Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

za aug 07, 2010 15:37

Ik ben dr klaar voor iig!

Auto staat op de kar, en de bus is ingeladen!

Benieuwd wat het weer gaat doen morgen! :P

We hebben dr zin in 8) :twisted:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: SI 8/8

za aug 07, 2010 20:10

Regenbandjes ontdaan van stof en op druk gezet :lol:

Kijken hoe de krachtsverschillen in de regen zijn :twisted:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4405
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: SI 8/8

za aug 07, 2010 20:12

Ik ben dr klaar voor iig!

Auto staat op de kar, en de bus is ingeladen!

Benieuwd wat het weer gaat doen morgen! :P

We hebben dr zin in 8) :twisted:
Om 16.37 al klaar? Dat is veel te vroeg hoor. Kan niet goed zijn. Weet je zeker dat je niks vergeten bent? :twisted: :lol: :wink:
(ik ben op dit moment zo goed als klaar en dat vind ik al extreem vroeg)

Tot morgen,
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4405
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: SI 8/8

za aug 07, 2010 20:16

Regenbandjes ontdaan van stof en op druk gezet :lol:

Kijken hoe de krachtsverschillen in de regen zijn :twisted:
Mm ik heb helemaal geen zin in regen. :evil:
Volgens mij heb ik laatste 12 maanden meer in de regen dan op droog geracet.
Ik wil een beetje testen. Heeft geen nut met regen/wisselende baanomstandigheden.

Gr DJ

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: RE: SI 8/8

za aug 07, 2010 23:14

Ik ben dr klaar voor iig!

Auto staat op de kar, en de bus is ingeladen!

Benieuwd wat het weer gaat doen morgen! :P

We hebben dr zin in 8) :twisted:
Om 16.37 al klaar? Dat is veel te vroeg hoor. Kan niet goed zijn. Weet je zeker dat je niks vergeten bent? :twisted: :lol: :wink:
(ik ben op dit moment zo goed als klaar en dat vind ik al extreem vroeg)

Tot morgen,
DJ
Wahaha jah joh 8)

Had de auto van de week al gedaan, en eig geen problemen mee. Dus was vandaag opladen en de bus inladen.

Regenbanden idd maar vast op druk gebracht, volgens buienradar hebben we morgen van ong 7 uur tot half 12 regen.

Dat zal dus wel een natte training en kwali worden. Maar ach, geeft niet.

We hebben dr iig zin in! Nu zo het bedje opzoeken, morgen weer vroeg dag!

Tot morgen alle!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: SI 8/8

zo aug 08, 2010 22:05

Vandaag waren Gerben en Arie goed in vorm.

Gerben was 2x eerste met de 75 3.0 V6 en Arie 4e en 6e met de 33 1,7 16V

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

zo aug 08, 2010 22:55

Nou ik ben weer thuis van een lang dagje! Ondanks wat pech, erg genoten. En me eigen officieel gemeten tijd wat bijgeschaafd

Vrije training ging eig erg lekker, reedt daar een 2.10. Dat gaf me wel een goed gevoel, kan nu dus ''meteen'' die 2.10 rijden. Geen gekke dingen gebeurd eig, klein momentje van overstuur, maar was goed op te vangen!

De kwalificatie was erg druk! Zat tussen veel Volvo's, en die rijden dan toch behoorlijk in de weg
Uitendelijk toch een gaatje gevonden, en dr een 2.09 uitgehaad! Nog steeds met de standaard motor Das was goed voor een 10e startplek!

Nou race 1, start ging redelijk, gezien dr allemaal achterwielaandrijvers om me heen stonden. En de tijden zaten ook erg dicht bij mekaar, in de groep om me heen. Wel een plek of 2 verloren meen ik, maar kon daarna in een goed ritme komen. Paar ronden een leuk gevecht gehad met een zwarte 75 (Volgens mij Richard?), ma int begin ''wilde'' het remmen nog neit helemaal zoals ik wilde, dus was het een beetje stuivertje wisselen. Op een moment was ik em weer voorbij en kon ik een gaatje slaan, helaas raakte ik op een moment steeds meer grip kwijt aan de voorkant, waardoor ik ook een keertje behoorlijk wijdt ging in de Kuhmo, opzich niet zo erg normaal. Maar dat hadden dr al wat meer gedaan, dus dr zat een behoorlijke kuil daar. Met als gevolg de splitter overmidden, en de bumper beschadigd. (wist ik toen nog niet) Echter werdt de grip steeds minder en minder, dus besloten naar binnen te gaan.

