Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

vr aug 20, 2010 20:14

Helaas, kan ik dit jaar niet op het Spettacolo rijden. :(
Privé aangelegenheid op zaterdag. :P
Maar op zondag kom ik jullie wel aanmoedigen hoor. Komt m'n GTV6 ook nog eens uit de garage :lol:

Ciao, Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

ma aug 23, 2010 20:40

Tijdschema ook alweer een weekje online:

ZATERDAG
Briefing 9.30
Free Practice 10.30 – 11.15
Qualifying 11.45 – 12.30
Sprint race 1 14.30 – 15.15
Sprint race 2 17.15 – 18.00

ZONDAG
1 uur Race 1 11.15 – 12.30
1 uur Race 2 14.15 – 15.30
Zit modified 2000 in groep 1 of 2?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

wo aug 25, 2010 13:36

Daar ben ik eig ook wel nieuwschierig naar!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

wo aug 25, 2010 16:29

Sprint race 1 and 1 hour race 1 are for classes Mod 2000 and Mod 3000

Sprint race 2 and 1 hour race 2 are for classes Modified + and Modified Classic
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

wo aug 25, 2010 21:08

Bedankt Marc! 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

vr aug 27, 2010 15:06

Ben niet bekend met die omschrijvingen, maar welke klasse is een 2.0 TS..? 2000 of +?
En dan is het dus één sprintrace op zaterdag en één 1-uursrace op zondag als ik het goed lees..

Gebruikersavatar
Slinger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 567
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 16:36
Locatie: Alkmaar

Re: RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

za aug 28, 2010 00:04

Ben niet bekend met die omschrijvingen, maar welke klasse is een 2.0 TS..? 2000 of +?
En dan is het dus één sprintrace op zaterdag en één 1-uursrace op zondag als ik het goed lees..
2000 volgens mij, maar ben niet aansprakelijk voor enig leed :wink:
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 17:32

Zo. Waarschijnlijk als één van de eerste weer thuis vandaag. Helaas :evil:
Was een weekend van ups en downs want ik werd weer flink geplaagd door diverse mechanische tegenslagen..

Beginnend met iets positiefs, het was zaterdag (itt vandaag) gelukkig erg goed weer!
Daarbij bracht één van mijn beste vrienden die in Dubai woont dit weekend een verrassingsbezoekje aan NL dus die kon me eindelijk een keer in actie zien.

Enfin..begonnen met de vrije training maar er werd al snel duidelijk dat er iets niets klopte.
Resultaat, aanduwen dus:

Afbeelding

Uiteindelijk bleek een defecte dynamo de oorzaak maar daardoor heb ik helaas niet meer dan enkele ronden kunnen rijden en kwam niet verder dan een 2.17.
Kwalificeren ging al beter en met een lage 2.12 was ik best tevreden, zeker omdat ik merkte dat m'n bandenspanning te hoog was (enkele kwispelende manoeuvres gemaakt :-))

Toen race 1. De rollende start was zoals gebruikelijk weer uiterst chaotisch (van mij mogen ze die afschaffen).
Eerste rondes erg lekker kunnen knokken met Richard en Nick. Eerst maakte Nick een uitstapje dus die bleef achter en daarna ik, tot twee keer toe. Was beide keren kantje boord dat ik 'm hield en het vertrouwen in mezelf en de auto verzwakte helaas wat, dus Richard liep langzaamaan verder uit dus deel 2 van de race was, op wat kleine gevechtjes na niet erg boeiend voor mij.

Gisteravond de supergezellige en zeer goed verzorgde BBQ gehad in de Challengetent. Leuk een aantal mensen ook eens over niet-racegerelateerde dingen te spreken!
De biertjes gingen er ietsje te gemakkelijk in, maargoed dat hoort erbij. Zo'n weekend is voor een groot deel ook vooral de gezelligheid vind ik.

