Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

di aug 03, 2010 00:56

Nog een Novanta, en daarmee is meteen mijn voorraad Novanta's op. :lol:

Afbeelding
Nog een 3.0 !

Stond deze er al bij ? (de linker)


Afbeelding

Heeft er iemand trouwens nog plaatwerk liggen? Moet eerst ff maandje sparen, maar wil wel hard op zoek gaan naar deuren, spatborden e.d.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

di aug 03, 2010 23:55

Wie zijn er met de Novanta op het SS?

Als ik snel tel hebben we al een aardige lijst:

Ikzelf
Seekle
Jens
Jurrian
Rob
Kristal en Manu
Kas/Klaas

als het een beetje meezit dan hebben we er nog wel een paar die komen!
Dat gaat een lang rijtje worden :shock:
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 00:04

Wie zijn er met de Novanta op het SS?

Als ik snel tel hebben we al een aardige lijst:

Ikzelf
Seekle
Jens
Jurrian
Rob
Kristal en Manu
Kas/Klaas

als het een beetje meezit dan hebben we er nog wel een paar die komen!
Dat gaat een lang rijtje worden :shock:
:P
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

SPIDERVELOCE1750

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 19:02

Wat een toeval vandaag in de winkel ...

Vanmorgen , na nog maar net één kledingstuk te hebben gemaakt , begeeft mijn Singer naaimachine het . Balen , want ik moet nu plankgas mijn herfstcollectie in mekaar flansen .

Manu dus als de bliksem de Novanta gaan oppikken ( een nijdige Kristal is er meer dan twee waard , dus haast was geboden :lol: ) om dat kreng naar de Singerdokter te vervoeren .

Terwijl de 90 voor de deur geparkeerd staat , duikt er plots een man uit het niets op die hevig fotograferend een zondvloed aan Italiaans klinkende woorden uitbraakt . Manu probeert de man een beetje te kalmeren en na enkele minuten komt het er in een mengelmoes van gebrekkig Engels en Frans uit : Hij heeft nog massa's Novantas geassembleerd . :shock:

Mijn hart en ikzelf werden er weer helemaal vrolijk van en de man is met tranen in de ogen met een visitekaartje van het 90 register vertrokken .

Hoe klein de wereld soms kan zijn ...

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3653
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 19:15

Wat een toeval vandaag in de winkel ...

Vanmorgen , na nog maar net één kledingstuk te hebben gemaakt , begeeft mijn Singer naaimachine het . Balen , want ik moet nu plankgas mijn herfstcollectie in mekaar flansen .

Manu dus als de bliksem de Novanta gaan oppikken ( een nijdige Kristal is er meer dan twee waard , dus haast was geboden :lol: ) om dat kreng naar de Singerdokter te vervoeren .

Terwijl de 90 voor de deur geparkeerd staat , duikt er plots een man uit het niets op die hevig fotograferend een zondvloed aan Italiaans klinkende woorden uitbraakt . Manu probeert de man een beetje te kalmeren en na enkele minuten komt het er in een mengelmoes van gebrekkig Engels en Frans uit : Hij heeft nog massa's Novantas geassembleerd . :shock:

Mijn hart en ikzelf werden er weer helemaal vrolijk van en de man is met tranen in de ogen met een visitekaartje van het 90 register vertrokken .

Hoe klein de wereld soms kan zijn ...


Leuk verhaaltje Kristal , ik hoop voor jou dat de Singerdoktor het machientje weer heeft kunnen maken :lol:

En wat een mooi verhaal over die oud Alfa romeo medewerker die dan ook nog in de periode v/d 90 daar gewerkt heeft 8) 8)

Heeft hij niet toevallig een hoop zeldzame foto's oid nog ergens op een zoldertje liggen :?: :idea:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 19:22

Wat een toeval vandaag in de winkel ...

Vanmorgen , na nog maar net één kledingstuk te hebben gemaakt , begeeft mijn Singer naaimachine het . Balen , want ik moet nu plankgas mijn herfstcollectie in mekaar flansen .

Manu dus als de bliksem de Novanta gaan oppikken ( een nijdige Kristal is er meer dan twee waard , dus haast was geboden :lol: ) om dat kreng naar de Singerdokter te vervoeren .

Terwijl de 90 voor de deur geparkeerd staat , duikt er plots een man uit het niets op die hevig fotograferend een zondvloed aan Italiaans klinkende woorden uitbraakt . Manu probeert de man een beetje te kalmeren en na enkele minuten komt het er in een mengelmoes van gebrekkig Engels en Frans uit : Hij heeft nog massa's Novantas geassembleerd . :shock:

Mijn hart en ikzelf werden er weer helemaal vrolijk van en de man is met tranen in de ogen met een visitekaartje van het 90 register vertrokken .

Hoe klein de wereld soms kan zijn ...


