Kakel
Full Member
Full Member

Re: RE: Kakel's 33 Quuf kleine dingetjes project topic. FOTO

ma aug 02, 2010 20:32

ziet er goed uit jongen 8)
Dank. Wat een paar velgen al niet kunnen doen.
Zo moet een 33 er uit zien. 8)
Vinden wij dus ook, alleen nog even de brulpijp er onder fixen en dan is ie af.
Mooi hoor! Op het SS eens kijken welke bordeuaxrode er harder glimt!

Kwam deze nog tegen: hmm, beetje duren spiegels misschien.
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 74399.html
Gok dat die van jou veel harderder zal glimmen. Die zit echt veel en veel beter in de lak. Alhoewel die van ons er op de foto goed uit ziet, heeft ze van dichtbij een soort sinaasappelhuid. Over een jaar of 5 komt de botoxbehandeling wel :)

En wie gaat die andere bordeauxrode 16 klepperT ophalen? Die kun je toch niet laten staan voor dat geld?
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

Kakel
Full Member
Full Member

RE: Kakel's 33 Quuf kleine dingetjes project topic. FOTOSJOE

za jan 22, 2011 12:02

Aangezien de QV toch niet verkocht wordt, is het tijd om haar weer eens te verwennen. 5 februari staat de afspraak dat de Quuf wordt uitgelijnd want dat is echt hard nodig. Voorbanden slijten ongelofelijk scheef af (beide aan de binnenkant), stuur draait niet automatisch terug als er een bocht is genomen en staat bovendien niet helemaal recht als je gewoon rechtdoor rijdt. Daarnaast trekt de auto naar alle kanten als je een beetje flink optrekt.

Daarnaast heb ik EINDELIJK een katvervanger gevonden voor de OMP uitlaat die ik al gescoord had. Katvervanger is ook van OMP dus dat komt mooi uit. Ook deze gaat er de 5e onder en gaat ze eindelijk eens echt van zich laten horen. Als ie er onder zit zal ik wel een filmpje schieten en online gooien. Ben benieuwd naar het resultaat!
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

Huib
Guru
Guru

za jan 22, 2011 20:49

Aangezien de QV toch niet verkocht wordt, is het tijd om haar weer eens te verwennen. 5 februari staat de afspraak dat de Quuf wordt uitgelijnd want dat is echt hard nodig. Voorbanden slijten ongelofelijk scheef af (beide aan de binnenkant), stuur draait niet automatisch terug als er een bocht is genomen en staat bovendien niet helemaal recht als je gewoon rechtdoor rijdt. Daarnaast trekt de auto naar alle kanten als je een beetje flink optrekt.
Dat de auto naar rechts trekt bij hard optrekken is een 33 kwaal. De ronal met hun lage ET-waarde (staan lekker ver naar buiten) maken dit alleen maar erger.

Als het stuur niet soepel terug draait na een bocht zou ik ook even de veerpootlagers bekijken, dat is ook een zwak punt van de 33.

Scheve slijtage is inderdaad niet nodig, dus uitlijnen kan zeker geen kwaad.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Kakel
Full Member
Full Member

za jan 22, 2011 21:11

Dat de auto naar rechts trekt bij hard optrekken is een 33 kwaal. De ronal met hun lage ET-waarde (staan lekker ver naar buiten) maken dit alleen maar erger.

Als het stuur niet soepel terug draait na een bocht zou ik ook even de veerpootlagers bekijken, dat is ook een zwak punt van de 33.

Scheve slijtage is inderdaad niet nodig, dus uitlijnen kan zeker geen kwaad.
Veerpootlagers moet inderdaad nog een keer naar gekeken worden. Goed punt. Stuur draait alleen echt helemaal niet terug. En het naar links of rechts trekken heb ik bij mijn vorige 33 nooit last van gehad. Stond ook op Ronals. Bij deze is het wel heel erg namelijk. Kijk eerst hoe hij rijdt als hij uitgelijnd is. Daarna kijken we weer verder. Wil sowieso het onderstel ter zijner tijd gaan aanpakken.
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

Gerrets
Guru
Guru

zo jan 23, 2011 20:47

Dan zou ik als ik jou was eerst de veerpootlagers vervangen voordat je de boel laat uitlijnen. Want ook na het vervangen van de veerpootlagers moet de auto weer uitgelijnd worden. Het is een klus van niets en dan heb je het meteen voor elkaar. andere zaken die je later vervangt aan je ophanging staan niet meteen in verband met uitlijnen.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

zo jan 23, 2011 21:41

Zwaar sturen en niet terugkeren naar de middenstand kan komen door versleten of vervuilde veerpootlagers. Trekken naar een kant kan komen door een veer die niet goed zit, is vaker zo met verlagingsveren. De sporing kun je effe snel controleren of die niet helemaal verkeerd staat door een rechte lat tegen de band te houden aan elke kant en kijken of die zowat parallel loopt aan de dorpel.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 23, 2011 22:16

en een verlaagde 33 mag slijtende binnenbanden hebben toch....
(want zo veel kan men nou ook weer niet afstellen, alleen sporing, tip: maar eerst zelf de boel goed schoon anders betaal je daar ook nog een dik uurloon voor terwilj je dat zelf kan)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

zo jan 23, 2011 23:25

en een verlaagde 33 mag slijtende binnenbanden hebben toch....
haha slijtende binnenbanden :D Maar ik weet wat je bedoeld, door negatief camber zijn de binnenkanten altijd kaal als er aan de buitenkant nog 2 mm opzit, nou en, geen reden tot paniek als je weet waar het door komt. Maar ook weer zo´n reden dat de doorsnee nieuwe auto koper in de tijd van de Sud en 33 klachten had, scheef afslijtende banden, niet goed slechte auto.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Kakel
Full Member
Full Member

ma jan 24, 2011 08:44

Kijk, camber en alles begrijp ik, dan krijg je scheef slijtende banden. Maar mijn stuur staat ook niet in neutrale stand als ik rechtdoor rijdt. En verder zoekt de auto echt gigantisch als je begrijpt wat ik bedoel. Zeker bij hard optrekken. Had mijn zwarte 33 geen last van en had ook Ronals.

Overigens is ie niet verlaagd, zit gewoon standaard spul onder.

Schoonmaken is trouwens een goeie tip! Ga ik ff doen. Naar die veerpootlagers ga ik even kijken.
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

Kakel
Full Member
Full Member

RE: Kakel's 33 Quuf kleine dingetjes project topic.

za feb 05, 2011 09:26

Zo. Alfa is uitgelijnd. Wat een verschil. Stuurt weer messcherp en stuur draait ook weer netjes terug na een bocht.

Uitlaat gaat wel een probleem worden zag ik. Er zit een flens op mijn voorpijp en mijn middenpijp heeft dat niet. Ook is mijn voorpijp anders dan ik dacht. Hij loopt zeg maar scheef naar mijn onderblok ipv recht wat ik dacht. Even kijken hoe we dat weer gaan oplossen...
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

Terug naar “Projecten”