Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 22:20

Afbeelding
Stond deze blauwe 75 eind van de dag niet met aardige schade op de kar? :(
Nee dat was deze (denk ik?)?

Afbeelding
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 22:31

Die snelheden waren wel uitschieters en helaas geen gemiddelden.
Hoorde van vrienden dat ik meestal rond de 180+ zat, maar de laatste paar ronden steeds iets boven de 190, maar volgens dennis de rooy was het bij 194 km/h dat ik even doorschoot in het grind.
Opvallend is wel dat ik de laatste ronde heb opgeschakeld naar 5 halverwege bos uit omdat ik de witte vlag met paars kruis kreeg, gevoelsmatig haal je dan een veel lagere snelheid, maar dat blijkt dus mee te vallen.
In de kwali trouwens 196km/h.
Waar ik nu ook voor het eerst tegen aanliep was dat mijn bakverhoudingen niet ideaal zijn, alhoewel ik dus blijkbaar ook vaak al iets eerder kan opschakelen naar 5.
Bv vlak voor het aanremmen bovenin voor het scheivlak zit ik al een tijdje in de toerenbegrenzer in 4, maar durf daar niet zo goed door te schakelen, volgende keer misschien al iets eerder vlak voor het knikje naar 5.
Maar 2.04 ben ik inderdaad al heel tevreden mee, daar zit nog wel meer in verwacht ik, kijk bv naar serge met zijn snelle 2.0, die in de sprintrace 2.02 !!! haalde.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

zo aug 29, 2010 22:44

@Dibro,

die bedoelde ik idd... :wink: Dacht niet dat er twee van die blauwe 75's rond zouden rijden. :oops:

Wel zonde van de 75 in ieder geval, ik hoop dat de bestuurder er beter vanaf is gekomen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

ma aug 30, 2010 06:32

@Dibro,

die bedoelde ik idd... :wink: Dacht niet dat er twee van die blauwe 75's rond zouden rijden. :oops:

Wel zonde van de 75 in ieder geval, ik hoop dat de bestuurder er beter vanaf is gekomen.
Jazeker, De smurf van Rob Abbenhuis en Ferdy van Leliveld
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
givebuzze
Member
Member
Berichten: 200
Lid geworden op: di jan 04, 2005 13:39
Locatie: Kontich

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

ma aug 30, 2010 09:18

Dames en Heren, wat een weekend!

Vrijdagmorgen waren we reeds vertrokken, om tijdens de HARC vrij rijden nog eens te oefenen. Helaas door de file te laat voor de eerste sessie, maar toch nog 3 sessies kunnen rijden in gevarieerde omstandigheden, van super wet, tot bijna droog. Dit zou later heel leerzaam blijken tijdens het verdere verloop van het weekend. Eenmaal aangekomen konden we meteen onze intrek nemen in een gigantische tent, waarvoor oprecht dank JAN ( om de organisatie en je nek uit te steken! ). Tijdens de namiddag kwamen steeds meer bekende gezichten op het terrein, en s'avonds, eenmaal allemaal gesettled kwam de sfeer al goed los in de grote tent. Het Belgisch bier vloeidde rijkelijk en de lasagne was lekker, waarvoor dank aan de dames die zich hiervoor inzetten !

Zaterdag morgen belde Lieven me om 6u45 vanuit de Berlina, om te vragen wanneer ik van plan was om op te staan, nu dus :-) Een kwartiertje rustig wakker worden, maar algauw werd het druk. Rogier moest om 8u30 rijden, dus was het 105 workshop team al vroeg in de weer, wat natuurlijk goed uitkwam om een koffie te scoren! Het enige wat ons te doen stond was beslissen met welke banden we de oefensessie zouden ingaan. Gezien de geringe tijd tussen oefenen en kwalificatie besloten we op de Toyo's te vertrekken, viel het tegen konden we de oefensessie vroeger afbreken en de regenbanden leggen voor de kwalificatie. Het bleef lekker droog tijdens de oefensessie, en het rijden ging vlot, met een beetje "competitie" op de baan. Tijden waren niet spectaculair maar toch beter dan het vorige raceweekend met de SI. De kwalificatie liep nog iets beter, maar heb ik vroeger afgebroken, gezien ik toch waarschijnlijk geen snellere ronde ging zetten (bandjes werden warm en het verkeer was niet echt ideaal). De tweede versnelling begon wat nukkig te doen, dus ging ik vlug nog wat bakolie bijvullen.

