GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

di aug 17, 2010 08:22

Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

Topman Harald Wester van Alfa Romeo (en Maserati) denkt dat synergie met Chrysler het merk goed zal doen. Hij verwacht dat Alfa binnen een jaar of vier een half miljoen eenheden per jaar kan verkopen, vijf keer zoveel als nu.

In het verleden heeft Alfa al vaker dergelijke verwachtingen uitsproken maar deze keer zouden de juiste condities en de juiste producten aanwezig zijn, volgens Wester op een congres van Automotive News Europe in het Spaanse Bilbao. Moeder Fiat heeft een half miljoen eenheden als target voor 2014 gesteld voor Alfa. Vorig jaar verkocht Alfa Romeo iets meer dan honderdduizend eenheden. Het merk gaat in de komende vier jaar zes nieuwe modellen introduceren: een vijfdeurs MiTo, een Giulia sedan en stationcar ter vervanging van de 159, een nieuwe Spider, een medium suv en een grote suv.

Volgens Wester gaat de synergie met Chrysler zorgen voor de schaalgrootte die nodig is. Het platform voor de nieuwe Giulietta hatchback zal worden gebruikt voor een miljoen eenheden van Fiat, Alfa en Chrysler. De auto's zouden veiliger en comfortabeler zijn en hebben meer beenruimte achterin. De nieuwste auto van Alfa Romeo, de Giulietta, kreeg tijdens de EuroNCAP vijf sterren.

Overigens zoemt het ook al lange tijd van de geruchten dat Volkswagen belangstelling heeft voor het merk Alfa Romeo. Designchef Walter de Silva van Volkswagen komt bij Alfa vandaan.

Bron AM
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

di aug 17, 2010 08:49

De auto's zouden veiliger en comfortabeler zijn en hebben meer beenruimte achterin.
en daar slaan ze de plank weer mis, alfa moet voor sportiviteit staan, als je comfortabel en beenruimte wil hebben ze daar het mooie merk Lancia voor (gehad)....

ook nieuwe modellen met SUV's die aardig op hun retour zijn lijkt me geen goede zet :cry:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

di aug 17, 2010 10:00

Blabla weer, hoeveel jaren horen we dit soor verhalen al niet.... :roll:
500K lukt mischien wel met wat geluk als ze in de USA veel verkopen, maar vrees wel dat ze dan echt te ver van met kern-waarden van het merk afstappen. Beenruimte en luxe is inderdaad voor een Lancia. Een Alfa moet geen rijdende dweil worden zoals een Chrysler.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Bialbero1962
Member
Member

di aug 17, 2010 11:06

OMG, alfa's koop je toch niet omdat je een SUV wil. Ik ben geen trendwatcher maar als je naar Passat CC en Audi sportback ofzo kijkt dan zijn coupe achtige sedans hot. Daar heeft Alfa wel een traditie in maar daar hoor ik ze niet over.. In plaats daarvan willen ze SUVs maken . Niet alleen zo 2009 maar bovendien uitstervend door de mileugroepen en groene labelsmaffia en dan ga je daar zelfs twee modellen aan besteden? Ik hoop maar dat ze weten wat ze doen maar ik twijfel steeds meer..
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di aug 17, 2010 13:21

De auto's zouden veiliger en comfortabeler zijn en hebben meer beenruimte achterin.
en daar slaan ze de plank weer mis, alfa moet voor sportiviteit staan, als je comfortabel en beenruimte wil hebben ze daar het mooie merk Lancia voor (gehad)....
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, neem dat aan van een voormalig 164-rijder.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di aug 17, 2010 14:42

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, neem dat aan van een voormalig 164-rijder.
Vind ik ook. En uit een verder verleden Giulia en Berlina: sportief en comfortabel. BMW verdient ook al jaren zo zijn centjes...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo aug 18, 2010 11:41

Ik zou het wel interessant vinden als VW Alfa koopt.
Geld genoeg, en Alfa zou gewoon alleen sportief hoeven zijn.
Niet luuks of gebruiksvriendelijk of cute of weet ik veel wat de
gedachte is achter de huidige autotjes.

indy
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Alfa Romeo kan vijf keer zoveel verkopen

wo aug 18, 2010 12:46

Precies!
Audi laten concureren met Mercedes, en Alfa Romeo met BMW.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 18, 2010 12:48