Vandaag zou ik dan de 1-uursrace gaan rijden waar ik erg veel zin in had. Helaas was de BBQ van gisteravond niet helemaal goed gevallen bij mn meisje en kwam ik zelf wat moeizaam op gang vanmorgen door de hierboven beschreven redenen. Daarbij werd alles ook nog eens verlaat door de combinatie van slecht ter been zijnde ouders meenemen naar de race en enorm stugge figuren bij de entree van het circuit (goeiedag zeg, waar hálen ze die mensen vandaan?). Enfin, ietwat verlaat (volgende keer iets ruimer plannen) en met heel veel zin de motor gestart om te gaan opstellen. Meteen zag ik een heel verschrikt gezicht van Henk Prins die druk gebarend naar onder mijn auto wees.. :shock: Het team van JS gebaarde me direct de motor uit te zetten en meteen werd er gezocht naar het euvel. Dat leek in eerste instantie het oliefilter te zijn, maar na een tweede gemonteerd te hebben spoot nog steeds alle olie in het rond.

Zo zag dus mijn anticlimax eruit vanmorgen:

Afbeelding

Wat het nu precies is weet ik (nog) niet, maar ergens wordt de olie niet doorgelaten, bouwt ie teveel druk op zodoende zoekt alles dan een andere uitweg.
Finito dus. Is de tweede uursrace die ik moet missen; twee jaar terug blies ik op Assen mijn motor op.

Grootse deel van de race nog wel even gekeken (kostte me wel veel moeite :cry: ) en nog wat leuke gevechten gezien en volgens mij zat Richard de ex-vdGrinten goed de sporen te geven en goed te strijden met Stefan in de oranje 75. Marc reed as usual weer eens vooraan :-) Nick leek iets teveel geSlingerd te hebben want die had een kleine touché bij de neus zag ik, en er was een andere donkergroene 75 die uitviel.

De rest van de dag niet meer meegemaakt omdat ik de rest van de middag met bovenbeschreven vriend uit Dubai zou doorbrengen. Schrale troost; die middag was nu ietsje langer..

Al met al een supergeslaagde zaterdag en een supermislukte zondag :-)
En het meest prijzige weekend ooit, met maar ongeveer drie kwartier baantijd voor ruim €300 inschrijfgeld én allerlei reparaties op komst :twisted:
Maargoed, I know, hoort erbij, oud materiaal + intensief gebruik = duur

Hieronder nog wat beelden.
Hoogtepunt by far vond ik toch wel de TZ1, TZ2 en de custommade, one-of TZ3! Wát een geluid ook, heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 19:55

