TurboMarc
Guru
Guru

RE: SI 8/8

wo aug 18, 2010 18:48

Blijven appels en peren..

De ene ts cup auto rijdt onder de 2:10, de ander rijdt 2:25.

Weet zeker dat een pro de laatste 15 seconden sneller maakt, maar dat zegt helemaal niets :wink:

Laten we de "Stig" eens uitnodigen :twisted:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: SI 8/8

wo aug 18, 2010 18:49

Zo, van het ene spookverhaal naar het andere :wink: Vanmiddag met mijn 75 op de vermogensbank geweest, daar werd ik niet veel vrolijker van. Er blijkt 123,7 PK in te zitten bij 5900 toeren en max. koppel van 149 Nm bij 5300 toeren :shock: Dit is dus krukasvermogen, er is al 25,1 PK vermogensverlies in de aandrijving af. Aan de wielen heb ik 98,6 PK :lol: Ik wist dat er iets miste maar zoveel had ik niet verwacht. Zaterdag maar eens blokje checken.
Ik kan dan misschien niet lezen, maar sleutelen kan ik wel!
Mijn blokkies liepen altijd goed en vooraan.
Maar goed dat is ook mijn professie, wat is de jouwe?

Betreffende ruim 5 sec per rondje sneller door een semi prof-coureur, vraag BJ hier op t forum maar eens. Niks wilde verhalen, alleen is er al langer autosport dan dat jaartje dat jij mee doet.
En nu ben ik er wel klaar mee, ik zal nog eens meehelpen n raceklasse op te zetten, bah. Dit forum lijkt buj de dag te leven, wat je vandaag doet is belangrijk, wat je de afgelopen 10 jaar hebt opgebouwd, so what?
modus on[VERBAZINGWEKKEND GEZELLIG DIT]modus off
Alfa romeo: The art of the machine!

TurboMarc
Guru
Guru

wo aug 18, 2010 18:52

Zo, van het ene spookverhaal naar het andere :wink: Vanmiddag met mijn 75 op de vermogensbank geweest, daar werd ik niet veel vrolijker van. Er blijkt 123,7 PK in te zitten bij 5900 toeren en max. koppel van 149 Nm bij 5300 toeren :shock: Dit is dus krukasvermogen, er is al 25,1 PK vermogensverlies in de aandrijving af. Aan de wielen heb ik 98,6 PK :lol: Ik wist dat er iets miste maar zoveel had ik niet verwacht. Zaterdag maar eens blokje checken.
Is toch helemaal niet nodig :!: We hebben geen vergelijk :wink:

Iemand anders nog een uitdraai van een standaard TS :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

RoSolo
Member
Member

wo aug 18, 2010 19:03

Blijven appels en peren..

De ene ts cup auto rijdt onder de 2:10, de ander rijdt 2:25.

Weet zeker dat een pro de laatste 15 seconden sneller maakt, maar dat zegt helemaal niets :wink:

Laten we de "Stig" eens uitnodigen :twisted:
De stig mag best een rondje in mijn 2.28 TS rijden hoor :)

Laten we het wel cup waardig houden hier en de competitie alleen OP de baan te hebben en niet daar buiten.

Cheers!
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo aug 18, 2010 19:17

Afbeelding

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo aug 18, 2010 19:54

Ik kan dan misschien niet lezen, maar sleutelen kan ik wel!
Mijn blokkies liepen altijd goed en vooraan.
Maar goed dat is ook mijn professie, wat is de jouwe?

Betreffende ruim 5 sec per rondje sneller door een semi prof-coureur, vraag BJ hier op t forum maar eens. Niks wilde verhalen, alleen is er al langer autosport dan dat jaartje dat jij mee doet.
En nu ben ik er wel klaar mee, ik zal nog eens meehelpen n raceklasse op te zetten, bah. Dit forum lijkt buj de dag te leven, wat je vandaag doet is belangrijk, wat je de afgelopen 10 jaar hebt opgebouwd, so what?
Ik ben er ook klaar mee, daarom reageer ik zo fel op dit soort onzinnige reacties. Dré, waarom ben jij nu zo op je teentjes getrapt?? Niemand twijfeld hier aan jou technisch inzicht, jou blokjes zullen vast geweldig zijn. Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om. Het gaat er ook niet om hoe lang ik al rondjes op Zandvoort draai, ik ben gewoon een amateur die het leuk vind om rondjes op een circuit te maken, of dat nu in 2.20 of in 2.10 gaat(2.10 heeft dan wel de voorkeur :wink: ), ik heb er lol in. Als ik goed was geweest zat ik hier niet op achterlijke reacties te reageren, dan zat ik op mijn boot in Monaco :lol: De discussie ging hier over lulverhalen over mensen die blijkbaar van een andere planeet komen en duivelse dingen met auto`s kunnen doen. Ik heb zelf weinig race ervaring maar ik ken het wereldje echt wel goed genoeg om te weten wat er wel en niet kan met een auto. En jij moet dat zeker weten Dré, een auto heeft nu eenmaal bepaalde technische limieten. En ik biedt ook nog mijn auto aan om het te proberen, mooier kan het toch niet? Ik ken wel iemand die zeker (bewezen) 2 sec. per ronde sneller is dan mij in mijn auto, dus als jij iemand weet die 5 sec. sneller gaat wil ik die graag ontmoeten :wink:
Even tussen jou en mij: mijn blokje loopt op zich perfect alleen mist ie vermogen. Ik heb deze auto en het blokje wat er nu in zit gekocht en dus niet zelf gebouwd. (geen tijd helaas)