De sprintrace was vrij laat in de namiddag, en ik stond goed op de grid, net achter JAN en BAREND ... dus moest het wel leuk worden. Helaas tijdens de eerste ronde begon ik vrij veel rook in de wagen en achter de wagen te zien, dus heb de wagen dan maar aan de baanpost bij de masters bocht geparkeerd. Heb ik gans de race kunnen bij de marshalls doorbrengen en ieders lijn door de masters kunnen bewonderen. Toch wel heel veel variatie gezien :D
Toch respect voor de marshalls die daar in weer en wind staan, en toch serieus proberen hun best te doen om goed te vlaggen! Chapeau!

Gelukkig was de rookontwikkeling niks ergs, gewoon teveel bakolie, die eruit kwam en op de uitlaat ging druppen, dus konden we rustig meefeesten met de Challenge BBQ. Na de BBQ onstond toch wel een fel feestje met een heuse "Dance off" tussen JACQUELINE en HENK PRINS met deze keer Nederlands bier. De mensen moeten erg dorstig geweest zijn, want deze ging toch ook vlot over de toonbank :D :D :D Zondag morgen vroeg ik me af waarom ik mijn bakolie probleem niet de avond ervoor had gemaakt :-) Gelukking hadden we pas na de middag onze 1 uursrace, dus had ik rustig de tijd om mijn slecht humeur op de mensen rond me af te werken ipv op de auto. En dan de moment supreme. Tijdens de formatie begon de regenvlaag, opnieuw eentje op de startgrid (Toch wel eventjes gedacht of ik de pitlane niet gewoon zou binnenrijden en huiswaarts zou keren), maar Jan en Barend voor mij stonden ook op toyo's, en Lieven op Yoko's met nauwelijks profiel, dus als we de zandbak ingingen, gingen ik niet alleen zijn :-) Eenmaal gestart, geen problemen meer met de bakolie, en me niet zo laten kisten in de eerste bocht als met de sprint race. Dit ging vrij goed, en ik vond het tempo eigenlijk heel laag, iedereen vrij nerveus, met in de eerste ronde BARTMAN die zijn naam wou schrijven in de Hugenholz. De Toyo's deden het voortreffelijk en de ervaring van vrijdag was nu heel waardevol. MAARTEN kon profiteren van het vroeg remmen van HENK in de masters bocht om langszij te komen en ons alledrie in 1 keer voorbij te gaan. Wat later kon BAREND voorbij HENK geraken, wat mij toch een tweetal rondes koste, maar toen waren de vogels al gevlogen. Ik vermoed dat voor de toeschouwers het wel een “deja vue” van de jaren 90 moet gegeven hebben om zo ronde na ronde 5 witte supertjes na elkaar te zien rijden...

Doordat we dan alleen reden verslapte de aandacht wat, dus waarschijnlijk ook de rondetijden, maar toen kwam de pitstop, waardoor ik terug voor BAREND kwam en waardoor we terug een aantal rondes konden dansen. Met een onfortuinlijke schuiver in de zandbak aan scheivlak verloor ik het contact met Barend. En toen zaten we in de laatste ronde, met JAN nog voor me, ook precies niet meer het volle pond aan het geven. Nog een paar bochten tot de Zwart Wit geblokte vlag. Het resultaat? 18de van de 21 algemeen, 8ste van de 10 modified classics, 1.9 seconden van mij beste tijd tot nu toe op zandvoort, een uur uitgereden, leuke duels gehad, een pak ervaring opgedaan... maar vooral een smile op mijn smoel die er gans de week niet afgaat!!!!


Nog een paar Dank U's:

Challenge organisatie: Gewoon Super! Een paar mensen van de challenge verslijten tijdens zo'n weekend waarschijnlijk een halve schoen, maar het maakt het echt allemaal een leuke ervaring!

105 Workshop team en de familie Gilissen voor de steun, zowel technisch als emotioneel :-) Vooral om mijn humeur te verdragen. Ben ondertussen een maand gestopt met roken, maar het bijt nog wel, zeker als er bier vloeit.

