Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Project Novanta; het eerste weekend

di aug 03, 2010 00:49

Dusss.................

Gelukkig hoeven we ons niet te vaak te vervelen,anders maakten we echt teveel van dit soort foto's...
Dus,ik weet dat er nog een stuurhuishoes op de planning staat,was er technisch verder nog iets wat we doen moeten???
Neuh andere banden eronder, maar Jens had miss nog wat liggen dacht ik ... Als het budget aangevuld is maar hard op zoek naar plaatdelen he :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di aug 03, 2010 00:51

Leuk project 8)
Voor het spuiten van die deurpanelen, heb je daar een speciaal soort van verf voor gebruikt?
uh ja.. Cartec Vinyl spray. Goed voor matjes, tapijtjes, maar ook bumpers weer mooi zwart te krijgen e.d. Ik koop het op mijn werk, dus ik zou niet weten waar de dealers zitten, maar ik ben erg tevreden over het spul.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Project Novanta; het eerste weekend

do aug 12, 2010 00:48

Goed tijd voor een update, wat is er in de tussentijd gebeurt,

Om heel kort te gaan, er zijn nog weinig zichtbare veranderingen te uhh .. zien zeg maar. Dat betekend natuurlijk niet dat er niets gedaan is ... in tegendeel.

Op het moment staan er drie ( !) Alfa's voor onze deur; de 155, mijn novanta en de 90 van Jens. Jens geniet op dit moment van zijn welverdiende vakantie in Spanje, alleen moest hij nog wel op het vliegtuig gezet worden. "Helaas" vertrok het vliegtuig vanaf Charleroi in België. Dus een dagje vrij genomen om met Jens die kant op te rijden om vervolgens in mijn eentje weer naar Nederland te rijden. Nu staat dus mijn eigen Novanta met een redelijk gestript interieur, terwijl ik heerlijk gebruik kan maken van twee Alfa's.

Maar goed wat is er nu gedaan?

- De deurpanelen zijn nu af,
- De hoedenplank is aangepast voor de speakers (met knappe afdekroosters)
- De bekleding van de kofferbak heb ik eruit gehaald (lag overal en nergens door de auto heen) en heeft nu zijn originele kleur weer (lees schoongemaakt)
- De bodem van de kofferbak zaten wat gaatjes. De auto heeft namelijk eerst op gas gereden en bevatte daarnaast een paar kleine "ventilatiegaatjes". Die zijn behandeld met noverox en in de tectyl gezet. Aangezien het gat niet groot was en niet veel gewicht hoeft te dragen heb ik het gewoon met glasvezel dichtgemaakt. Inderdaad lassen is een betere optie, maar het gat zat boven de tank en er komt toch een mooi schoon matje overheen. Bij mijn 75 heb ik hetzelfde geintje geflikt toentertijd en dat heeft zich heel goed gehouden.

Verder had de 155 een probleempje met een rem achter. Dit is met behulp van Homme en Sander afgelopen zondag verholpen. Nu kan ik de 155 met een gerust hart verkopen. Na bij Homme te zijn geweest zijn Sander en ik nog doorgereden naar Seekle. Die had nog twee voordeuren en een spatbord in een passende kleur staan ... ja en zo'n aanbod slaan we natuurlijk niet af! De plaatdelen zijn in goede staat, maar hebben hier en daar nog een plekje/gaatje. Die plekjes staan nu in de roestomvormer en ik hoop morgen te kunnen beginnen met de plekjes bij te spuiten.

