Optimus_Alfa

RE: Het GROTE haarbal-topic

wo mei 26, 2010 19:17

Nou dit is dan mijn haarbal :p
Gemeen ettertje onder de naam Yuna.
Het is een boeroendoek ofwel Aziatische grondeekhoorn.
Afbeelding

Coosje
Full Member
Full Member

do jul 01, 2010 13:01

Grondeekhoorn..jaja..daar heeft de helft van mijn haarballen toch hele andere ideeen over :wink:
Draai je je even om, zit meneer OP tafel :?

Afbeelding

Groetjes, Miranda
SCARB Alfa Sud Register

Afbeelding

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do jul 22, 2010 00:01

Kijk onze held is op onderzoek uit :D

Afbeelding
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

do jul 22, 2010 23:18

Hier mijn haarballen Evoluzione (Evo) en Toby nog even, beide flauw van de warmte :P

Afbeelding

" mot dat met die flitser in mn waffel? "

Afbeelding

En Toby trekt het ook niet meer:

Afbeelding
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr jul 30, 2010 14:22

Afbeelding

Modelkat?

Tip voor wie zowel een vitrine met miniaturen als zo'n boefje als bovenstaand bezit....: HOU DIE DEURTJES GESLOTEN! :schrik:

Sanne is inmiddels al weer een dikke 15 jaar oud, goed gezond maar wel wat rustiger. Steile-wand-races zijn dan niet meer aan de orde van de dag, balletje meppen, balpennen zoekmaken en mij de kop gek zeuren om kipfilet gebeurt nog regelmatig. En ontdek-je-plekje. Wandmeubel moet worden nageplozen, kledingkast geïnspecteerd, en soms de plint onder het aanrecht omgetrokken. Je weet maar nooit of er een keer wat spannends achter zit. Laat haar in de schuur en je hoort een voortdurend geritsel en geschuif. Net zo lang tot er iets zwaars omdondert, dan komt ze naar buiten met een kop vol spinrag en een blik van 'zo, morgen verder'. Alleen die vitrine met kleine Alfaatjes, die had ze nog niet echt goed kunnen controleren... tot vandaag...

Laat ik, sukkel, een deurtje openstaan en vergeet het verder helemaal. Een uur later hoor ik gerommel op de bovenverdieping wat ik niet thuis kan brengen. Ach, ze zal het computerbureau wel aan het 'opruimen' zijn. Na nog 10 minuten niet te definiëren geluiden besluit ik toch eens te gaan kijken. Slaapkamer: niets. Badkamer: niets. Linnenkamer: niets. Hobbykamer: ook niets? Huh? Nog eens alles nalopen en de mij inmiddels bekende verstopplekjes nalopen: nog steeds niets. Opeens hoor ik gedempt haar gemompel ('echt' mauwen doet ze eigenlijk niet). Ik kijk rond, zie nog altijd geen Sanne. Dan valt me pas op dat het vitrinedeurtje openstaat. Néé, hè! Ik hoor opnieuw 'mrk, mrk' en kijk dan in twee kogelronde ogen die mij zeggen 'euh... ik wil er eigenlijk wel weer uit...'.

Afbeelding Verbijsterd staar ik naar de schappen waar toch een redelijke ravage zou moeten heersen. Maar er staat slechts hier en daar een modelletje scheef en er zijn twee doosjes omgevallen. Ze is over de hele lengte door de vitrine geslopen (2,5 meter) waarbij ze niet eens normaal rechtop kon staan, de ruimte tussen de schappen is maar 20cm. Best knap, de verkenning moet toch zo'n 15 minuten geduurd hebben. Maar dan dat mormel er nog uit. Dat moet ze zelf doen, oppakken is geen ruimte voor, vastpakken en slepen veegt het hele schap leeg en bovendien moet ik (volgens haar) alleen maar het dichtstbijzijnde deurtje opendoen en me verder nergens mee bemoeien. Dus deurtje open en aanmoedigen er uit te komen. Twijfels achter de snorharen.... 'Oeps, ik krijg vast op m'n kop'. Tja, er woedt hier al 15 jaar een strijd wie het voor het zeggen heeft en ze weet dat die kast verboden terrein is.

Voorste rijen Alfaatjes uit de vitrine pakken dan maar, ondertussen tegen haar pratend alsof zo'n vitrinebezoek de normaalste zaak van de wereld is. Met wat zachte dwang lukt het dan eindelijk. Terug op de vloer is het tijd voor zo'n typische niets-aan-de-hand-wasbeurt waar katten altijd meesters in zijn, terwijl ik tot mijn opluchting constateer dat er niets beschadigd is. Eén ding weet ik zeker: nog eens dat deurtje open laten betekent een nieuwe inspectie. Lijkt me niet zo geslaagd. Voortaan toch maar wat beter opletten... :D

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 30, 2010 14:38

:jumping: ge-wel-di-ge poes hans! ik hield mn hart vast... :thumbs:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 30, 2010 14:42

Ik wil ook weer katten!!
Maar ja, dat wil mijn poesje niet. :roll:

Of wat het het katje (van de spreekwoordelijke handschoenen) dat geen poezen wil?