Leuk verhaaltje Kristal , ik hoop voor jou dat de Singerdoktor het machientje weer heeft kunnen maken :lol:

En wat een mooi verhaal over die oud Alfa romeo medewerker die dan ook nog in de periode v/d 90 daar gewerkt heeft 8) 8)

Heeft hij niet toevallig een hoop zeldzame foto's oid nog ergens op een zoldertje liggen :?: :idea:
Het was helaas een beetje een met handen en voeten conversatie , dus dat heb ik hem niet kunnen vragen . :(

En die naaimachien moest ook dringend weg natuurlijk . :lol:

Merciekes . :wink:

XBXG

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 19:38

Kristal, hetzelfde gevoel kreeg ik toen ik foto's van jouw 90 maakte. Het enige verschil is dat ik nooit in de fabriek van Alfa heb gewerkt. :lol:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 20:04

Was dat geen medewerker die nog iedere dag badend in het zweet wakker wordt s`nachts vanwege de matige kwaliteit van al die slechte Alfa`s? Hebben jullie zijn wanhopige blik misschien verkeerd geinterpreteerd? De beste man heeft misschien wel slachtofferhulp nodig. :lol:
Is die naaimachine ook Italiaans? :wink:

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 21:30

Wie zijn er met de Novanta op het SS?

Als ik snel tel hebben we al een aardige lijst:

Ikzelf
Seekle
Jens
Jurrian
Rob
Kristal en Manu
Kas/Klaas

als het een beetje meezit dan hebben we er nog wel een paar die komen!
Dat gaat een lang rijtje worden :shock:
Moet ik dan toch wat aan die fan gaan doen? Als het er dan in zit om naar het SSAR te komen, om dan met de Novanta te gaan komen? :roll: :wink: En niet met de 33? Dan kan de Novanta aanschouwd worden nu deze nog de carbs 4 cilinder heeft... Volgend jaar SSAR hoop ik haar klaar te hebben als 3.0 QV :wink:

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 21:54

Kristal, hetzelfde gevoel kreeg ik toen ik foto's van jouw 90 maakte. Het enige verschil is dat ik nooit in de fabriek van Alfa heb gewerkt. :lol:
Jammer dat ik dat niet IRL heb kunnen aanschouwen . :lol: :wink:

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 21:56

Was dat geen medewerker die nog iedere dag badend in het zweet wakker wordt s`nachts vanwege de matige kwaliteit van al die slechte Alfa`s? Hebben jullie zijn wanhopige blik misschien verkeerd geinterpreteerd? De beste man heeft misschien wel slachtofferhulp nodig. :lol:
Is die naaimachine ook Italiaans? :wink:
Hij weer . :lol:

Het was een even grote zot als tegij en tekik Klaas . :mrgreen:

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 21:57

Wie zijn er met de Novanta op het SS?

Als ik snel tel hebben we al een aardige lijst:

Ikzelf
Seekle
Jens
Jurrian
Rob
Kristal en Manu
Kas/Klaas

als het een beetje meezit dan hebben we er nog wel een paar die komen!
Dat gaat een lang rijtje worden :shock:
Moet ik dan toch wat aan die fan gaan doen? Als het er dan in zit om naar het SSAR te komen, om dan met de Novanta te gaan komen? :roll: :wink: En niet met de 33? Dan kan de Novanta aanschouwd worden nu deze nog de carbs 4 cilinder heeft... Volgend jaar SSAR hoop ik haar klaar te hebben als 3.0 QV :wink:

Greetz,
Bas
Ik ben voorstander . :D

Maar kan je jammer genoeg niet helpen met schakelaars en dergelijke . :oops:

XBXG

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo aug 04, 2010 22:12

Kristal, hetzelfde gevoel kreeg ik toen ik foto's van jouw 90 maakte. Het enige verschil is dat ik nooit in de fabriek van Alfa heb gewerkt. :lol:
Jammer dat ik dat niet IRL heb kunnen aanschouwen . :lol: :wink:
Haha, ik mag dan nog nooit plaats hebben genomen achter het stuur van een Alfa Romeo, maar ik heb wel smaak. Zodra ik een 33, 75 of 90 zie gaat mijn hart wat sneller kloppen en zoek ik zo snel mogelijk mijn camera. :wink:

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2306
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do aug 05, 2010 00:17

@ Alfagek. Ik heb nog wel een QO (geen QV...) teller. De enige echte digitale!

@ Klaas; die matige bouwkwaliteit valt toch nog wel een beetje mee bij onze favoriete berlina lusso? Die van mij houdt het ook al aardig vol
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do aug 05, 2010 00:40

Tijdens het 100-Jarig feestje in Milaan deze dikke 90 V6 gespot =P~ =P~ =P~

Afbeelding

Afbeelding
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”