LIEVEN, voor de raindance cursus de vrijdag, en de aanmoedigingen, en om me zelf te laten sleutelen aan mijn auto. Ik weet dat het af en toe wel op je zenuwen werkte :-)

De modified plus piloten, die heel netjes met een “traagje” als ik omgingen.

Scarb, om de algemene organisatie van dit weekend steeds weer op zich te nemen!

Daggie, kip en coco die me weer een weekend van huis gunden!
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1162
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

ma aug 30, 2010 15:35

Het is altijd weer een hele organisatie om richting het Spettacolo te gaan, maar vrijdag konden we toch rond 12:15 uur vanuit Rijsbergen vertrekken. Aangekomen waren David en Lieven en de familie Gielissen al aanwezig bij de Megatent van Jan. Snel mijn auto gelost en die van Rogier en dan de rest van de tent inrichten, stroom verplaatsen en de sleutel van het centerparcs huisje ophalen. Inmiddels waren Pieter en Eelco ook gearriveerd en ook Bob met de trailer en de rest van de auto's arriveerde.
En dan was het tijd voor de Lasagne en de rest van de gezelligheid met de aanwezige SI groep.
Zaterdagochtend vroeg terug op de paddock om de autos klaar te maken voor de vrije training, keuring en de briefing.
Vrije training is altijd weer even onwennig in het begin, maar de baan was wel lekker, wel druk. Na de training bleek de squadra van Maarten maar op 3 cilinders te lopen en dat bleek na een kleine inspectie een kromme inlaatklep te zijn.
Snel de rest klaarmaken voor de kwalificatie en dan weer rijden. Het was wederom druk en daarom ook niet lekker om een super tijd weg te zetten.
Na de kwalificatie werden de 75's van Eelco en Pieter klaargemaakt voor de 1e wedstrijd en begonnen Maarten, Gerard en ik aan het demonteren van Maartens cilinderkop. Inmiddels hadden we een nieuwe koppakking en andere inlaatklep geregeld. Na demontage bleek dat er en bout tussen klep en zitting zat en dat ook de zitten ingedeukt was. Die kregen we dus niet meer gefixed op de paddock. Dus toen begon de zoektocht naar een andere kop. Via Jan bij de mannen van het NKHGT uitgekomen en van Ron Verzijlbergen een cilinderkop kunnen gebruiken die hij thuis is gaan halen voor ons Super !.
Helaas geen nokkenassen er meer in dus die overzetten en met de aanwezige 15 klepstelplaatjes zo goed en zo kwaad als het kon gesteld. Inmiddels was het mijn tijd weer om te racen. De race grotendeels alleen gereden en dan duurt hij erg lang (leek langer dan die van zondag), dus ook geen supertijden als je je aan niemand vast kunt zetten voor een gevecht.
Na de race gelijk verder met de kop en net voor de feestavond lag hij er weer op.
Feestavond was weer top, lekker eten en gezellige muziek. Toch wel grappig om te zien dat er als laatste bijna alleen brabanders (onze ploeg en van Christiano) en een paar belgen over waren.
Zondagochtend weer vroeg op de paddock, Rogier reed al vroeg en de belgen hadden koffie nodig, he David ;-)
Snel verder met de motor van Maarten en die liep gelukkig al snel. Ondertussen werd er nog druk gelast aan de uitlaten van de 75's van Pieter en Eelco. Net voor het opstellen waren beide autos klaar voor de race. Helaas kon Eelco het weer niet laten nu weer iets anders te slopen (de halve neus). Tja daar valt bijna niet tegenaan te werken. Ondertussen had Maarten geregeld dat hij een paar rondjes met het 75 register mee kon rijden om de motor te testen en dat verliep ook goed.
1 uurs race, bijna dezelfde opstelling als de race van zaterdag en ik nu vastbesloten de aansluiting te houden. Na de start een andere lijn gepakt als de grote groep in de tarzan en zo had ik niet veel last van de rest. Ik kon gelukkig Bartjan ontwijken bij zijn spin en kon daar iemand bij inhalen. Toen in een treintje achter Henk Prins aan, maar die had ondanks zijn regenbanden niet echt het vertrouwen en hield me aardig op. Maar omdat de baan redelijk glad was wilde ik ook niet direct mijn kansen verspelen door de wagen er naast te zetten. Na een paar rond kregen we aan het einde van het rechte stuk een blauwe vlag en moesten we Mark Roffelsen doorlaten, hier kon ik mooi van profiteren en sloot direct achter Mark aan en ik was Henk kwijt. David lag een stuk achter me en stond gelijk met me in de pits, maar was sneller weg en kon me zodoende weer pakken en wat voorsprong nemen. Dus direct weer op oorlogspad. Op het achterste deel van het circuit had ik meer snelheid dus kon hem uiteindelijk weer pakken. Nog even geprobeerd met Herbert en een Duitse beige Giulia mee te komen. Even leek het te lukken doordat Hertbert de Berlina in een 360 zette, maar hij kwam me uiteindelijk weer voorbij.
Lekkere race gereden, lekker weekend en we waren mooi voor dat kleine regenbuitje terug in de tent.

