Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - tijdschema on

zo aug 29, 2010 21:49

@paliri: Ja, dat ben ik inderdaad. Het is eigenlijk een bruine kleur, die in het donker grijs lijkt.....

Ik heb 165 mm, brede banden onder de 2600 die ook nagenoeg glad zijn, dus ik kwam werkelijk bijna niet rond...zo glad was het.
Ik was van plan om mijn achterbanden op te gaan stoken op een droge baan, maar nu was het holiday on ice...maar volgend jaar met verse banden en hopelijk droog weer moet het beter gaan!

Welke berlina heb jij? Waarschijnlijk was jij degene waaraan wij vroegen of we in het goede rijtje stonden? Jij hebt wel heerlijk gegumd?
Edit: aan je avatar te zien, weet ik dat eigenlijk wel zeker! Ook zeker een mooie strakke bak!

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - tijdschema on

zo aug 29, 2010 22:49

@paliri: Ja, dat ben ik inderdaad. Het is eigenlijk een bruine kleur, die in het donker grijs lijkt.....

Ik heb 165 mm, brede banden onder de 2600 die ook nagenoeg glad zijn, dus ik kwam werkelijk bijna niet rond...zo glad was het.
Ik was van plan om mijn achterbanden op te gaan stoken op een droge baan, maar nu was het holiday on ice...maar volgend jaar met verse banden en hopelijk droog weer moet het beter gaan!

Welke berlina heb jij? Waarschijnlijk was jij degene waaraan wij vroegen of we in het goede rijtje stonden? Jij hebt wel heerlijk gegumd?
Edit: aan je avatar te zien, weet ik dat eigenlijk wel zeker! Ook zeker een mooie strakke bak!
dankje, in de regen is hij strak :lol: nee zonder gekheid, is in goede staat met wat aandachtspunten. jullie vroegen aan mij dat inderdaad!, ik heb wel lekker gereden, wel moeite met sommige bochten, was toch wel erg glad met die regen en benzine/olievlekken. na een paar ronden ging ik wat harder en dan is het oppassen geblazen

is een gave kleur, dacht echt dat het donkergrijs was, zeker door die donkere wolken...

leuk kennisgemaakt! helaas wat kort.
156

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - tijdschema online

zo aug 29, 2010 22:51

Zo ook weer veilig thuis wat een butweer onderweg.

Maar het sprintje heeft zich weer prima gedragen en staat weer heel onder de carport.
Toch een geweldig weekeinde gehad zaterdag was prima een paar sputtertjes tussen de middag.
Gelijk eens aan een registerleider laten zien hoe de baan eruit ziet als je andersom staat :biggrin:
De zondag viel in totaal toch ook echt niet tegen.
Pas in de loop van de middag werd het minder met flinke hoosbuien.
Register 4 nog gereden op een kletsnatte baan een ervaring op zich want ik had nog nooit op een natte baan gereden.

foto`s en filmpjes gaan volgen eerst maar eens een paar uurtjes pitten

En die Bertjes die achter mij spinden staan er mooi op :biggrin:
zelf ben ik ook al in spin te zien op youtube met dank aan sudsprint :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - tijdschema on

zo aug 29, 2010 23:35

Pas in de loop van de middag werd het minder met flinke hoosbuien.
Dan heb jij vanochtend om half 9 duidelijk niet moeten rijden :lol:

Op semi slicks in keiharde regen, zonder raam ventilator in de auto, wat een ramp :P


Maar echt weer een geslaagd weekend gehad, eerste x met de trackday 75, ze heeft zich goed gedragen 8)


Grtz, Alex
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - tijdschema online

ma aug 30, 2010 06:46

Genoten van een heerlijk weekend. Top georganiseerd weer.

Namens het Bandenmotel.nl wil ik iedereen bedanken die pitbox 22 heeft bezocht. We hebben leuke gesprekken gevoerd, vol humor en erg serieuze, veel (oude) bekenden gezien en op deze manier maakt het voor ons de moeite waard om dit te herhalen.

