Zo. Waarschijnlijk als één van de eerste weer thuis vandaag. Helaas
Was een weekend van ups en downs want ik werd weer flink geplaagd door diverse mechanische tegenslagen..
Beginnend met iets positiefs, het was zaterdag (itt vandaag) gelukkig erg goed weer!
Daarbij bracht één van mijn beste vrienden die in Dubai woont dit weekend een verrassingsbezoekje aan NL dus die kon me eindelijk een keer in actie zien.
Enfin..begonnen met de vrije training maar er werd al snel duidelijk dat er iets niets klopte.
Resultaat, aanduwen dus:
Uiteindelijk bleek een defecte dynamo de oorzaak maar daardoor heb ik helaas niet meer dan enkele ronden kunnen rijden en kwam niet verder dan een 2.17.
Kwalificeren ging al beter en met een lage 2.12 was ik best tevreden, zeker omdat ik merkte dat m'n bandenspanning te hoog was (enkele kwispelende manoeuvres gemaakt
)
Toen race 1. De rollende start was zoals gebruikelijk weer uiterst chaotisch (van mij mogen ze die afschaffen).
Eerste rondes erg lekker kunnen knokken met Richard en Nick. Eerst maakte Nick een uitstapje dus die bleef achter en daarna ik, tot twee keer toe. Was beide keren kantje boord dat ik 'm hield en het vertrouwen in mezelf en de auto verzwakte helaas wat, dus Richard liep langzaamaan verder uit dus deel 2 van de race was, op wat kleine gevechtjes na niet erg boeiend voor mij.
Gisteravond de supergezellige en zeer goed verzorgde BBQ gehad in de Challengetent. Leuk een aantal mensen ook eens over niet-racegerelateerde dingen te spreken!
De biertjes gingen er ietsje te gemakkelijk in, maargoed dat hoort erbij. Zo'n weekend is voor een groot deel ook vooral de gezelligheid vind ik.
Vandaag zou ik dan de 1-uursrace gaan rijden waar ik erg veel zin in had. Helaas was de BBQ van gisteravond niet helemaal goed gevallen bij mn meisje en kwam ik zelf wat moeizaam op gang vanmorgen door de hierboven beschreven redenen. Daarbij werd alles ook nog eens verlaat door de combinatie van slecht ter been zijnde ouders meenemen naar de race en enorm stugge figuren bij de entree van het circuit (goeiedag zeg, waar hálen ze die mensen vandaan?). Enfin, ietwat verlaat (volgende keer iets ruimer plannen) en met heel veel zin de motor gestart om te gaan opstellen. Meteen zag ik een heel verschrikt gezicht van Henk Prins die druk gebarend naar onder mijn auto wees..
Het team van JS gebaarde me direct de motor uit te zetten en meteen werd er gezocht naar het euvel. Dat leek in eerste instantie het oliefilter te zijn, maar na een tweede gemonteerd te hebben spoot nog steeds alle olie in het rond.
Zo zag dus mijn anticlimax eruit vanmorgen:
Wat het nu precies is weet ik (nog) niet, maar ergens wordt de olie niet doorgelaten, bouwt ie teveel druk op zodoende zoekt alles dan een andere uitweg.
Finito dus. Is de tweede uursrace die ik moet missen; twee jaar terug blies ik op Assen mijn motor op.
Grootse deel van de race nog wel even gekeken (kostte me wel veel moeite
) en nog wat leuke gevechten gezien en volgens mij zat Richard de ex-vdGrinten goed de sporen te geven en goed te strijden met Stefan in de oranje 75. Marc reed as usual weer eens vooraan
Nick leek iets teveel geSlingerd te hebben want die had een kleine touché bij de neus zag ik, en er was een andere donkergroene 75 die uitviel.
De rest van de dag niet meer meegemaakt omdat ik de rest van de middag met bovenbeschreven vriend uit Dubai zou doorbrengen. Schrale troost; die middag was nu ietsje langer..
Al met al een supergeslaagde zaterdag en een supermislukte zondag
En het meest prijzige weekend ooit, met maar ongeveer drie kwartier baantijd voor ruim €300 inschrijfgeld én allerlei reparaties op komst
Maargoed, I know, hoort erbij, oud materiaal + intensief gebruik = duur
Hieronder nog wat beelden.
Hoogtepunt by far vond ik toch wel de TZ1, TZ2 en de custommade, one-of TZ3! Wát een geluid ook, heerlijk!