Goed tijd voor een update, wat is er in de tussentijd gebeurt,
Om heel kort te gaan, er zijn nog weinig zichtbare veranderingen te uhh .. zien zeg maar. Dat betekend natuurlijk niet dat er niets gedaan is ... in tegendeel.
Op het moment staan er drie ( !) Alfa's voor onze deur; de 155, mijn novanta en de 90 van Jens. Jens geniet op dit moment van zijn welverdiende vakantie in Spanje, alleen moest hij nog wel op het vliegtuig gezet worden. "Helaas" vertrok het vliegtuig vanaf Charleroi in België. Dus een dagje vrij genomen om met Jens die kant op te rijden om vervolgens in mijn eentje weer naar Nederland te rijden. Nu staat dus mijn eigen Novanta met een redelijk gestript interieur, terwijl ik heerlijk gebruik kan maken van twee Alfa's.
Maar goed wat is er nu gedaan?
- De deurpanelen zijn nu af,
- De hoedenplank is aangepast voor de speakers (met knappe afdekroosters)
- De bekleding van de kofferbak heb ik eruit gehaald (lag overal en nergens door de auto heen) en heeft nu zijn originele kleur weer (lees schoongemaakt)
- De bodem van de kofferbak zaten wat gaatjes. De auto heeft namelijk eerst op gas gereden en bevatte daarnaast een paar kleine "ventilatiegaatjes". Die zijn behandeld met noverox en in de tectyl gezet. Aangezien het gat niet groot was en niet veel gewicht hoeft te dragen heb ik het gewoon met glasvezel dichtgemaakt. Inderdaad lassen is een betere optie, maar het gat zat boven de tank en er komt toch een mooi schoon matje overheen. Bij mijn 75 heb ik hetzelfde geintje geflikt toentertijd en dat heeft zich heel goed gehouden.
Verder had de 155 een probleempje met een rem achter. Dit is met behulp van Homme en Sander afgelopen zondag verholpen. Nu kan ik de 155 met een gerust hart verkopen. Na bij Homme te zijn geweest zijn Sander en ik nog doorgereden naar Seekle. Die had nog twee voordeuren en een spatbord in een passende kleur staan ... ja en zo'n aanbod slaan we natuurlijk niet af! De plaatdelen zijn in goede staat, maar hebben hier en daar nog een plekje/gaatje. Die plekjes staan nu in de roestomvormer en ik hoop morgen te kunnen beginnen met de plekjes bij te spuiten.
Al met al dus nog genoeg te doen