Alle teamleden van het 105 workshop racing team bedankt voor de gezelligheid en de hulp, Speciaal Jacqueline en Rogier voor vrijdag.
Alberic, Irene, GertJan, Bas en consorten voor de hulp bij het sleutelen en de gezelligheid. (alberic ook fijn dat je honden de tent bewaakt hebben ;-)
David en Lieven voor de strijd op de baan en de gezelligheid
Jan voor het regelen van de tent en weer de gezellige nazit gisteren
Organisatie van Challenge voor de super organisatie en helemaal goed de informatievoorziening via Paul.
Speciaal nog Ron Verzijlbergen voor het lenen van de cilinderkop !

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

ma aug 30, 2010 20:33

Wat een super weekend idd zeg!

Wat heb ik enorm genoten zeg! :D

Training en Kwail was erg druk, en was vaak lastig om een gaatje te vinden, maar in de kwali toch een goede tijd kunnen rijden!

De eerste race ging eig heel lekker, aardig goede start, en kon een goed tempo rijden zonder problemen. Totdat ik op een bepaald moment problemen met de rechtervoorband kreeg, daardoor ook een paar x verremd, en daarna kreeg ik veel last van onderstuur in bepaalde bochten, en moet ik behoorlijk werken in de auto soms. Laatste aantal ronde zag ik Riohard in me spiegel in de verte maar kon em goed voorblijven, maar de auto werd steeds slechter :P

De uursrace heb ik echt onwijs genoten, echt super veel plezier gehad, en nadat ik da auto op nieuwe slicks had gezet voor, was de wagen perfect! :De start van deze race was wel ronduit een zooitje, want de auto's die naast me moesten staan, stonden veeeeel verder naar voren, maar goed... Ik had plezier. Maar door die start was het erg druk, en werd ik ook erg opgehouden :P Richard kon en ergens binnendoor steken, toen ik klem zat (we zoeken mekaar wel op zo :P) En bij de mastersbocht kwam Nick me voorbij (ik was de eerste ronde ook wat ''mak'' omdat de slcks niet helemaal op temp waren). Na een rondje strak achter Nick gereden te hebben, ging die dr af na de Mastersbocht, waar ik met veeeeeel overstuur doorheen ging :P Daarna goed door kunnen rijden, en kwam ik in het groepje met Richard, een Zilveren 75 (Challege rijder?) en een rode 156. Ik was de snelste van het setje, maar vooral met Richard was het eerst even stuivertje wisselen weer, ik merk toch dat ik (nog wat) brutaler moet worden met de auto te ''laten staan'' of dr tussen te zetten, maar goed hou em ook graag heel ;) Was me wel gelukt ze in te halen, maar toen zat ik in gevecht met de 156, die kwa vermogen nix onder deed, maar vooral op het scheivlak enz gewoon niet hard als ik ging, en daardoor Richard en die andere 75 ook niet ver achter me zaten. Toen maar besloten om me pitstop te maken, zodat ik daarna me eigen tempo kon rijden, want ik kon niet me eigen snelheid rijden. Maar heb van de gevechten enorm genoten! :D Daarna ging het ook super en nog div auto's ingehaald.