Daar maar eens gekeken, het was echt puur aan de voorkant waar ik de grip verloor, op een bepaald moment alleen maar onderstuur, al deed ik niet eens zo gek/hard. Goed, wielen dr af... 1 band was wel aan ze end, fusee's nog even goed aan gevoeld, met het wiel dr op. LEEK allemaal goed vast te zitten. Andere slicks voor, spanningen gedaan, spiltter of wat daar nog van over was dr af en een noodrep. aan de bumper gedaan en dus op naar Race 2.

Race 2 starten vanaf achteraan, P26!
Start ging echt onwijs goed nu, en voor de Tarzan zat ik al op P16 Die moet wel te zien zijn op Joke dr beelden! Tarzan door (voelde toch wel dat de auto nog niet was zoals ik wilde, in de opwarm ronde al, maar dacht miss beetje temp nog dr in jagen), bij Hugenholtz nog 1 of 2 auto's gepakt, maar bij het Scheivlak aangekomen, moest ik alweer alle zeilen bijzetten! Het prob zat dr nog steeds in Heel erg jammer naar zo'n super start, had graag gekeken hoever ik naar voren had gekomen Ik ging maar meteen de pits in, ook niet meer ''geprobeerd'' na het scheivlak, want voelde echt niet goed. In de pits aangekomen, toch besloten snel de fuseebouten te controleren, en bleek toch de linkerkant wat los te zitten. Supersnel hebben ze deze voor me vast gezet (Tnx Hilbert, Mike, Mike en Erik) zodat ik iig toch nog de baan op kon, en kon kijken hoef of wat. Meteen was de auto weer super! Voelde echt toppie weer, en kon ook meteen weer een 2.10 rijden, zonder splitter nu. Toch nog een Alfa ingehaald, en niet eens als aller laatste over de streep gekomen. Meen nog 3 of 4 achter me Ik was iig blij dat de auto weer goed was! Kunnen we op SS dr weer tegen aan.

Maar eerst weer even aan de Hobby! Nieuwe splitter, Andere voorbumper, en zag ook dat ik een ashoes stuk had, maarjah dat hoort erbij.

Verder wil ik Joke feliciteren met dr geslaagde eerste race! Je hebt je goed staande gehoude, en mooie tijden laten zien! Super toppie

Ook wil ik nog MikeB bedanken, van van de Berg Catering voor het verzorgen van de tent en het gebak! Tnx m8!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
givebuzze
Member
Member
Berichten: 200
Lid geworden op: di jan 04, 2005 13:39
Locatie: Kontich

RE: SI 8/8

ma aug 09, 2010 10:14

Dank aan alle SI'ers voor een leuke dag en de goede ontvangst. Voornaamste vraag voor mij was beatnwoord, het motortje presteert weer goed en we hebben de baan nog eens verkend voor de spettacolo. Nu nog een snelle piloot en die alternator eens vervangen, want dat blijft aanmodderen...

Special thanks to the 105 workshop team! Volgende keer boek ik sneller, zodat ik ook een plaatsje binnen kan versieren.
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Wilbert
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za jun 20, 2009 09:22
Locatie: Barendrecht

RE: SI 8/8

ma aug 09, 2010 13:29

Ik had de eerste race de 2e startplek, maar verloor weer wat plaatsen bij de start, maar goed terug kunnen komen naar de 2e plek weer. Waarna in één van de laatste ronde's me slick lek ging. Dus race niet uit kunnen rijden.

Hierdoor in de 2e race een 15e startplek, vanaf 15e startplek weer naar 2e plek gereden achter Gerben met een 75 3l. Hier liep ik wel op in maar niet genoeg om hem in 12 rondes in te halen.
Dus ik ben blij met mn 2e plek alsnog in de 2e race, maar nu blijkt dat ik valse start hierdoor had ik 10sec tijdstraf gekregen, maar wel 3e plek alsnog gehouden hierdoor, en Serge naar 2e plek geschoven omdat ik 10sec straf kreeg door de valse start
GTV 3.0V6 24v

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: SI 8/8

ma aug 09, 2010 16:41

Hierdoor in de 2e race een 15e startplek, vanaf 15e startplek weer naar 2e plek gereden achter Gerben met een 75 3l. Hier liep ik wel op in maar niet genoeg om hem in 12 rondes in te halen.
Dat heet consolideren :lol: 8)
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Re: RE: SI 8/8

ma aug 09, 2010 18:58

Hierdoor in de 2e race een 15e startplek, vanaf 15e startplek weer naar 2e plek gereden achter Gerben met een 75 3l. Hier liep ik wel op in maar niet genoeg om hem in 12 rondes in te halen. Dus ik ben blij met mn 2e plek alsnog in de 2e race...
Gewoon sportief gebaar Wilbert, van achteruit starten :thumbs:

