AlfaPriest
Newbie
Newbie

Selespeedpomp slaat soms niet aan???

wo aug 04, 2010 18:31

Hoi Allen,

Ik heb een probleem met mijn 156 Selespeed 2.0 uit 2000, en wat er gebeurt is dat tijdens het rijden het rode motorkapje gaat branden en dan schakeld de auto niet meer op of af.
Ik heb een week geleden al de selespeedpomp vervangen omdat, deze meer kraakte dan pompte en dus het systeem niet opdruk bracht.
Maar nu heb ik dus het probleem dat tijdens het rijden mijn motorkaplampje(rood) gaat branden en dus de auto niet meer schakelt en je de auto dus ook niet kunt starten na stilstand.
Na een bepaalde tijd kan je zo weer starten(mits de pomp weer even gelopen heeft als je bijvoorbeeld de deur opent) en verder rijden nadat als je de computer weer reset(accupolen los) en dus alles weer normaal is.
Ik ga in iedergeval even de computer van de bak uitlaten lezen maar ben benieuwd wat ik hier teweten kan komen.

Ps... heeft de pomp ook soms een stuurrelais(het lijkt mij van wel want ik neem aan dat de pomp niet direct door de computer word aangestuurd.

Ik verdacht eerst de oliedruksensor ervan op nalatigheid, maar wanneer ik de connector eraf haal en de deur open dan blijft de pomp lopen en stop pas als ik se connector weer op de sensor zet......dus deze lijkt mij goed.

bedankt alvast voor het meedenken.!!!
Eens een alfa...Altijd een Alfa

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Selespeedpomp slaat soms niet aan???

wo aug 04, 2010 22:27

Het kan een slecht contact in je kabelboom zijn natuurlijk, in de aansluiting naar de sensor. Je zult met uit (laten) lezen van je selespeedsysteem hopelijk de fout die dit veroorzaakt kunnen vinden. Bij mijn weten slaat de selespeedcomputer ook fouten op die al in het verleden liggen, dus zou je die nu nog moeten kunnen uitlezen. Ik ga er van uit dat ook de selespeedcomputer na 30 keer starten, of een vergelijkbare interval, storingen uit het geheugen verwijdert, dus wacht er niet te lang mee.

hanalfa
Advanced Member
Advanced Member

RE: Selespeedpomp slaat soms niet aan???

do aug 05, 2010 07:10

Het verhaal heb ik vaker gehoord,.. ik dacht aan een defecte BDP sensor,.. weet niet waar die zit bij een 156 selespeed,.. maar meestal bij en of onder de krukaspoelie,..maar moet uit te meten zijn,..
Succes Han.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Selespeedpomp slaat soms niet aan???

do aug 05, 2010 09:06

Het verhaal heb ik vaker gehoord,.. ik dacht aan een defecte BDP sensor,.. weet niet waar die zit bij een 156 selespeed,.. maar meestal bij en of onder de krukaspoelie,..maar moet uit te meten zijn,..
Succes Han.
Een BDPsensor heeft niets met selespeed te maken. Als die defect zou zijn, zou de motor niet of slecht draaien, of bijvoorbeeld niet willen starten bij warme motor, of afslaan.

Het gaat hier om een electrisch aangedreven pomp die kennelijk niet altijd wordt aangestuurd of niet wil draaien als hij wordt aangestuurd.

Terug naar “Algemene Technische vragen”