Nadeel van SS vind ik dat je vaak voor het rijden al helemaal gesloopt bent door de voorbereidingen voor zo'n weekend.
Blijft toch een hele onderneming met vervoer ed, gelukkig nog een mooie plek bij Jan in de tent kunnen krijgen zaterdagochtend, waarvoor dank.
Een hele grote meevaller was het weer van zaterdag, was gewoon lekker met af en toe ook nog een zonnetje.
De eerste keer trainen viel een beetje tegen, kreeg geen vertrouwen in de remmen, bij het minste geringste blokkerende voorwielen.
Ik had de grootste moeite met dosseren, weet niet of het aan mij lag of aan de auto, ondanks dit toch nog 2.09 gehaald, voor mijn gevoel was het nog erger, maar dit was altijd nog slechter dan de 2.07 die ik in mijn eerste si race haalde.
Had op meer progressie gehoopt.
Zo'n eerste keer met de challenge meerijden leert je wel heel snel om wat vaker in je spiegels te kijken, zodra je maar een cm ruimte overlaat wordt dat door die ervaren challenge rijders gelijk benut.
Tijdens de kwalificatie ging het remmen gelukkig weer zoals ik gewend was, waardoor het vertrouwen begon te groeien.
In de training werd ik gelijk van alle kanten voorbij gereden, maar in de kwali was dat gelukkig al een stuk minder, had er voor mijn gevoel ook wel goed de gang in.
Remmen ging goed en dat resulteerde in een topsnelheid van 196km/h einde rechte stuk, volgens het bord langs de baan.
Volgens collega die dit boord in de gaten hield ,was dit de hoogste snelheid van de hele groep, dus dat was in ieder geval veelbelovend.
Stond eigenlijk nog redelijk vooraan doordat ik 2.05 in de kwali had gehaald en de rollende start ging aardig.
Wel wat plaatsen verloren doordat ik nog wat moeite heb met inschatten wanneer de slicks op temperatuur zijn, maar na 1 rondje heb ik het tempo op kunnen voeren.
Vrij snel de aansluiting met de kop verloren, maar achter me ook niet veel auto's nadat tim de leeuw in de diesel rond ging voor de audi s.
Behoorlijk wat ronden alleen gereden en zonder dat ik het zelf door had begon ik toch te verslappen, waarna tim me behoorlijk hard voorbij ging en ik careltje in de zwarte 156 weer in mijn spiegel zag.
Daarna maar geprobeerd aan te haken, wat in eerste instantie niet lukte, maar naarmate de wedstrijd vorderde leek het gat toch kleiner te worden.
Nog een keer 194km op het bord gehaald, wat resulteerde in een klein uitstapje in de tarzan, waardoor ik de aansluiting met Tim kwijt was.
Snelste tijd nu 2.04, dus weer ietsje sneller. Was wel helemaal gesloopt toen ik uitstapte, een nadeel van die uitgebreide voorbereidingen, voordeel is wel dat ik daardoor helemaal niks aan de 155 hoef te doen tussen de races, is tot nu toe een zeer betrouwbare racer gebleken.
Helaas wel de vlag gekregen voor teveel geluid, was 's middags al gewaarschuwd door paul, maar nu dus officieel met uitschieters naar 96 db waar 90 gewenst is.
Een volgende geluid overschrijding betekend een zwarte vlag, einde race en aangezien ik hier niet op voorbereid was (bij SI nooit klachten gehoord) zou dat nu al betekenen dat ik mogelijk de 1 uurs race niet uit zou kunnen rijden.
Met de weersvoorspellingen in gedachten en het gebrek aan ondersteuning voor oa de pitstop eigenlijk zaterdag al besloten om de 1 uurs race te laten schieten.
Dit gevoel werd wel enigzins versterkt nadat ik zondag ochtend met veel moeite uit mijn bedje stapte na de gezellige bbq van zaterdag.
Halverwege de 1 uurs race aangekomen op zandvoort toch wel spijt van mijn besluit, maar in ieder geval wel met een ongehavende 155 mee naar huis.
De rondjes rijden gaat dus steeds beter getuige de rondetijden, maar het echte racen zit er nog niet in, maar ook dat zal moeten komen door ervaring op te doen.
Al met al een fantastisch weekend.

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 20:06

Lenz een mooie aanwinst deze 155. Dat doet me goed als ex 155V6 bezitter.

Ook de gang zat er zeker goed in. Topklasse

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 21:01

@Lenz: 2.04 als nieuwe snelste tijd is goed toch? Jammer dat je zondag niet hebt gereden. Uursrace is mooie manier om ervaring op te doen. Vind zelf wat dat betreft de races bij de dnrt beetje kort.
Met nog wat meer ervaring moeten die 2.03 en 2.02 er ook aankomen lijkt mij?

Gr DJ

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 21:08

Ja, je zat redelijk voorin hoor Lenz! Dat zag er heel netjes uit allemaal vanaf de duin van de S-bocht :thumbs:

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 21:55

Mooie auto len en prima gereden vind ik.
Volgend jaar een beetje fitnessen!
Ciao,Ron.

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 22:12

Als je rond de 194 km op het bord haalt ..dan betekend dat de auto zeer snel is ...maar meeeerrr dat je erg laat remt ...99% van het veld zat onder de 185 km en (veel ) lager ..ik was de enige die boven de 193 uitkwam. ..samen met jou dus lees ik zojuist. en dan 2.04 rijden ..ik vind het erg goed. ..beetje vaker oefenen..en je zit zomaar op de 2,02.......dus. 8) proficiat.
je moet gewoon nog meer gas geven.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 22:12

Afbeelding
Stond deze blauwe 75 eind van de dag niet met aardige schade op de kar? :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Racen - Algemeen”