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 09:35

Het was echt koud en winderig, maar weer veel moois gezien en bekenden geproken. Mooi georganiseerd, volgend jaar met terraswarmers? :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
rzasa33
Member
Member
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mei 04, 2009 19:35
Locatie: Alkmaar

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 09:59

Het was weer een topweekend. Wel iets rustiger dan vorig jaar, maar dat had natuurlijk alles te maken met de voorspelde regen. Ik ben er tussen de buien door geweest. Er stonden weer veel mooie auto's, waarbij ik die blauwe 75 die vooraan in het 75-tijdslijnrijtje stond de mooiste vond. Volgend jaar weer! Iemand die rotte 33 voor de vriendenprijs van € 2750,- nog zien staan? :roll:
Alfaloos

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - tijdschema on

ma aug 30, 2010 10:06

Ook weer thuis met zo'n 4000 + foto's op de kaartjes :-)

Veel bekende gezichten gezien ( helaas niet lang kunnen blijven staan praten ) en prachtige Alfa's gezien, zowel op als naast het circuit.
Zondag eindigde helaas wat in mineur. Toen ik zelf het circuit opmocht om 4 uur, weigerde de Spider dienst.
Met de hulp van bevriende forumleden de wagen maar in een droge stalling geduwd. ( De wagen stond dan wel droog maar de helpers waren doorweekt )
Bedankt Michel en Marco om de eerste vlaag op te vangen. Daarna kwamen ook de eega's, fRank en Manon, deBatjes hun hulp aanbieden.
Toen ook de experts van de T.C erbij kwamen en met de bereidwillige onderdelenleverancier Alfa Noord kwam na een uur of 2 alles weer goed.

Hierdoor heb ik echter van de sessies na 16 u geen foto's meer.
De reportage volgt deze week maar ik kan alleen maar eindigen met een dikke "pluim" voor de organisatie, die er weer in geslaagd is een schitterend evenement neer te zetten !!!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Tymen QV
Full Member
Full Member
Berichten: 425
Lid geworden op: za jan 01, 2005 21:31
Locatie: Zuid-Holland

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 10:48

Hallo,

Ten eerste wil ik Hans van Leeuwen :thumbs: bedanken dat mijn QV tje in het fenomeen tijdlijn mocht deelnemen en een paar rondjes \:D/ zandvoort mocht proeven ondanks de waterhoos,
wat echt geweldig is met 4x nieuwe banden en nieuw remsysteem ! kan ik je vertellen.
Uiteraard moeten we de SCARB ook niet vergeten voor het opzetten van het evenement super gedaan mensen ! jullie verdienen hiervoor een mega dikke pluim uiteraard, ondanks met af en toe regen is dit denk ik persoonlijk de coolste en leukste spettacolo sportivo van alle die ik heb bezocht ! =D>

Ps Foto's zal ik als het lukt van de week op het foto topic zetten

Met vriendelijke groet

Tymen QV
----------------

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 15:39

Het waren twee fantastische dagen...

Oke, zondag wat meer water dan zaterdag, maar over het geheel genomen heeft dat voor mij/ons geen roet in het eten gegooid!! Ik heb twee dagen volop genoten van de schitterende (en ook de minder schitterende) Alfa´s, de gezellige mensen en het prachtige circuit.

De rijvaardigheidstrainig is me uitstekend bevallen! Dat ga ik volgend jaar zeker over doen!! Nu heb ik door een lekke en kapot gereden band (tipje voor de heren van het Bandenmotel??) zaterdag het laatste rondje moeten missen, en door mijn gebrek aan ervaring en toch wat matig profiel heb ik me zondagochtend niet op de baan gewaagd met de GTA...250 pk op de voorwielen en een chauffeur die nog niet zeker van zichzelf is op de baan leek me geen goeie combinaite op een kletsnatte baan..

De registerrit met de Spider van C was zeik, maar dan ook echt zeiknat...maar geweldig!! Volgens mij zijn we in die rondjes het meest ingehaald van het hele weekend, maar we hebben met z´n tweeen zitten genieten! Jammer dat het dakje niet open kon, maar C heeft zich heel goed gehouden in de nattigheid met al het 916 geweld om zich heen. In de uitrijronde hebben we besloten samen een race cursus te gaan volgen!
En we hopen dat volgend jaar VOORAL de spiderregisterrit lekker droog en zonnig is.