Geloof je dat echt? Zou VW minder commercieel zijn ingesteld dan andere automerken?
Het probleem met wat de gemiddelde Alfist graag ziet, is dat het auto's zijn die uitstekend aan Alfisti te verkopen zouden zijn, maar aan vrijwel niemand anders. En hoe vervelend het ook mag zijn, dat soort auto's is tegenwoordig commercieel gezien gewoon niet meer haalbaar. VW weet dat als geen ander, geloof me. Als VW Alfa zou kopen, krijgen we gewoon VW's met een mild Alfasausje eroverheen gegoten, waar ze als het eventjes tegenzit ook nog een volledig eigen invulling aan geven. De dagen dat een "pure Alfa Romeo" zoals we die uit de 60's kennen commercieel nog mogelijk was, zijn al sinds de 70's/80's volledig voorbij, maakt niet uit onder welke vlag.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Hylke
Moderator
Moderator

wo aug 18, 2010 13:40

De dagen dat een "pure Alfa Romeo" zoals we die uit de 60's kennen commercieel nog mogelijk was, zijn al sinds de 70's/80's volledig voorbij, maakt niet uit onder welke vlag.
En wat is het bezwaar dan nog om het door VW te laten doen?
Het gaat ons uiteindelijk om het gevoel wat wij erbij krijgen.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 18, 2010 14:05

De dagen dat een "pure Alfa Romeo" zoals we die uit de 60's kennen commercieel nog mogelijk was, zijn al sinds de 70's/80's volledig voorbij, maakt niet uit onder welke vlag.
En wat is het bezwaar dan nog om het door VW te laten doen?
Het gaat ons uiteindelijk om het gevoel wat wij erbij krijgen.
Het bezwaar om het door VW te laten doen omdat we dan weer echte Alfa's krijgen, is dat dit gewoon niet zo is, dat is mijn punt.

kai
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 18, 2010 14:12

Maar we hebben nu toch ook geen echte Alfa's !?
Bentley en Lamborghini zijn er niet beroerder van geworden vind ik.
Het idee is (blijkbaar) dat Alfa met BMW moet gaan concureren en Audi
zou dan Mercedes moeten aanvallen.
Ik ruik achterwiel aandrijving en build-quality
Laat de Italianen er dan iets aan toevoegen wat bij BMW mist: beleving!!

nb. Ik spreek uit ervaring want heb naast tientallen Alfa's ook oa. een BMW M5
gehad. En die was snel maar dodelijk saai.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 18, 2010 14:18

Maar we hebben nu toch ook geen echte Alfa's !?
Bentley en Lamborghini zijn er niet beroerder van geworden vind ik.
Het idee is (blijkbaar) dat Alfa met BMW moet gaan concureren en Audi
zou dan Mercedes moeten aanvallen.
Ik ruik achterwiel aandrijving en build-quality
Laat de Italianen er dan iets aan toevoegen wat bij BMW mist: beleving!!

nb. Ik spreek uit ervaring want heb naast tientallen Alfa's ook oa. een BMW M5
gehad. En die was snel maar dodelijk saai.
Prima allemaal, maar reken maar dat ze wel degelijk luxe en gebruikersvriendelijkheid nodig hebben om met BMW te kunnen concurreren.

Rainier155
Guru
Guru

wo aug 18, 2010 15:54

Alfa moet als allereerste qua naam weer "gezuiverd" worden. Je hoort nog steeds op de familiefeestjes of in de kroeg verhalen over roesten in de folder en onbetrouwbare techniek, allemaal gebasseerd op de jaren 80 problemen.
Ook BMW's hebben na enkele jaren ook roestvorming en ook daar lopen motoren in de soep, alleen daar hoor je niemand over. Kwestie van prima marketing, uiteraard ook gebasseerd op het feit dat ze in Duitsland toch wel goede auto's bouwen.
En bovendien is BMW nog steeds een statusverhogend merk, en ook dat is de reden dat er veel mensen een zo'n duits hok willen, die zijn niet geinteresseerd in beleving, emotie of andere bijzaken, die willen de buurman/collega's de ogen uitsteken met een blauw witte badge op hun auto.
Zelfde geld overigens voor badge's met een ster of 4 ringen. :roll:

De huidige Alfa's zijn ook niet meer 100% Alfa. De 159/Brera bestaan voor groot deel uitt GM spul en de MiTo en Giulietta zijn omgeklede Fiats.
Kortom ik heb ook geen enkel bezwaar tegen een Alfa met VW/Audi genen, ik rij zelf ook in een Alfa gebaseerd op het Fiat Tipo platform... lig ik ook niet wakker van verder.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 18, 2010 17:05

Sluit aan bij Rainier, alleen blijft Alfa een beetje achter de feiten aanhobbelen met nieuwe modellen
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”