Mijn standpunt betreft het geluid is gewoon meten langs de baan, zoals al gebeurd maar klaarblijkelijk niets of te weinig mee gedaan wordt. Heb je teveel db's dan zwarte vlag en eraf. Eén herkansing die dag om de boel ter plekke voor elkaar te maken. Dan weer rijden en meten.
Weer teveel herrie dan definitief die dag niet meer op de baan.
Zo gaat dat ook bij de CRT dagen met de motorfietsen op Assen. Dat werkt daar prima. Ook Zolder is zoals velen uit ervaring wel weten erg streng, maar ook daar praat men over geluidsniveau en NIET over originele uitlaten!!
Met standaard spruitstuk op mijn Nord blokje dan kom ik helemaal niet meer vooruit.
Minder lawaai lijkt me geen probleem, dat is zeker te fabriceren zonder vermogen te verliezen.
Ik ben van mening dat we een gezamelijk standpunt richting de DNRT moeten afgeven.
Dat standpunt is wat mij betreft dan de geluidsnorm van de betreffende circuits waarop we rijden. Die norm moet dan wel ruim voor aanvang seizoen bij de rijders bekend zijn.
Ik zag in Barend zijn reaktie dat ie naar de DNRT wil mailen/bellen o.i.d.
Laten we dan eerst inventariseren zodat we een eenduidige reaktie kunnen geven.
ik wil me er ook wel voor gaan inzetten, laat maar weten wat jullie willen.
Grt. Jon
Alfetta GTV met AutoDelta spruitstuk, dus legaal want toen van Alfa.
