Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Toyota reclame

ma jul 19, 2010 10:59

.... en domme blontjes binnenlopen.
:mrgreen:

:blue_lol: :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:

@ 156FM, en jouw haarkleur is..............?

Patrick.
(Mét gekromde tenen in z'n schoenen....)
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

midi
Member
Member

RE: Toyota reclame

ma jul 19, 2010 17:58

Wat mij vooral tegen het zere been stuit is dat in de betreffende reclame een oldtimer even finaal wordt afgeragt.....ik vind het echt ontzettend zonde hoe ze een stukje nostalgie even aan stront rijden...ongeacht het merk . Ook bij een 40 jaar oude toyota had ik dit niet erg kunnen waarderen. Zo ga je niet om met auto's!!!!!!! en vooral niet uit een (ver) verleden. Ik ben 34 en voor mij zijn dit opjecten die een beeld geven van hoe en wat er toen op de nederlandse wegen rond reed....De over gebleven modelen ( en dat zijn er niet veel meer) ongeacht merk, hoor je (vooral) als liefhebber te koesteren!!
Wat me dan ook erg "pijn" doet is dat dat blonde mokkel (ik dacht liefhebber) der ziel verkoopt aan een automerk die op deze manier wat aan de man probeerd te brengen.....sorry maar ik vind er maar een ho... ik dacht dat ze wat meer was.....helaas de centen zijn blijkbaar belangrijker.

Dus aan Toyota:..... RESTAUREREN die Juul!!!! ,.. dan toon je KARAKTER, dan ben je in mijn ogen pas een stoer automerk !!!!

Voor wat hoort wat!!

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 19, 2010 20:07

Wat een geziek om een domme reclame zeg. Waar maak je je druk om? Het is toch simpel zat dat een oude auto meer (vooral ander) onderhoud nodig heft dan een nieuwe auto? Wat mij vaak tegenvalt is dat Alfa rijders in het algemeen juist geen enkele kritiek kunnen verdragen! Ik rij nu ruim 10 jaar Alfa Romeo en er is altijd wel wat. Dat heb ik met de Daihatsu's bijvoorbeeld nooit gehad.Misschien komt dat ook wel omdat daar de liefhebberij niet voor is, dus interesseert het je niet dat er wat aan mankeert.

Ik vind de reclame gewoon lachen; het ligt er zo dik bovenop dat geen enkele autorijder het gelooft.

Alfa; je moet er van houden om erin te rijden. En Toyota; is gewoon voor de automobilist die niets met auto's heeft en gewoon zo'n ding heeft om van a naar b te gaan met een gemiddeld weggedrag en een gemiddelde rijstijl...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

156FM

di jul 20, 2010 23:18

Zit zelf deels in de reklamewereld en volgens mij is er heeel goed over nageacht met deze reklame.
De Alfa waar van alles onderweg valt zegt iets over het merk op zich, men probeert alfa bezitters zo over te halen dat het tijd wordt voor een ander merk.
Moet zeggen als we ook maar iets vreemds horen bij onze alfa's dat dan gelijk komt tot actie, terwijl het twingootje (van het vrouwtje) eigenlijk van alles "mis" mee is gewoon door laten rijden :?

Maar die Porsche? kan ik eigenlijk niet verklaren, zie deze lui niet in de Aygo rijden :(

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 21, 2010 07:47

Zit zelf deels in de reklamewereld en volgens mij is er heeel goed over nageacht met deze reklame.
De Alfa waar van alles onderweg valt zegt iets over het merk op zich, men probeert alfa bezitters zo over te halen dat het tijd wordt voor een ander merk.
Moet zeggen als we ook maar iets vreemds horen bij onze alfa's dat dan gelijk komt tot actie, terwijl het twingootje (van het vrouwtje) eigenlijk van alles "mis" mee is gewoon door laten rijden :?

Maar die Porsche? kan ik eigenlijk niet verklaren, zie deze lui niet in de Aygo rijden :(
sorry hoor, maar ik zie de gemiddelde alfa bestuurder ook niet in een Aygo rijden!
(ik vind de reclame zelfs vrij zwak, alfa stond lang geleden bekend om matige kwaliteit, dat is al lang voorbij...)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

marcoloco
Full Member
Full Member

wo jul 21, 2010 08:57

misschien is de alfa van die tijd wel net zo goed of beter als de aygo nu daarom wordt hij er mee vergeleken in de reclame :shock:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Martin H
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 21, 2010 12:30

Ga allen eens kijken wat Louwman allemaal in zijn museum heeft staan, zou ik zeggen. Je kunt niet zeggen dat hij andere merken, zoals Alfa Romeo, niet kan waarderen.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 21, 2010 12:34

Ook al heeft ie een 8c 2300 le mans was het toch beter geweest een debiel autootje uit eigen stal te nemen!

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 21, 2010 19:50

Waar ik mij oprecht over verbaas is dat Vicky 2 auto´s van 30, respectievelijk 35 jaar oud, in 1 ochtend kapot krijgt.