Ik had een camera in de auto, dus heb dr mooie beelden van die tzt online zullen verschijnen! :D

De auto heeft ook echt geen krimp gegeven een uur lang, super! :D Van mij mag dr wel is vaker een uursrace bijzitten!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

ma aug 30, 2010 20:38

Voor mij was het een heerlijk weekendje! Echt genoten met een grote G. Allereerst even een bedankje voor de Challenge mannen, het was allemaal geweldig geregeld. En Jan Slinger bedankt voor het plekje in de tent, top geregeld! Was voor mij de eerste keer maar ga volgend jaar zeker weer meedoen. Verder heerlijk kunnen racen, echt veel gevechten gehad op de baan, vooral zondag in de uursrace. Ben lekker aan het baggeren geweest, rondetijden was ik niet blij mee maar wat een lol heb ik gehad. Jammer dat Geert er niet meer bij was zondag (ik mistte je al naast me op de startgrid). Zaterdagavond in de tent was het gezellig, lekker biertjes gedronken met Geert (ik voelde ze zondagochtend ook nog hoor) :lol:
Pitstop in de uursrace ging ook top dankzij de mannen van Tasman Autosport, Henny en Andries (en de andere mannen die ik niet ken) dank daarvoor. Ook de einduitslag viel me nog mee, 8e in de Modified 2000, kan slechter. Kortom, ik ging met een tevreden gevoel naar huis, dat is het allerbelangrijkst denk ik.

Gebruikersavatar
givebuzze
Member
Member
Berichten: 200
Lid geworden op: di jan 04, 2005 13:39
Locatie: Kontich

Re: RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

ma aug 30, 2010 21:33

Het is altijd weer een hele organisatie om richting het Spettacolo te gaan, maar vrijdag konden we toch rond 12:15 uur vanuit Rijsbergen vertrekken. Aangekomen waren David en Lieven en de familie Gielissen al aanwezig bij de Megatent van Jan. Snel mijn auto gelost en die van Rogier en dan de rest van de tent inrichten, stroom verplaatsen en de sleutel van het centerparcs huisje ophalen. Inmiddels waren Pieter en Eelco ook gearriveerd en ook Bob met de trailer en de rest van de auto's arriveerde.
En dan was het tijd voor de Lasagne en de rest van de gezelligheid met de aanwezige SI groep.
Zaterdagochtend vroeg terug op de paddock om de autos klaar te maken voor de vrije training, keuring en de briefing.
Vrije training is altijd weer even onwennig in het begin, maar de baan was wel lekker, wel druk. Na de training bleek de squadra van Maarten maar op 3 cilinders te lopen en dat bleek na een kleine inspectie een kromme inlaatklep te zijn.
Snel de rest klaarmaken voor de kwalificatie en dan weer rijden. Het was wederom druk en daarom ook niet lekker om een super tijd weg te zetten.
Na de kwalificatie werden de 75's van Eelco en Pieter klaargemaakt voor de 1e wedstrijd en begonnen Maarten, Gerard en ik aan het demonteren van Maartens cilinderkop. Inmiddels hadden we een nieuwe koppakking en andere inlaatklep geregeld. Na demontage bleek dat er en bout tussen klep en zitting zat en dat ook de zitten ingedeukt was. Die kregen we dus niet meer gefixed op de paddock. Dus toen begon de zoektocht naar een andere kop. Via Jan bij de mannen van het NKHGT uitgekomen en van Ron Verzijlbergen een cilinderkop kunnen gebruiken die hij thuis is gaan halen voor ons Super !.
Helaas geen nokkenassen er meer in dus die overzetten en met de aanwezige 15 klepstelplaatjes zo goed en zo kwaad als het kon gesteld. Inmiddels was het mijn tijd weer om te racen. De race grotendeels alleen gereden en dan duurt hij erg lang (leek langer dan die van zondag), dus ook geen supertijden als je je aan niemand vast kunt zetten voor een gevecht.
Na de race gelijk verder met de kop en net voor de feestavond lag hij er weer op.
Feestavond was weer top, lekker eten en gezellige muziek. Toch wel grappig om te zien dat er als laatste bijna alleen brabanders (onze ploeg en van Christiano) en een paar belgen over waren.
Zondagochtend weer vroeg op de paddock, Rogier reed al vroeg en de belgen hadden koffie nodig, he David ;-)
Snel verder met de motor van Maarten en die liep gelukkig al snel. Ondertussen werd er nog druk gelast aan de uitlaten van de 75's van Pieter en Eelco. Net voor het opstellen waren beide autos klaar voor de race. Helaas kon Eelco het weer niet laten nu weer iets anders te slopen (de halve neus). Tja daar valt bijna niet tegenaan te werken. Ondertussen had Maarten geregeld dat hij een paar rondjes met het 75 register mee kon rijden om de motor te testen en dat verliep ook goed.
1 uurs race, bijna dezelfde opstelling als de race van zaterdag en ik nu vastbesloten de aansluiting te houden. Na de start een andere lijn gepakt als de grote groep in de tarzan en zo had ik niet veel last van de rest. Ik kon gelukkig Bartjan ontwijken bij zijn spin en kon daar iemand bij inhalen. Toen in een treintje achter Henk Prins aan, maar die had ondanks zijn regenbanden niet echt het vertrouwen en hield me aardig op. Maar omdat de baan redelijk glad was wilde ik ook niet direct mijn kansen verspelen door de wagen er naast te zetten. Na een paar rond kregen we aan het einde van het rechte stuk een blauwe vlag en moesten we Mark Roffelsen doorlaten, hier kon ik mooi van profiteren en sloot direct achter Mark aan en ik was Henk kwijt. David lag een stuk achter me en stond gelijk met me in de pits, maar was sneller weg en kon me zodoende weer pakken en wat voorsprong nemen. Dus direct weer op oorlogspad. Op het achterste deel van het circuit had ik meer snelheid dus kon hem uiteindelijk weer pakken. Nog even geprobeerd met Herbert en een Duitse beige Giulia mee te komen. Even leek het te lukken doordat Hertbert de Berlina in een 360 zette, maar hij kwam me uiteindelijk weer voorbij.
Lekkere race gereden, lekker weekend en we waren mooi voor dat kleine regenbuitje terug in de tent.

