ondertussen sparen voor een goede modernere alfa, die ik ook nog eens gewoon mooi vindt (goede 145 of 155, 156 of 916 spider/gtv).

1 minpuntje: ik kocht mijn eerste auto vooral omdat ik er eentje nodig had om te kunnen surfen.... daarom was de alfa ook een SW. dus dan moet surfen ook in de ijskast :cry:
Raar idee dan misschien, maar als je dus het woon-werk verkeer met ov/fiets doet, is het dan niet gewoon te doen om de SW erbij te houden? dan maak je dus weinig KMs. Dan wordt de afweging wat duurder is, de SW rijdend houden en rustig een beetje opknappen, of een daily kopen, rijdend houden, en de SW rustig opknappen.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat de SW qua onderhoud zoveel duurder is dat het loont om een andere daily te kopen.. (is gewoon 1000 euro extra te besteden aan onderhoud). Misschien dat je het wel qua opknappen/versieren/bruut maken iets rustiger aan moet doen, en gewoon af en toe genoegen nemen met hoe ie rijdt, ipv meteen alles te willen...

oftewel, door de mogelijkheid ov/fiets, valt het hoge aantal KMs weg, en ben je logisch gezien terug bij af...

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 16:30

koop een cinquecento! :-$

voor 1000 euro vind je hele leuke exemplaren met slechts 60.000km op de klok... :-$
Ben een tijdje aan het kijken voor een goed exemplaar maar ze zijn schaars hoor! Deze auto's worden gekocht door mensen die goedkoop van a naar b willen rijden en onderhoud schiet er dan vaak bij in...want het moet goedkoop. Toegegeven, ik kijk alleen naar een Sporting. Ben me nu aan het storten op een Seicento. Misschien wat minder puur door de vrouwelijke rondingen maar degelijker. Dus topicstarter, waarom geen Cinq of Sei? Dan verplaats je je enigszinds in stijl!

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 16:40

ik wacht trouwens tot na de vakantie, dan stijgt het aanbod ook aanzienlijk (meestal).
er staat nu nml maar 1 potentiele y10 op MP
http://link.marktplaats.nl/360411080

Deze??

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 16:46

Cinquecento vind ik alleen 'n optie in geel persoonlijk, anders is 'ie gewoon téveel een chick ride, lol. Is 't altijd een Sporting-uitvoering als 'ie in geel is trouwens? En zijn die rode gordels achterin bij deze auto trouwens standaard? Ziet er 'n beetje low-budget-gepimpt uit.
Ja. Een orginele Cinq Sporting heeft rode gordels. :mrgreen:
oeps! ik betrap me er op dat ik naar verlagingsveren en koni's zit te zoeken voor een yp 8-[
(las ergens dat 'ie errug overhelt :oops: )

wie geeft me een tik op mn vingers?
Geen stabilisatiestang? ;) Cinq's hebben het zelfde 'euvel' bij de modellen met een 900cc blok.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 22:06

Die kroket doe ik niet moeilijk over :P een alfa vinden voor minder dan 1000 die zonder ook maar 1 probleempje 25000 km loopt... dat durf ik wat moeilijker aan (zoiezo, een auto voor onder de 1000 die probleemloos die 25000 km loopt... wordt toch tricky, je kan toch een slechte bak treffen)
daar ligt het probleem ook net.
ik weet niet of ik dit ideetje al had verteld:
ik woon in zwolle, werk in zeewolde.
ik heb nog 1 jaar OV. ik kan dus gewoon met de treno naar H'wijk en dan fietsen naar Zeewolde, is ook nog eens gezond.
en dan ondertussen sparen voor een goede modernere alfa, die ik ook nog eens gewoon mooi vindt (goede 145 of 155, 156 of 916 spider/gtv).

1 minpuntje: ik kocht mijn eerste auto vooral omdat ik er eentje nodig had om te kunnen surfen.... daarom was de alfa ook een SW. dus dan moet surfen ook in de ijskast :cry:
Niet om het 1 of ander; maar de Alfa's die jij nu noemt als moderne Alfa's zijn juist de Alfa's waarvan goede op dit moment erg moeilijk te vinden zijn... 145/155/156 hebben behoorlijk last van roest en zijn vaak ook voor weinig gekocht, niet onderhouden, te duur bevonden en dan worden ze weer duur verkocht. De volgende eigenaar doet het nog een keer dunnetjes over en dan mag jij bij aanschaf alle ellende weer gaan opknappen van een ander. Denk daarbij aan roest, d-riem, waterpomp, nokkenasversteller, LMM die nog wel eens kapot gaat, draagarmen die aan vervanging toe zijn en ga zo maar even door. Dus ook zo weer 2000 euro extra kosten voor het echt goed rijdt... Je 33 SW opknappen en daar dan mee gaan rijden is straks verreweg de goedkoopste oplossing, denk ik.

greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 22:28

Onbetrouwbaar, dikke onzin. Ik rijd nou al 14 jaar en honderdduizenden kilometers met 75's rond en ik heb precies 2 keer met stukken gestaan onderweg, waarvan 1 keer met een minimaal probleem (gebroken gaskabel, na 3 minuten improviseren reed ik weer) en 1 keer met een echt probleem (motor geploft).
Ik heb drie keer echt hulp in moeten schakelen in 4 jaar dat ik alfa rijd en was maar een keer dat ik dat moest doen omdat ik daadwerkelijk met pech stond (brandstofrelais waarvan de pootjes doorgerot waren). De andere keren was ik met een verlaagde 155 een stoep op reed maar niet meer af kon en omdat een v40 naar binnen kwam. Mijn 155 zit over de 280 XXX km en laatst heeft de zwager van Sander (brolli21) en 155 aangeschaft met 310XXX km op de klok .... dus alfa's ontbetrouwbaar ... moa (en nu afkloppen) .
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2146
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

ma jul 19, 2010 23:36

de alfa is gestald :cry:

dat is al treurig zat, maar ik wordt nog treuriger van wat me te wachten staat. ik vindt het echt verschrikkelijk moeilijk om emotie uit te sluiten bij het zoeken naar een auto....
echt verrekte lastig :!: ik wordt er zelfs chagrijnig van!

waarom zijn alfa's zo onbetrouwbaar !? zucht....
Als een echte trouwe alfarijder kom je zelf ook niet over :wink:
neen, de sw is mn 2e auto :roll: (ik ben slechts 21 lentes oud, en heet geen sieger)


@arjan, " :wink: " betekent grapje hoop ik?


ik wil best een alfa kopen hoor, maar dan met een deal aan jullie: blijft hij het 1e jaar heel; koop ik nooit meer iets anders dan een alfa, gaat hij dat eerste jaar een keer stuk, dan wil ik van jullie allemaal een kroket :wink:

nee niet als grapje bedoelt, meer zodat je misschien eens nadenkt dat jij ze misschien wel steeds sloopt omdat je ermee omgaat alsof het niet kapot mag gaan ;)

ik rij al jaren alfa's, meestal oude schijthuizen voor weinig, maar in al die jaren 1 keer gestrand door speling op de verdeleras, waardoor de rotor door de verdeelkap naar buiten kwam.

als je de techniek netjes behandelt is de techniek ook lief voor jou
Ik heb een 75 turbo gehad, ding was gekieteld en ging als vergif, met 365k op de teller met de originele motor :wink: dus hoezo onbetrouwbaar
mijn eerste alfa was een 33 1.3s die ik kocht met 240k, ding ging ook als vergif en verbruikte geen druppel olie. ook nooit wat mee gehad, een ton mee gereden en toen verkocht ik die omdat ik er klaar mee was, is nog steeds de fijnste 33 waar ik ooit mee heb gereden en ik heb er ondertussen een stuk of tig meer gehad met allemaal minder km's.

dat zijn 2 voorbeelden van alfa's die ik heb gehad, met veel km's maar nooit problemen gehad

jij verwacht volgens mij een toyota oid in een spannende italiaans jasje.
maar geloof me nu, alles kan kapot, en bij een alfa hoef je er minder moeite voor te doen om het stuk te maken dan bij een saaie japanner, maar ook die krijg je stuk wedden? :twisted:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: welke daily ipv de surfwagon?

di jul 20, 2010 00:37

:thumbs:
Laatst gewijzigd door Hans33sw op di jul 20, 2010 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: welke daily ipv de surfwagon?

di jul 20, 2010 00:39

:thumbs:
Laatst gewijzigd door Hans33sw op di jul 20, 2010 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

di jul 20, 2010 04:50

en ja ik voel me op mn ziel getrapt. en dat door "mede" alfisti!
Misschien dat mede-Alfisti geïrriteerd zijn geraakt na de hoeveelheid forumaandacht die je hebt gemeend op te moeten te eisen voor je wensen en klachten?

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: welke daily ipv de surfwagon?

di jul 20, 2010 08:38

en ja ik voel me op mn ziel getrapt. en dat door "mede" alfisti!
Misschien dat mede-Alfisti geïrriteerd zijn geraakt na de hoeveelheid forumaandacht die je hebt gemeend op te moeten te eisen voor je wensen en klachten?
Sorry, maar als je er niks aan vind hoef je hans zn topics niet te lezen, hij houdt zn project netjes in 1 topic, en deze discussie blijft ook netjes in 1 topic, in het cafe, dat er veel posts in staan wil niet zeggen dat je je er mee MOET bemoeien.

Overigens snap ik beide kanten van het verhaal wel, Hans is een perfectionist (heb zn SW vorige week nog gezien, er zit VEEL werk in) en kan het moeilijk hebben als er iets mis is, sommigen interpreteren dat als zeikerigheid op de sw, of alfa in het algemeen, of vermoeden dat de sw afgebeuld wordt, als er zoveel aan fout gaat (wat dus best wel meevalt, hans valt over dingen die de rest van ons 33 rijders vaak gewoon voor lief nemen en mee leren leven)

Maarre, ik zeg back on topic, to ypsilon, or not to ypsilon!

Terug naar “Het Forum Café”