Vooral de huidige Leon is veel value for money en heeft, laten we wel zijn, de vorm gedicteerd voor de Giulietta, Astra, waarschijnlijk wat Kia's en nog meer....
Is het niet zo dat de Leon gewoon een Alfa 147 kloon is?
Waarschijnlijk geldt het niet voor jou maar wat zitten er 9 van de 10 x een sufferds cq. opgefokte balletjes in die Leons zeg
Uiteraard zitten die in meerdere auto's maar de Leon scoort daarin (voor mij) een overtuigende 1 plaats
Mwa, heb zelf 6 maanden in een leon rondgereden, en voor mij is het ook een goede value-for-money auto. Dat ie wat stylistische elementjes pikt van de 147 kan je vooral walter de silva verwijten.
Op alfa na, zou in het C-segment bij mij de keuze ook zonder twijfel op een leon vallen, relatief goedkoop, sportiever stuurgedrag dan een golf (gevoelloze zwabberaars vergeleken met een leon-sport), en ook qua praktisch gebruik dik in orde, de beenruimte achterin bijvoorbeeld is heeeeel erg netjes bij de leon. Daarnaast zijn de sportstoelen van de leon me erg positief bevallen
Als alfa de mito-centenario niet had gelanceerd had ik waarschijnlijk nu in een nieuwe leon rondgereden. (de juul kwam gewoonweg te duur uit)
Wat opgefokte balletjes betreft, die zie je ook vaak genoeg in een audi rijden, en uit ervaring kan ik je vertellen dat een A3 ook een erg fijne auto is. Dat er balletjes in rond rijden maakt een auto niet minder goed, dat je zodanig niet met dat imago wil worden geassocieerd kan ik wel begrijpen, maar dat doet niks af aan de kwaliteiten van de auto.