Alle teamleden van het 105 workshop racing team bedankt voor de gezelligheid en de hulp, Speciaal Jacqueline en Rogier voor vrijdag.
Alberic, Irene, GertJan, Bas en consorten voor de hulp bij het sleutelen en de gezelligheid. (alberic ook fijn dat je honden de tent bewaakt hebben ;-)
David en Lieven voor de strijd op de baan en de gezelligheid
Jan voor het regelen van de tent en weer de gezellige nazit gisteren
Organisatie van Challenge voor de super organisatie en helemaal goed de informatievoorziening via Paul.
Speciaal nog Ron Verzijlbergen voor het lenen van de cilinderkop !
Ik zou toch wel eens een hartig woordje spreken met Jacqueline ivm die pitstop :-) Effen serieus, toont toch ;ooi de onpartijdigheid van het team aan!
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

AA
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 11:33
Locatie: De Lemmer

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

ma aug 30, 2010 21:48

Graag gedaan hoor Richard daar staat de Challenge ook bekent om. Al is er iets stuk zelfs van je grootste concurent kun je altijd spullen lenen en wordt er geholpen. Het is er altijd gezellig dankzij de geweldige catering van Siep, Ton , Sjoerd en Hans wat ook dit weekend net als altijd weer helemaal top was. Voor ons Tazman Autosport was het helemaal een weekend van loon naar werken vooral zondag in de uursrace 3 eerste plaatsen in drie klassen: Christiaan Verhoog in de Modified2000,. Carel van Helsdingen in de Modified3000 en Peter Scheefhals in de Modified Classic.En in de modified Plus deden we niet mee dus honderd procent score. Een topprestatie van team en coureurs. En dan ook nog in die inmense regenbui met 12 man het dak van de tent (100 m2) eraf zien te krijgen met zijn allen, coureurs en monteurs niemand uitgezonderd. Dat was eigenlijk de vierde wedstrijd die we gewonnen hadden. Alleen met en koude douche want we waren allemaal zeik door nat. Maar de stemming bleef goed. :lol:
Oh ja zoals je ziet is Het TAZMAN AUTOSPORT EN NIET TASMAN AUTOSPORT.

