Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: DNRT: klapper op de zondag :(

za jul 31, 2010 18:54

Ik kan het vanaf de camping hier niet beoordelen misschien, maar mij lijkt dit een op zich zelf staand geval wat niets met de normale trackdays te maken heeft...

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 31, 2010 20:07

klinkt hard, maar sorry, its all in the game. Op de openbare weg loop je per definitie meer risico om zeep gebracht te worden , al is het alleen maar omdat op het circuit als het goed is (...) iedereen dezelfde kant op rijdt, en er geen zijstraten zijn. Technische defecten kunnen gebeuren, en dit geval was naar ik begrepen heb een opeenstapeling van pech en afwijkende zaken. Uiteindelijk koos hij er zelf voor zich in die oude formulawagen te zetten....

gelijk voor mij een extra argument nooit in zo`n open formuleding te gaan zitten, laten we wel wezen, de meeste doden in de racerij vallen denk ik (ken de statistieken niet, maar heb wel een gevoel) wel in dergelijke auto`s.

En als je aan zoiets meedoet: zo`n vrijwaring teken je natuurlijk niet voor niets..... Zou op dat moment in ieder geval iemand al aan het denken moet zetten dat het geen wandelingetje in het park is.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za jul 31, 2010 21:08

Ja, er zijn risico's, maar bij een incentive evenement zou ik dit niet verwachten. Weet je al meer dan Walter?

juulke
Member
Member

za jul 31, 2010 23:06

Absoluut triest! Je zult het maar thuis krijgen.

Kan me heel goed voorstellen dat je een dergelijke auto niet snel kunt verlaten, zeker niet in paniek.
Waarschijnlijk zijn dit soort evenementen behoorlijk populair en worden ze vaker georganiseerd ook als "zaken"uitje. Zal misschien nu niet het geval zijn, maar dan stappen mensen toch misschien sneller in dan dat ze in andere situaties zouden doen.
Volgens mij is wel duidelijk dat vrijwaringen tekenen kan, MAAR je mag er van uit gaan deugdelijk materiaal te krijgen! de organisator kan hier niet zijn verantwoordelijkheid ontkennen. Je mag mensen laten tekenen voor risico's die te overzien zijn. Je kunt hier niet alles onder weg duwen en blijft verantwoordelijk voor het materiaal waat je "leken" mee op pad stuurt.
elke ramp is er een opeenstapeling van factoren. Voor alle betrokkenen is hier sprake van een ramp. ik heb met ze te doen.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 01, 2010 08:48

ik heb iets gehoord van al heel moeilijk IN de auto kunnen komen. Laat staan er dan vlotjes uit...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

christiaan
Member
Member

Re: RE: DNRT: klapper op de zondag :(

zo aug 01, 2010 22:54

ik heb iets gehoord van al heel moeilijk IN de auto kunnen komen. Laat staan er dan vlotjes uit...
Beetje letselschade advocaat maakt gehakt van vrijwaringsbewijzen als er nalatigheid qua veiligheid is. ALS.
je moet gewoon nog meer gas geven.

elogiov6
Full Member
Full Member

ma aug 02, 2010 06:55

Hmmmm formule ford waar ik ingezeten heb bij bleekemolen was vrij ruim. Weet niet of dit hetzelfde bouwjaar is natuurlijk maar het krapst waren de Formule renaults en de Opel Lotussen.......
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Danny
Guru
Guru
Contacteer: Website

di aug 03, 2010 17:05

Stond op regio nieuws dat het de laatste wagen van een groepje was die tijdens het opwarmen ongeveer 70 kmh reed.
De auto vatte vlam maar de instucteur die ervoor reed heeft het niet waargenomen(de rest van de groep waarschijnlijk ook niet).
Bestuurder heeft de auto nog in het gras geparkeerd en is pas ontdekt toen er een tweede groepje aan kwam rijden even later,hulp was toen al te laat.
Echt vreselijk om levend te verbranden.
Ik heb 15 jaar geleden z'n dag gedaan op het circuit toen nog bij de dutch racing school van Hans Deen.
Ik moet zeggen dat tijdens het rijden met de formule fords er goed toezicht werd gehouden en er een auto voorop reed om het tempo te bepalen.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

di aug 03, 2010 17:13

Stond ergens op internet:
"Ben net terug uit Zandvoort. Vandaag waren er enkele tientallen mensen die bezig waren met de Bleekemolen Race Experience. Ik stond te kijken op het pitgebouw vanwaar ik kon zien dat er achterop het circuit grote rookwolken verschenen, de auto zelf was voor ons niet zichtbaar. Het viel me al op dat er geen Marshalls aanwezig waren en er niet bepaald actie was vanuit de pitstraat richting de baan om iets te regelen. Daarop riep ik naar beneden of er geen marshalls aanwezig zijn, omdat er een brand achterop de baan is. Pas toen is men gaan kijken en door in de auto te stappen en die kant op te rijden. De grootste rookontwikkeling was al voorbij toen de brandweer aan kwam.

Ik en m'n vader liepen ervoor nog in de pitboxen om te kijken in wat voor auto's er gereden werd. Het viel ons al op dat de zgn. "formule-auto's" er slecht bij stonden. Schokbrekers met roest erop en meer waaruit af te leiden viel dat er weinig serieus onderhoud gepleegd wordt. Of dat de oorzaak is weet ik niet, maar waar ik me het meest over verbaasd heb is het feit dat er geen brandweer op de baan aanwezig is, de racetoren leeg was en er geen marshall te vinden is. Als die aanwezig waren geweest, was de brand mogelijk op tijd geblust.

Erg triest allemaal. Hoe een leuke dag "race-experience" iemand totaal onverwacht noodlottig kan worden.

Ter informatie: voor ons was er op het oog geen sprake van serieuze snelheid of een race. Men was onder begeleiding van het team van Bleekemolen aan het rondrijden. "
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Terug naar “Racen - Algemeen”