Nou ja, maar weer eens over beginnen als we in een "echt" huis wonen (met beestenbuitenspeelgelegenheid)
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

za jul 31, 2010 18:49

SInds 2 weken hebben we hier ook een haarballetje erbij.
Het is de bedoeling dat ie gaat luisteren naar de naam Thunder,en zoals je op de foto kan zien,issie al gék op alfa ;)

Afbeelding
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

0170Spider
Full Member
Full Member

do aug 12, 2010 21:25

Ok, dit zijn die van ons:
Afbeelding Bink zoals hij zijn tijd doorbrengt
AfbeeldingJuul zoals ze haar tijd vaak doorbrengt (dus niet scherp op de foto te zetten)

Beiden vorig jaar bij andere baasjes opgehaald.
Bink is 7 en heeft al een zwaar leven achter de rug waarbij hij o.a. een deel van zijn staart is kwijtgeraakt en diverse keren terug naar de Kattenhulp is gelopen over twee extreem drukke wegen omdat zijn gezin blijkbaar niet zijn ding was. Hij is pas op z'n 6e gekastreerd en dat heeft een heerlijk breed koppie opgeleverd. Nu mag hij bij ons in de tuin van die relaxte traptreden gebruik maken en dat doet hij met overgave. Huis en tuin, meer heeft hij niet nodig.
Juul is 12 en na een jaartje straatleven heeft ze 10 jaar bij een vrouwtje gewoond die vorig jaar helaas is overleden. Haar originele naam was Johanna en dat was snel veranderd in Julia. De tuin is voor haar echt de ultieme bonus van het bij ons leven. Juul is de bitch en verdedigt huis en tuin met overgave (en alle andere tuinen erbij).

Tot zover de beestjes in hun normale doen. Dit wordt echter anders als ze met onze Alfahobby worden geconfronteerd:
Dit gebeurt er achter mij als ik van al die mensen die graag lid zouden willen worden van onze club donateurs maak:

Afbeelding

En dit gebeurde er vorige week plotseling toen we de Spider een wasbeurt gaven:

Afbeelding :shock:
Afbeelding :shock: :shock: :shock:
ik had RUIM de tijd om het fototoestel te pakken want hij ging er echt even voor zitten!

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 12, 2010 23:07

Grappig dat deed onze kleine Guus vorige week ook . Ik was met de Novanta bezig en toen had onze kat een lekker plekje op de achterbank gevonden... lag ie daar in diepe slaap
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 02, 2010 12:43

Antonio!

een europese korthaar nogiets van ondertussen 7 wk oud.
dat is wat jong...
mn ouders waren in france op vakantie en in een ruine naast hen lag een nestje katten. de moederpoes werdt alleen afgeknald door een fransoos die katten bui was :?
mn ouders konden de weesjes natuurlijk niet achter laten en zodoende heb ik er nu eentje. een mannetje met ongelooflijk veel energie, eigenlijk iets teveel voor in de flat...
maar hij is nog jong dus het is even afwachten of dat zo blijft.

uiteraard alfa gerelateerd: (thanks bert!)
Afbeelding
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member

do sep 02, 2010 13:43

Hier wat fotos van onze BENTLEY, momenteel 8 maanden oud. Na mij mijn vriendin's grootste vriend en ook mijn grootste vriend natuurlijk :D

Afbeelding
Zijn naam doet het al verraden hij houd ontzettend veel van Engels auto's, en als de deuren open staan en hij los loop in de tuin vindt ik hem dus vaak achter het stuur terug.

Afbeelding

Afbeelding
En altijd loslopend in het bos.

Afbeelding
En door kleine (grote) takken komt die zonder moeite door heen. :wink:

Afbeelding
En voor de open haard met zijn grote vriend Joris. Was die nog heel jong.
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

ToonQVp4
Full Member
Full Member

do sep 02, 2010 19:11

Joris is zo te zien ook al een ouwetje? die van ons is inmiddels al 11 en al erg grijs.
156 sw 2001 facelift 2004 parelmoer wit

gehad:33 1.7 16v QV permanent 4.(2wd :( )'93 :(
2x33 1.4 imola '93
1.7 16v QV '91
Spider 2.0 ts '97

non alfa:

Volvo 850 estate 2.0 '95 dagelijks voor m'n vriendin

joy
Full Member
Full Member

za sep 04, 2010 08:45

Geweldige honden die Jack Russels. Heb er nog 1 die nu 15 is. Zijn 'zusje' ,die ook 15 is geworden , hebben we afgelopen februari in moeten laten slapen. :cry:
Mocht er na deze weer een hond komen dan wordt het wederom zo'n vuurvreter,doordouwer onverschrokken mini pitbull.

RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member

za sep 04, 2010 14:27

Klopt het zijn super honden, het karakter is zo speciaal.
Joris is van mijn ouders hij is 1,5 op de foto lijkt die wat ouder maar dat ligt aan de foto. Het is een ruwhaar.

Bentley is een gladhaar, mijn vriendin en ik doen echt heel erg veel oefeningen met met hem vooral in het bos, speurwerk, jachttrainingen etc. Mijn vriendin is tevens van plan de gaan fokken dus momenteel veel aan het leren daarvoor.
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Terug naar “Het Forum Café”