Groetjes Andries
GTV-6 3.0 Savali ' 85
GTV-6 2.5 '81
GTV-6 2.5 "84 LPG
Gt 3.0 Tazman racer '76

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

ma aug 30, 2010 22:08

Ik heb enorm genoten dit weekend! Mijn tijden zijn weer verbeterd, heb echt kunnen strijden om posities en raakte niet ondergesneeuwd tussen alle snelle mannen. Ik heb een supervoldaan gevoel over alles. Daarnaast was het een gezellige boel bij het 105 workshop racing team, dank aan iedereen die geholpen geeft! En natuurlijk Alberic en pitbord-Irene met aanhang, en Jan Slinger voor het regelen van de tent. En de mannen van de Challenge voor de uitnodiging, het geregel en de gezelligheid op zaterdagavond. Ik schrok toch even toen ik moest blazen voor de race, maar gelukkig hebben de spaatjes blauw geholpen: 0.0 promille ;-)

Op naar 5 september!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

di aug 31, 2010 01:07

Zijn er ergens uitslagen jongens?

Gebruikersavatar
Slinger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 567
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 16:36
Locatie: Alkmaar

Re: RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

di aug 31, 2010 01:39

Zijn er ergens uitslagen jongens?
Mylaps
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

di aug 31, 2010 08:08

Eerste race weekend, ik was al weken zenuwachtig :D
Vrije training ging niet goed door verkeerde banden (R1R) Deze zijn goed in de regen maar begonnen vel te vroeg te smeren. Na 4 rondjes maar de pit in om ze niet op te roken.
Kwali ging voor mijn doen echt super, eerst nog tussen wat verkeer niet verder gekomen dan 2.15, daarna even de pit in voor bandenspanning en direct daarna een mooie tijd neergezet voor de kwalificatie.
Zowel in de modified2000 als overall stond ik ongeveer in het midden van het startveld. Ik was erg tevreden met dit resultaat.

1e race was top, leuke gevechten (1 keer minder leuke ervaring doordat een andere 75 een schumachertje met me wilde uithalen in de Gerlach; ik moest echt tot op het gras uitwijken om een botsing te voorkomen. Hij wilde er blijkbaar erg graag nog voor de Hügenholz voorbij). Eerst binnen een klein groepje met Slinger 33 e, twee 75's (weet niet wie) die behoorlijk met elkaar in gevecht waren. Volgens mij hebben die twee het elkaar behoorlijk lastig gemaakt ;-)

Anyway, de snelheid zat er lekker in, ondanks het feit dat de motor soms giga haperde (bobine massa was losgetrild). Ik kon toch nog een aantal 75 en zelfs een GTV-V6 inhalen op het rechte stuk.
1x gave inhaalactie in de tarzan met rokende bandjes een andere 75 uitgeremd (sorry).

Bij na op het einde van de race zag ik ineens een brandweerman in de Vodavone met en brandblusser boven zijn hoofd. Dit vlagsignaal knde ik niet en as ook vel te veel met mijn ace bezig. Keek nog wel even onder de motorkap door maar zag geen rook/vuur en rook geen brand dus ik dacht die staat ons aan te moedigen ofzo. :? Ja, achteraf is het makkelijk te beredeneren maar tijdens de race heb ik gen moment gedacht om de auto direct stil te zetten. Bij elke baanpost wel extra opgelet of ik werd afgevlagd, op rechte stuk gelet op de meatball met startnummer....twee/drie ronden niks. Na drie ronden begonnen echter wel steeds met baanposten met een brandblusser te zwaaien (nog steeds geen vlaggen) en werd ik door de laatste baanpost met handgebaren naar binnen gewezen.

Helaas, twee ronden voor het einde de race moeten afbreken door brand in de heatwrap op het spruitstuk. De oliedop was er finaal afgeblazen, peilstok stond omhoog.bedrading weggefikt, oliezender weggefikt. Ik dacht dat mijn raceweekend voorbij was.

Serge heeft de auto echter weer in recordtempo gefikst (met behulp van Marielle en Jos die het hele circuit zijn afgelopen voor een nieuwe oliedop en oliezender, en slang voor de carterventilatie). Carterventilatie omgelegd (was nog origineel) en bobines geborgd. Ik was ruim op tijd weer klaar voor de start. Mijn dank is groot :-)

De 1 uurs race verliep goed. Nog wat extra zenuwen omdat de race zo lang zou duren (Jan bedankt voor de mentale ondersteuning) en wederom de rollende start. Toch wel gaaf hoor als iedereen tegelijk op het gas gaat. Is vast ook beter voor het materiaal ipv met gierende banden of slippende koppeling wegrijden. Geen idee, nooit meegemaakt overigens.

