**schopje**
Geen verandering, maar wel een hoop updates
2 maanden geleden heb ik met Giulia weer eens een toertje gemaakt. Begonnen in Porto, en via La Coruna, San Sebastian, het Loire gebied en Normandie uiteindelijk weer in Amsterdam aangekomen. Juul deed het uitstekend, en vooral de nationale weg vanaf Gijon naar San Sebastian in Noord Spanje was echt fantastisch.
Voordat ik vertrok uit Portugal daar nog een (hele) grote check-up laten geven aan de wagen. Puur toeval dat er vlakbij mijn schoonouders in een heel klein dorpje 10km verderop de Portugese afvaardiging van MyAlfa zit (
http://www.alfaclassicos.pt). Sr. Joao weet wel het een-en-ander van 105jes
.
Omdat ik ondanks de montage van schetsplaten en aanpassing van de ophanging door Il Biscione de Giulia nog steeds niet zo fijn vond sturen als mijn Bertone (maar al wel een heel stuk beter), hebben we de stuurinrichting nog eens goed nagelopen. Na een paar rubbers en een revisie van het stuurhuis
stuurt Juul nu eindelijk (imho) zoals het hoort. Aangezien we er toch waren ook gelijk maar nieuwe wiellagers achter, nieuwe remschijven, hoofdremcilinder (het pedaal zakte heel langzaam weg) en een revisie van alle klauwen laten doen. Het uurtarief is daar gelukkig relatief schappelijk, dus een nieuwe oliepomp kon er ook nog wel bij..
Terug in NL 2 nieuwe voorbandjes voor de APK en ook nog 2 nieuwe ruitenwissers. Vlak voordat ik richting de APK wilde viel het me op dat er wat gele druppen in de garage lagen. Dat bleek uiteindelijk de koppakking te zijn, dus die is nu ook weer fris-en-fruitig.
Choose life...
'71 Alfa Romeo Giulia Super - 2 liter
'72 Alfa Romeo GT 1300 Junior - 2 liter
‘71 Alfa Romeo Berlina 2000
'09 Mercedes C63 AMG
‘12 Mercedes ML 350
'96 BMW 328i voor trackdays
'09 Ducati 1198s
‘09 Yamaha R1