Alfa Nord
Guru
Guru

wo aug 18, 2010 20:29

Afbeelding
Voor de geinteresseerden onder ons, we hebben de auto met en zonder Squadra chip getest. Resultaat: met Squadra chip tot 4500 toeren fractie minder vermogen dan standaard, vanaf 4500 tot 6000 toeren 3 PK meer dan standaard. Koppel idem., tot 4500 iets minder dan standaard, tussen 4500-5500 toeren fractie meer dan standaard.

TurboMarc
Guru
Guru

wo aug 18, 2010 21:38

Michel,

Wat is het verschil tussen run 1 en 2 :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 18, 2010 21:48

Voor de geinteresseerden onder ons, we hebben de auto met en zonder Squadra chip getest. Resultaat: met Squadra chip tot 4500 toeren fractie minder vermogen dan standaard, vanaf 4500 tot 6000 toeren 3 PK meer dan standaard. Koppel idem., tot 4500 iets minder dan standaard, tussen 4500-5500 toeren fractie meer dan standaard.
Ik zei het toch al, maar niemand gelooft de newbies ;)
Dezelfde klacht hebben Rogier Aarts en ik, dus misschien is het meer het karakter van het motortje? Misschien komt het ook door de Squadrachip: sinds hij erin zit, heb ik het idee dat er een groter verschil zit tussen hoge en lage toeren.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo aug 18, 2010 23:32

Ho, dat schreef ik niet!

Enneuh Marc, ik weet ff niet wat het verschil was, moet ik nakijken.

aso69
Advanced Member
Advanced Member

do aug 19, 2010 19:39

nog even over die secondes:
(van die leesbril weet ik toch, flauw hoor)
maar..... er staat toch echt "eerst zien dan geloven" op een melding dat profi rijders 2a3 sec sneller zullen zijn (dan hele goeie recreanten), daardoor dacht ik dat je iets niet begreep

Mathijs
Member
Member

vr aug 20, 2010 11:06

Ik heb ook nog wel een een tijd met een geheel standaard TS op de koni geel na! :lol: Dus met standaard remmen motor met 280xxx, interieur erin. En alles wat je in een raceauto er niet in wil hebben.(reservewiel etc)

2.29 op zandvoort :P :P (was de eerste keer dat ik er reed)
2.27 op Assen (was de eerste keer dat ik er met de 75 reed)

Wie wil hem kopen??????? :wink: :P :lol:

Niels
Guru
Guru

zo aug 22, 2010 10:44

Eindelijk gelukt, hier deel 1 en 3 eerste race, deel 2 schijnt ergens iets mis mee te zijn, vanavond even naar kijken.
1e deel leuk gevecht met zwarte 155, helaas gaat ie tot 2 keer toe in de Arie Luyendijkbocht door het grind, mijn voorkant is compleet gezandstraald en mijn nieuwe voorruit zit vol met sterren :cry: . Hoort erbij zullen we maar zeggen.

Race 1

http://www.youtube.com/watch?v=PQw3QAx3fHo (deel1)

http://www.youtube.com/watch?v=ja8npy2N7C0 (deel2)

http://www.youtube.com/watch?v=e2Zz9J7JuIw (deel3)
Ik ga even de beelde bekijken :P

Sorry van je raam :P, maar ik had een probleem in de auto waardoor ik steeds minder grip kreeg... Achteraf bleek dr een naafhuis te zijn losgelopen.

Vondt het gevecht wel leuk, na een paar x stuivertje wisselen kon ik wat weglopen van je meen ik me te herinderen, maar daarna ging ik idd te wijdt omdat ik echt steeds meer onderstuur kreeg.Toen ben je dr ook weer langs gegaan, maar kon op je filmpje ook zien, Scheivlak kon ook steeds minder hard, en idd Kumho en Bosuit alleen maar onderstuur wat steeds meer werd. Ook het aanremmen ging niet zo laat als ik zou willen. Even daarna ook afgehaakt en naar binnne gegaan.

Alles is inmiddels weer op orde, dus op SS kennen weer 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Terug naar “Racen - Algemeen”