Helaas was na 8 ronden het feestje weer voorbij. Ditmaal wel de man begrepen met z'n brandblusser in de Vodafone (nog steeds geen vlaggen?) en direct de pit in. Bij openen van de kap meteen een flinke steekvlam (heeft iemand dat nog op foto?) en een dikke wolk bluspoeder. Jammer, ook in de 2e race zat het temp er weer lekker in. Volgens de tijdwaarneming Zandvoort heb ik een 2.09.2 gereden; dat is ruim 2.7 seconde sneller dan vorig jaar (met dank aan Serge voor de nieuwe voorwielophanging!!!!)

Ik wil iedereen die me dit weekend heeft geholpen bedanken voor alle hulp, Jan voor het regelen van de tent en zeker niet te vergeten de brandweermannen :-)

Foto's en filmpjes volgen .
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: SI op Spettacolo, wie rijden er mee??

wo sep 01, 2010 14:15

Wat een super weekend idd zeg!

Wat heb ik enorm genoten zeg! :D

Training en Kwail was erg druk, en was vaak lastig om een gaatje te vinden, maar in de kwali toch een goede tijd kunnen rijden!

De eerste race ging eig heel lekker, aardig goede start, en kon een goed tempo rijden zonder problemen. Totdat ik op een bepaald moment problemen met de rechtervoorband kreeg, daardoor ook een paar x verremd, en daarna kreeg ik veel last van onderstuur in bepaalde bochten, en moet ik behoorlijk werken in de auto soms. Laatste aantal ronde zag ik Riohard in me spiegel in de verte maar kon em goed voorblijven, maar de auto werd steeds slechter :P

De uursrace heb ik echt onwijs genoten, echt super veel plezier gehad, en nadat ik da auto op nieuwe slicks had gezet voor, was de wagen perfect! :De start van deze race was wel ronduit een zooitje, want de auto's die naast me moesten staan, stonden veeeeel verder naar voren, maar goed... Ik had plezier. Maar door die start was het erg druk, en werd ik ook erg opgehouden :P Richard kon en ergens binnendoor steken, toen ik klem zat (we zoeken mekaar wel op zo :P) En bij de mastersbocht kwam Nick me voorbij (ik was de eerste ronde ook wat ''mak'' omdat de slcks niet helemaal op temp waren). Na een rondje strak achter Nick gereden te hebben, ging die dr af na de Mastersbocht, waar ik met veeeeeel overstuur doorheen ging :P Daarna goed door kunnen rijden, en kwam ik in het groepje met Richard, een Zilveren 75 (Challege rijder?) en een rode 156. Ik was de snelste van het setje, maar vooral met Richard was het eerst even stuivertje wisselen weer, ik merk toch dat ik (nog wat) brutaler moet worden met de auto te ''laten staan'' of dr tussen te zetten, maar goed hou em ook graag heel ;) Was me wel gelukt ze in te halen, maar toen zat ik in gevecht met de 156, die kwa vermogen nix onder deed, maar vooral op het scheivlak enz gewoon niet hard als ik ging, en daardoor Richard en die andere 75 ook niet ver achter me zaten. Toen maar besloten om me pitstop te maken, zodat ik daarna me eigen tempo kon rijden, want ik kon niet me eigen snelheid rijden. Maar heb van de gevechten enorm genoten! :D Daarna ging het ook super en nog div auto's ingehaald.

Ik had een camera in de auto, dus heb dr mooie beelden van die tzt online zullen verschijnen! :D

De auto heeft ook echt geen krimp gegeven een uur lang, super! :D Van mij mag dr wel is vaker een uursrace bijzitten!

Ben benieuwd naar de beelden Niels. Wij hebben inderdaad tot nu toe iedere race strijd gehad :wink: Als jij nou je motor iets down-tuned hebben we de hele race lang strijd :lol: Komende zondag is er weer een uursrace, dus je wens komt uit. Ik had blijkbaar een goede pitstop afgelopen zondag, je was al een eindje voor me op de baan en ik kwam precies voor je neus weer de baan op :lol:

Terug naar “Racen - Algemeen”