Deze Alfa en de niet flauwe Porsche gaan motorisch gewoon kapot....
Alfa zou een koppakking moeten lijken, betekent dat ze hem niet warm heeft gereden :wink:

Moraal van het verhaal: Auto rijden is haar ding niet, want gevoel voor techniek blijkt ze niet te hebben.
En dan is zo'n Japans koekje voor haar een veilige keus. En het is wel grappig dat een auto van minimaal 30 jaar oud net zoveel waard is als een nieuwe Aygo.
Een Supertje kostte begin jaren '70 minder dan wat hij nu kost! Geen af- maar bijschrijving!!!!

Nu schijnt een Aygo ook een speciaal rollator-opbergvak te hebben, dus halve bejaardenhuizen staan te popelen om in zo'n cultivé parel te mogen rijden.

En een Aygo heeft geen zakelijke bijtelling....ja, maar vanaf het moment dat je er zakelijk mee rijdt dan denk je niet maar aan bijtelling, maar waarschijnlijk aan aftelling van het aantal maanden dat je nog MOET rijden in zo'n schattig Japans product..

Over storingsgevoeligheid: 2 jaar geleden bleek de Alfa 147 volgens de ADAC de minst storingsgevoelige auto te zijn in zijn klasse!! En ja, voor zover je over klasse kan praten bij Toyota, hun modelletje is de Corolla.
Blijkt de Corolla ineens dus niet zo storings ONgevoelig te zijn! (andere modellen konden niet op tijd tot stilstand komen bij het ADAC keuringsstation en reden er elke keer weer aan voorbij...iets met remproblemen, dus deze modellen konden ze helaas niet testen.......)

Oh ja, ik vind Vicky er wel lekker uitzien...alleen een beetje verbitterde kop.

Ik vraag me af wat haar baas hier van vindt? Of zien we haar binnenkort stofzuigers, abdominizers, wonderdoekjes, afvalproducten of sieraden met geneeskrachtige werking verkopen bij onze Tel Sell vrienden.

Kan ze lekker samen lunchen met Paul King (love and pride) in de bedrijfskantine :wink:

156FM

wo jul 21, 2010 23:04

2e hands vibrators zou ik zeggen, kan ze haar ego weer wat ophalen
:jumping:

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

do jul 22, 2010 23:24

Mr. T en Vicky? Spannend :D
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 23, 2010 16:02

Kunnen ze samen de nieuwe duo-penotti reclame doen.....kan ze de Calvé pindakaas en de Venz hagelslag gaan afkraken :wink:

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 23, 2010 20:39

Snap niet dat iemand zich druk kan maken om zo'n reclame, zegt genoeg over de huidige problemen bij dit merk

Een collega van mij had een aygo van 3 jaar, de fabrieks garantie zou in ieder geval verlopen.
Vanwege de de problemen binnen de garantie en problemen die ze nooit hebben kunnen oplossen heeft hij dat hok ingeruild voor een fiat 500.
Ding had geen 15dkm op de klok, waterpomp was binnen 2 jaar lek, koppeling werd na 2 jaar vervangen wegens vreemde geluiden uit de bak.
Na reparatie schakelde de bak niet goed meer en bleef deze lekken. Na tig x terug gaan is het gelukt het ding lek vrij te krijgen. Het schakelen en de geluiden uit de bak hebben ze nooit kunnen oplossen.
Verbruik? Voor woon werk verkeer enkel in de stad haalde ze met moeite 1:15, op de snelweg en niet harder dan 90 dan kon je aan de opgegeven verbruik cijfers komen.

Het + punt was wel dat ze een hele hoge inruil prijs terug kregen bij de Fiat dealer. :shock:
Transaxle loos!

rednal
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 23, 2010 20:59

Snap niet dat iemand zich druk kan maken om zo'n reclame, zegt genoeg over de huidige problemen bij dit merk

Een collega van mij had een aygo van 3 jaar, de fabrieks garantie zou in ieder geval verlopen.
Vanwege de de problemen binnen de garantie en problemen die ze nooit hebben kunnen oplossen heeft hij dat hok ingeruild voor een fiat 500.
Ding had geen 15dkm op de klok, waterpomp was binnen 2 jaar lek, koppeling werd na 2 jaar vervangen wegens vreemde geluiden uit de bak.
Na reparatie schakelde de bak niet goed meer en bleef deze lekken. Na tig x terug gaan is het gelukt het ding lek vrij te krijgen. Het schakelen en de geluiden uit de bak hebben ze nooit kunnen oplossen.
Verbruik? Voor woon werk verkeer enkel in de stad haalde ze met moeite 1:15, op de snelweg en niet harder dan 90 dan kon je aan de opgegeven verbruik cijfers komen.

Het + punt was wel dat ze een hele hoge inruil prijs terug kregen bij de Fiat dealer. :shock:
Mij is verteld dat het "ding" een gemodificeerd blok heeft van Daihatjie, Dat opgeteld met de sleutelkunsten van een Toyota monteur die nooit wat heeft op te lossen :wink:
kan resulteren in een auto met blijvende problemen. :cry:

Of het een Daihatsjiee blok is weet Remco misschien, immers inmiddels expert op gebied van wat waar in past 8)
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 23, 2010 21:04

Sinds die reclame ben ik direct gestopt met dromen over Vicky. Blijkt dus toch een gewone vrouw te zijn en niet de ideale.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Terug naar “Het Forum Café”