Nog even aparte compimenten aan KlaasJan van het 156 register...volgens mij stonden de "Fiat's" het netst geparkeerd van alle registers. Als er prijzen voor orde en netheid zouden zijn uitgedeeld.... :wink:
Natuurlijk met de nodige hulp van (oa) Bart...volgend jaar een GTA erbij in het rijtje, Bart??
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 18:30

Hoewel ik niet lang ben geweest (tegenvallend weer en wat brakkig van Mysteryland) heb ik het weer supergezellig gehad. Warm onthaal en verbazingwekkend nog best wat interesse in de "lelijkste" 90 van het circuit. En mooi een paar deuren kunnen scoren voor de Novanta, zodat deze binnenkort ook weer waterdicht is :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 18:40

ik heb er van genoten! zondag middag na het SS bij de zoetermeerse watersport vereniging aan het nagenieten wil net een biertje nemen raakt er tijdens een hoosbui met onweer en een enorme bak wind een boot in de problemen met vader en zoon... kon ik nog gaan zwemmen ook om dat zooitje te redden ;)
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 18:53

Zo! Ook weer tijd voor een verslagje.
De zondag was super! Het begon vroeg met een rit vanuit het zuiden naar Zandvoort. Één en al regen maar dankzij de Rain-X heb ik de wissers totaal niet aan gehad.
Op het circuit aangekomen de 33 P4 op de tijdlijn geparkeerd (thx daarvoor, ik zie het als een eer) en lekker gaan rondstruinen. De eerste 5 minuten had ik een paraplu nodig, daarna is hij in de kofferbak verdwenen en niet meer gebruikt! Persoonlijk vond ik het leuk om te zien hoe de P4 bekeken werd en vooral hoe het typebordje op de achterkant gecontroleerd werd.
Volgens mij heb ik van iedereen nog het meeste geluk gehad met het weer. Regen op de heenweg, na aankomst droog en bakken met water tijdens de demo van de tijdlijnauto's op eht circuit. Wat een water zeg, vanuit de Tarzanbocht stroomde er zand met water (een gemiddelde baggeraar zou er jaoers op zijn) naar beneden, na de Hunzerug liep er een stroompje diagonaal over de baan en aansnijden van de kerbs was niet meer verstandig door de grote plassen die er tegenaan lagen. Al met al; de P4 kon goed getest worden, wat vooraf mijn wens was! Voor mij ook nieuw dus was het oefenen om de grens een beetje te benaderen, mits het zicht het toeliet, en die grens lag veel verder dan ik dacht, ondanks de relatief slechte banden en ronduit beroerde demping.
Halverwege de demo (ik heb tussendoor geen rode vlag gezien, alleen in de laatste ronde het rode licht en de finishvlag) viel de 4wd uit en kon ik een mooi vergelijk in het weggedrag en de grip maken, en dat scheelt toch behoorlijk.
De hele rit heb ik gefilmd met mijn onboard cam en mijn bijrijder heeft nog vanuit de auto extra beelden geschoten, ze komen er aan.
Maar wat betreft het inhalen met de 156 tijdens de tijdlijn-demo.... Ik dacht dat er niet ingehaald zou worden? Het was een soort defilé en ik heb ook verder niemand zien inhalen. Leuk was de Sei voor mijn neus (je staat continu op de film), de Giulietta daarvoor en het Sprintje daarvoor. @ Tymen QV: mooie QV, we hebben hem uitgebreid bekeken en besproken toen we stonden te wachten om de baan op te gaan.
Ook de 90 achter mij was een plaatje!

Van wie was die mooie metallic groene 90 in de paddock? Mooie kleur, mijn favoriet!

@Paulsteeman; Heb ik dan met jou staan praten over de mensen die niet jullie pitbox in durfden te lopen? :)

Respect voor iedereen die zich toch met de klassiekers naar Zandvoort heeft begeven, het was het waard!
Er was trouwens geen enkele auto van het Museo Storico? Klopt dat?


De TZ3 heeft mij positief verrast, de lijnen komen in het echt veel beter uit de verf.


Foto's en film volgen!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 19:01

inderdaad, de TZ3 sloeg bij me in als een bom!
wat een gave auto zeg!!

onze dank gaat ook nog uit naar Mark Roffelsen die een kleine demo gaf in de uitgangs-tunnel op zondag :mrgreen:

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - tijdschema on

ma aug 30, 2010 19:29

zelf ben ik ook al in spin te zien op youtube met dank aan sudsprint :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
Dit keer zijn de credits niet voor mij maar voor gt1300jr :oops:
Heeft je ega je ook nog kunnen filmen.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Terug naar “Evenementen”