Zo! Ook weer tijd voor een verslagje.
De zondag was super! Het begon vroeg met een rit vanuit het zuiden naar Zandvoort. Één en al regen maar dankzij de Rain-X heb ik de wissers totaal niet aan gehad.
Op het circuit aangekomen de 33 P4 op de tijdlijn geparkeerd (thx daarvoor, ik zie het als een eer) en lekker gaan rondstruinen. De eerste 5 minuten had ik een paraplu nodig, daarna is hij in de kofferbak verdwenen en niet meer gebruikt! Persoonlijk vond ik het leuk om te zien hoe de P4 bekeken werd en vooral hoe het typebordje op de achterkant gecontroleerd werd.
Volgens mij heb ik van iedereen nog het meeste geluk gehad met het weer. Regen op de heenweg, na aankomst droog en bakken met water tijdens de demo van de tijdlijnauto's op eht circuit. Wat een water zeg, vanuit de Tarzanbocht stroomde er zand met water (een gemiddelde baggeraar zou er jaoers op zijn) naar beneden, na de Hunzerug liep er een stroompje diagonaal over de baan en aansnijden van de kerbs was niet meer verstandig door de grote plassen die er tegenaan lagen. Al met al; de P4 kon goed getest worden, wat vooraf mijn wens was! Voor mij ook nieuw dus was het oefenen om de grens een beetje te benaderen, mits het zicht het toeliet, en die grens lag veel verder dan ik dacht, ondanks de relatief slechte banden en ronduit beroerde demping.
Halverwege de demo (ik heb tussendoor geen rode vlag gezien, alleen in de laatste ronde het rode licht en de finishvlag) viel de 4wd uit en kon ik een mooi vergelijk in het weggedrag en de grip maken, en dat scheelt toch behoorlijk.
De hele rit heb ik gefilmd met mijn onboard cam en mijn bijrijder heeft nog vanuit de auto extra beelden geschoten, ze komen er aan.
Maar wat betreft het inhalen met de 156 tijdens de tijdlijn-demo.... Ik dacht dat er niet ingehaald zou worden? Het was een soort defilé en ik heb ook verder niemand zien inhalen. Leuk was de Sei voor mijn neus (je staat continu op de film), de Giulietta daarvoor en het Sprintje daarvoor. @ Tymen QV: mooie QV, we hebben hem uitgebreid bekeken en besproken toen we stonden te wachten om de baan op te gaan.
Ook de 90 achter mij was een plaatje!
Van wie was die mooie metallic groene 90 in de paddock? Mooie kleur, mijn favoriet!
@Paulsteeman; Heb ik dan met jou staan praten over de mensen die niet jullie pitbox in durfden te lopen?
Respect voor iedereen die zich toch met de klassiekers naar Zandvoort heeft begeven, het was het waard!
Er was trouwens geen enkele auto van het Museo Storico? Klopt dat?
De TZ3 heeft mij positief verrast, de lijnen komen in het echt veel beter uit de verf.
Foto's en film volgen!