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

ma aug 09, 2010 20:08

Het was geweldig met zoveel Alfa's en de Fiat, super opkomst.
Ben op zich niet tevreden over mijn rondetijden, kom lang niet aan die van vorig jaar.
(Toch de setup maar weer terug zetten en meer gas geven)

In de training kwam Mark me in het scheivlak op twee wielen voorbij :shock: daardoor moest ik het grind in anders was het bingo geweest.
Kunststof voorspoilertje aan stukken.

Ik heb volop genoten van het gevecht met Joke in zowel de eerste als tweede manche. We kwamen wel tussen wat volvo's terecht. In Audi S spinde er één vlak voor me, Vol in de ankers, helaas zat er vlak achter me een andere volvo die niet zulke goeie remmen heeft als een Alfa of niet op zat te letten. Bof op mijn achterkant, uitlaat krom en onderpaneel ingedrukt EN HIJ WAS NET TERUG VAN DE SPUITER :x

Ik begrijp uit eerdere reakties dat Joke een camera aan boord had, ben erg benieuwd naar de filmpjes.

Ik ga ook maar eens een topic starten over de mededeling bij de keuring over originele uitlaten en spruitstukken in 2011 !!!!!!!

Spettacolo rijd ik niet dus tot de volgende SI race en hopelijk weer met veel.

Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Wilbert
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za jun 20, 2009 09:22
Locatie: Barendrecht

Re: RE: SI 8/8

ma aug 09, 2010 20:15

Hierdoor in de 2e race een 15e startplek, vanaf 15e startplek weer naar 2e plek gereden achter Gerben met een 75 3l. Hier liep ik wel op in maar niet genoeg om hem in 12 rondes in te halen. Dus ik ben blij met mn 2e plek alsnog in de 2e race...
Gewoon sportief gebaar Wilbert, van achteruit starten :thumbs:
Thanks! :wink:
GTV 3.0V6 24v

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

ma aug 09, 2010 22:03

Heb de 2e race boven op de pitboxen bekeken en het is mooi om te zien wat de max snelheden zijn die daar gehaald worden.
Opvallend is dat snelle auto's niet automatisch hoge eindsnelheden halen, oftewel vroeg remmen.

Wilbert in de 147 ging op dat punt het hardst (192km), maar wat erg leuk was om te zien is dat arie in de 33 met volgens mij nog redelijk standaard motor gewoon elke keer weer 181/182 km.h haalde.
Je moet niet remmen, maar gassen oid, daar is inderdaad niks van gelogen.
Er waren er verder maar weinig die zo hard gingen, op gerben en serge na, die ook rond die snelheid zaten.
Andere snelle 75's bleven vaak steken op 164km/h en de langzaamste alfa ging 142km/h.

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

ma aug 09, 2010 22:23

Lennart, leuk om te horen. Je eigen snelheid kun je nl. niet aflezen. Als je langs de paal rijdt staat daar de snelheid van je voorganger op. Ik heb ooit eens de 189 gehaald in de slipstream van Gerben. Op eigen kracht is ong.180 wel het maximale. Het zit hem in het opbouwen van het rechte stuk. Dat opbouwen begint al bij het uitkomen van de S-bochten, daar wordt je eindsnelheid al bepaald. Ik moet nou eenmaal snoeihard door de bochten. Ik heb geen vermogen om iets goed te maken. Dat was goed te zien voor de oplettende kijker in de twede race. Ik startte naast Christiaan Foederer met de andere rode 33. Ik kon hem redelijk achter me houden totdat de 147 eraan kwam. Die prikte binnendoor en Chris ging mee. Ik was toen het "moment" even kwijt en kon niet meer aansluiten bij Chris. Een tijdje alleen gereden en ik dacht eraan om me iets terug te laten vallen om weer in een groepje uit te komen, altijd leuk. Toen zag ik de Fiat Coupe met een noodgang op me af komen dus dat was ook geen goed plan. Trappen maar weer, kon hem net achter me houden bij de finish. En wat je zegt, Ik heb een standaard motortje die in 2005 143 pk had aan de krukas, daarna nooit meer gemeten. De 33 van Chris heeft wel KMS en een andere uitlaat, verder ook standaard. De 33 van de Hutzezonnen is een heel ander verhaal, plm. 60 pk meer. Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Terug naar “Racen - Algemeen”