Romeo
Full Member
Full Member

RE: *** Foto's verlaten Alfa Romeo fabriek Arese ***

ma jul 12, 2010 14:38

Ik heb ook aan de andere kant van het het gekeken. Lege productiehal gezien en een barakje waar nog mappen in stonden met afgetekende werkbriefjes en afgetekende bonnen van huurauto's (Transits, wees gerust). Laatst gevonden datum was eind 2003.
Velgen van een Maserati gevonden, matzwart gespoten (slordig), model GT. Dus dat zou 2006 zijn? Waarschijnlijk gebruikt onder een prototype 8C; waarom zouden ze anders in Arese liggen?
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Paco166

Re: RE: *** Foto's verlaten Alfa Romeo fabriek Arese ***

ma jul 12, 2010 18:22

Mooie foto's...trieste beelden. Ik kan me herinneren dat deze terreinen 10 jaar geleden nog vol stonden met 6 cilinder GTV's en Spiders (en Multipla biPower). Het meest storende vind ik nog dat men niets eens de moeite neemt om het fatsoenlijk op te ruimen, maar het puin gewoon laat liggen.
Dat gebeurt wel vaker hoor, ook hier in Nederland.

Een bedrijf sluit een fabriek omdat die niet meer rendabel is. Voor de sloop van de fabriek (afvoer machines en overdracht gebouwen aan de nieuwe eigenaar) wordt dan geld uitgetrokken en een plan gemaakt. Dat plan wordt dan maar zelden gehaald, waardoor het uitgetrokken geld niet meer voldoende is (uitgestelde plannen kosten altijd meer). Meestal wordt er geen koper gevonden, gaat de koper eisen stellen, veranderen de projectontwikkelaars de plannen, of krijgt die geen vergunning voor zijn plannen, etc. Intussentijd blijft onkruid maar groeien, zijn er geen toezichthouders meer op het terrein, met als resultaat dit soort situaties.

Voer voor fotografen, maar erg triest voor de mensen die binding hebben met de goede tijden van zo'n fabriek.

kreeks
Newbie
Newbie

Re: *** Foto's verlaten Alfa Romeo fabriek Arese ***

zo aug 22, 2010 14:33

Erg mooie foto,s aan welke kant kun je het best binnenkomen !
Ben er zelf ook in de buurt geweest , aan de zijkant ( OVERZIJDE HOTEL ) met zicht op het A.R. embleem !

flyingstar
Junior Member
Junior Member

RE: *** Foto's verlaten Alfa Romeo fabriek Arese ***

zo aug 22, 2010 19:39

Afgelopen maart heb ik ook rond het verlaten circuit van Arese gelopen. Een paar Pirelli P-Zeros - oude SZ bandjes. Verder was er niet zo heel veel te zien.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”