Dames en Heren, wat een weekend!
Vrijdagmorgen waren we reeds vertrokken, om tijdens de HARC vrij rijden nog eens te oefenen. Helaas door de file te laat voor de eerste sessie, maar toch nog 3 sessies kunnen rijden in gevarieerde omstandigheden, van super wet, tot bijna droog. Dit zou later heel leerzaam blijken tijdens het verdere verloop van het weekend. Eenmaal aangekomen konden we meteen onze intrek nemen in een gigantische tent, waarvoor oprecht dank JAN ( om de organisatie en je nek uit te steken! ). Tijdens de namiddag kwamen steeds meer bekende gezichten op het terrein, en s'avonds, eenmaal allemaal gesettled kwam de sfeer al goed los in de grote tent. Het Belgisch bier vloeidde rijkelijk en de lasagne was lekker, waarvoor dank aan de dames die zich hiervoor inzetten !
Zaterdag morgen belde Lieven me om 6u45 vanuit de Berlina, om te vragen wanneer ik van plan was om op te staan, nu dus
Een kwartiertje rustig wakker worden, maar algauw werd het druk. Rogier moest om 8u30 rijden, dus was het 105 workshop team al vroeg in de weer, wat natuurlijk goed uitkwam om een koffie te scoren! Het enige wat ons te doen stond was beslissen met welke banden we de oefensessie zouden ingaan. Gezien de geringe tijd tussen oefenen en kwalificatie besloten we op de Toyo's te vertrekken, viel het tegen konden we de oefensessie vroeger afbreken en de regenbanden leggen voor de kwalificatie. Het bleef lekker droog tijdens de oefensessie, en het rijden ging vlot, met een beetje "competitie" op de baan. Tijden waren niet spectaculair maar toch beter dan het vorige raceweekend met de SI. De kwalificatie liep nog iets beter, maar heb ik vroeger afgebroken, gezien ik toch waarschijnlijk geen snellere ronde ging zetten (bandjes werden warm en het verkeer was niet echt ideaal). De tweede versnelling begon wat nukkig te doen, dus ging ik vlug nog wat bakolie bijvullen.
De sprintrace was vrij laat in de namiddag, en ik stond goed op de grid, net achter JAN en BAREND ... dus moest het wel leuk worden. Helaas tijdens de eerste ronde begon ik vrij veel rook in de wagen en achter de wagen te zien, dus heb de wagen dan maar aan de baanpost bij de masters bocht geparkeerd. Heb ik gans de race kunnen bij de marshalls doorbrengen en ieders lijn door de masters kunnen bewonderen. Toch wel heel veel variatie gezien
Toch respect voor de marshalls die daar in weer en wind staan, en toch serieus proberen hun best te doen om goed te vlaggen! Chapeau!
Gelukkig was de rookontwikkeling niks ergs, gewoon teveel bakolie, die eruit kwam en op de uitlaat ging druppen, dus konden we rustig meefeesten met de Challenge BBQ. Na de BBQ onstond toch wel een fel feestje met een heuse "Dance off" tussen JACQUELINE en HENK PRINS met deze keer Nederlands bier. De mensen moeten erg dorstig geweest zijn, want deze ging toch ook vlot over de toonbank
Zondag morgen vroeg ik me af waarom ik mijn bakolie probleem niet de avond ervoor had gemaakt
Gelukking hadden we pas na de middag onze 1 uursrace, dus had ik rustig de tijd om mijn slecht humeur op de mensen rond me af te werken ipv op de auto. En dan de moment supreme. Tijdens de formatie begon de regenvlaag, opnieuw eentje op de startgrid (Toch wel eventjes gedacht of ik de pitlane niet gewoon zou binnenrijden en huiswaarts zou keren), maar Jan en Barend voor mij stonden ook op toyo's, en Lieven op Yoko's met nauwelijks profiel, dus als we de zandbak ingingen, gingen ik niet alleen zijn
Eenmaal gestart, geen problemen meer met de bakolie, en me niet zo laten kisten in de eerste bocht als met de sprint race. Dit ging vrij goed, en ik vond het tempo eigenlijk heel laag, iedereen vrij nerveus, met in de eerste ronde BARTMAN die zijn naam wou schrijven in de Hugenholz. De Toyo's deden het voortreffelijk en de ervaring van vrijdag was nu heel waardevol. MAARTEN kon profiteren van het vroeg remmen van HENK in de masters bocht om langszij te komen en ons alledrie in 1 keer voorbij te gaan. Wat later kon BAREND voorbij HENK geraken, wat mij toch een tweetal rondes koste, maar toen waren de vogels al gevlogen. Ik vermoed dat voor de toeschouwers het wel een “deja vue” van de jaren 90 moet gegeven hebben om zo ronde na ronde 5 witte supertjes na elkaar te zien rijden...
Doordat we dan alleen reden verslapte de aandacht wat, dus waarschijnlijk ook de rondetijden, maar toen kwam de pitstop, waardoor ik terug voor BAREND kwam en waardoor we terug een aantal rondes konden dansen. Met een onfortuinlijke schuiver in de zandbak aan scheivlak verloor ik het contact met Barend. En toen zaten we in de laatste ronde, met JAN nog voor me, ook precies niet meer het volle pond aan het geven. Nog een paar bochten tot de Zwart Wit geblokte vlag. Het resultaat? 18de van de 21 algemeen, 8ste van de 10 modified classics, 1.9 seconden van mij beste tijd tot nu toe op zandvoort, een uur uitgereden, leuke duels gehad, een pak ervaring opgedaan... maar vooral een smile op mijn smoel die er gans de week niet afgaat!!!!
Nog een paar Dank U's:
Challenge organisatie: Gewoon Super! Een paar mensen van de challenge verslijten tijdens zo'n weekend waarschijnlijk een halve schoen, maar het maakt het echt allemaal een leuke ervaring!
105 Workshop team en de familie Gilissen voor de steun, zowel technisch als emotioneel
Vooral om mijn humeur te verdragen. Ben ondertussen een maand gestopt met roken, maar het bijt nog wel, zeker als er bier vloeit.
LIEVEN, voor de raindance cursus de vrijdag, en de aanmoedigingen, en om me zelf te laten sleutelen aan mijn auto. Ik weet dat het af en toe wel op je zenuwen werkte
De modified plus piloten, die heel netjes met een “traagje” als ik omgingen.
Scarb, om de algemene organisatie van dit weekend steeds weer op zich te nemen!
Daggie, kip en coco die me weer een weekend van huis gunden!