Geen bericht is goed bericht. De GTA heeft het afgelopen dikke half jaar dienst gedaan als daily driver van Chantal, en houdt zich daar keurig onder!
Maar na een probleemloze 140.000 kilometer beurt eind vorig jaar beginnen nu wat normale slijtage dingen de kop op te steken. De voorremmen gingen de laatste weken hard achteruit: bij vertragen bij hogere snelheden trilde de vullingen uit je kiezen...kromme schijven en versleten blokken dus.
Van even rondkijken werd ik niet heel vrolijk: een beetje geboorde en/of gegroefde set kost al snel 500 euro, en dat is nog voor de 305 schijfjes ook! Gelukkig kom ik ook wel eens op het 156clubforum, en daar kon ik een gladde, maar wel warmtebehandelde brembo set scoren voor zo'n beetje de helft van dat geld.
GIster heeft Sander die er dus onder "mogen" zetten, samen met een setje Falco SP2000 blokken. 't remt weer als een spreekwoordelijke tiet!! Natuurlijk rijden we even een tank stapvoets leeg (zo'n 400 kilometer) om alles rustig te laten wennen.
Ook de banden zijn langzaamaan aan vervanging toe. Even kijken of 't nog een APK-tje kan..
En, nu er 150.000 op de klok staat, is ook de koppeling aan de beurt. Een tussen acceleratie op de snelweg wordt steeds minder leuk...de toeren schieten omhoog, maar de snelheidsmeter blijft achter. Er staat meteen een Q2 op de planning...dus dat wordt even ruimte maken op de spaarrekening voor een budgetje. Ja, als je een GTA rijdt, zal je 't weten ook!!