Al met al dus nog genoeg te doen :wink:

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

do aug 12, 2010 17:40

Woensdagmiddag vrij???
Kunnen we evt wat plaatwerk omhangen,want voorderest heb ik geen weekendjes meer vrij voor het SSAR ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

vr aug 13, 2010 21:08

D'r staat straks nog een mooi strakke 90 in Zandvoort als je zo door gaat!! Zo te lezen heb je het virus na de 155 periode weer helemaal terug, Jur! :twisted: :thumbs:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

stephen
Guru
Guru

vr aug 13, 2010 23:36

word[ondertussedn nou wel een beetje nieuwsgierig naar je 90 Jur.

na ja zal haar iig wel op SS zien :wink:

mooi dat je weer aan het genieten bent van en Alfa
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 16, 2010 23:48

D'r staat straks nog een mooi strakke 90 in Zandvoort als je zo door gaat!! Zo te lezen heb je het virus na de 155 periode weer helemaal terug, Jur! :twisted: :thumbs:
Martijn: 155 is nog steeds een mooie wagen, alleen die was uhh .. wat meer af. Novanta is een droomwagen dus hard sparen voor een respray !

Stephen: Ja ik ben nogal druk de laatste paar weken, maar je moet er binnenkort maar een blokkie mee om ;-)

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

di aug 17, 2010 22:30

Deze gezien?

quote="dibro"]Afbeelding

Afbeelding

90 2.0. Autosloop "De Kinderen", Geldrop.[/quote]

gr Jan

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di aug 17, 2010 23:45

Die van mij is in iets betere staat Jan ;-) maar ik denk dat het wel de moeite waard is om bij deze 2.0 te gaan kieken ;-)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 17, 2010 23:50

Tsja ik heb hem (haar?) slechts heel oppervlakkig bekeken helaas. Met die oppervlakkige blik leek het plaatwerk nog in redelijke staat te zijn. Beetje jammer van die HPE op het dak :( maar wel mooie groene accentjes :wink: .
Staat op het terrein links achterin - na rechtsaf door de deur gegaan te zijn - , in de hoek.
It's not easy, being green (kermit)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 18, 2010 00:13

Tsja ik heb hem (haar?) slechts heel oppervlakkig bekeken helaas. Met die oppervlakkige blik leek het plaatwerk nog in redelijke staat te zijn. Beetje jammer van die HPE op het dak :( maar wel mooie groene accentjes :wink: .
Staat op het terrein links achterin - na rechtsaf door de deur gegaan te zijn - , in de hoek.
Tis alleen niet om de hoek helaas... maar als het nieuwe schooljaar weer is begonnen, zal ik toch wel tiet zat hebben :wink:

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 18, 2010 21:48

Zo,t heeft een paar uurtjes in beslag genomen,maar de novanta is weer lekker opgeknapt.

Ik kwam om een uur of 1 bij jur aan,en ik was om 8 uur alweer thuis :lol:
Eerst maar eens 2 deuren en een spatbord gedemonteerd(en daarvoor ook een koplamp en de grill)
Toen kwam de novanta er zo uit te zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de hele boel achter het spatbord lekker in de zwarte tectyl gespoten,en terwijl jur de inhoud van de deuren aan het overbouwen was,ging ik een nieuw voorspatbordje monteren.

Afbeelding

Ook meteen de koplampen netjes recht gemonteerd,en vervlogens de bumper ook maar recht gehangen.

Afbeelding

Waarom de deuren vervangen moesten worden???
Muah,klein beetje ventilatie...

Afbeelding

En toen zag het er uiteindelijk toch ook nog best wel een beetje netter uit ook 8)

Afbeelding

Voorlopig heb IK geen tijd meer tot het SSAR voor de 90,hopelijk kan jur nog een beetje klooien ;)
Alfa 75 Imola-TB '92

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 18, 2010 21:57

Lekker bezig, heren!!

God, dat een Alfa zo'n last kan hebben van de roestworm...ongelofelijk!! :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 18, 2010 22:13

Goed bezig mannen. Maar om een spatbord te demonteren hoeft de deur er niet uit. Mag wel, hoeft niet. :D

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 18, 2010 22:14

De deuren zijn ook vervangen Klaas ;)
Alfa 75 Imola-TB '92

Terug naar “Projecten”