Gebruikersavatar
KRIS GT
Member
Member
Berichten: 232
Lid geworden op: di jun 03, 2008 12:28
Locatie: GENT (MARIAKERKE)

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 19:44

Beste alfa-vrienden,

Het was wederom een tof weekend en weer of geen weer, maar we hebben genoten. Terug een goede organisatie zoals verwacht en een chapeau voor alle vrijwilligers van de scarb.

Hier de foto's :

http://www.flickr.com/photos/krisgt/set ... 715696447/

Afbeelding

:wink:
Kris
ALFA SPIDER 2000 VELOCE (model 1980)
ABARTH 595C TURISMO BICOLORE (model 2016)
ALFA GT 1.8 TS (model 2007)
voorheen :
ALFA GT (model 2007)
156 SW (model 2001)
LANCIA Y MOMO DESIGN
ALFA 33 1.4 (model 1994)
ALFA GT (model 2010)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 19:48

Maar wat betreft het inhalen met de 156 tijdens de tijdlijn-demo.... Ik dacht dat er niet ingehaald zou worden? Het was een soort defilé en ik heb ook verder niemand zien inhalen. Leuk was de Sei voor mijn neus (je staat continu op de film), de Giulietta daarvoor en het Sprintje daarvoor. @ Tymen QV: mooie QV, we hebben hem uitgebreid bekeken en besproken toen we stonden te wachten om de baan op te gaan.
Ook de 90 achter mij was een plaatje!
Jij hebt bij het parkeren geen A4'tje met algemene info ontvangen? Daarop stond verzoek half uur voor vertrek aanwezig te zijn, ik heb toen verteld dat alleen de eerste twee ronden op volgorde waren en dat de deelnemers daarna konden besluiten terug te keren naar de paddock of door te gaan waarbij er wel ingehaald kon worden.

Er waren inderdaad geen auto's uit Arese aanwezig, helaas.

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 19:48

Het begon vroeg met een rit vanuit het zuiden naar Zandvoort. Één en al regen maar dankzij de Rain-X heb ik de wissers totaal niet aan gehad.
Ik gebruik het al jaren. Hoe harder je rijd hoe meer je ziet :D

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 20:17

Maar wat betreft het inhalen met de 156 tijdens de tijdlijn-demo.... Ik dacht dat er niet ingehaald zou worden? Het was een soort defilé en ik heb ook verder niemand zien inhalen. Leuk was de Sei voor mijn neus (je staat continu op de film), de Giulietta daarvoor en het Sprintje daarvoor. @ Tymen QV: mooie QV, we hebben hem uitgebreid bekeken en besproken toen we stonden te wachten om de baan op te gaan.
Ook de 90 achter mij was een plaatje!
Jij hebt bij het parkeren geen A4'tje met algemene info ontvangen? Daarop stond verzoek half uur voor vertrek aanwezig te zijn, ik heb toen verteld dat alleen de eerste twee ronden op volgorde waren en dat de deelnemers daarna konden besluiten terug te keren naar de paddock of door te gaan waarbij er wel ingehaald kon worden.

Er waren inderdaad geen auto's uit Arese aanwezig, helaas.
Nee, geen A4-tje gehad, maar geen probleem hoor, ik heb mij prima vermaakt en had uit het programmaboekje gehaald hoe laat wij de baan op moesten. Volgens mij werd mijn P4 ook niet orrect in de tijdlijn gezet (tussen de Sei en de 90) ;)

Oh ja, nog vooral respect voor de vrijwilligers die in de stromende regen bij de ingang de paperassen uitdeelden en toegangscontrole uitvoerden!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2059
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 20:45

Maar wat betreft het inhalen met de 156 tijdens de tijdlijn-demo.... Ik dacht dat er niet ingehaald zou worden? Het was een soort defilé en ik heb ook verder niemand zien inhalen. Leuk was de Sei voor mijn neus (je staat continu op de film), de Giulietta daarvoor en het Sprintje daarvoor. @ Tymen QV: mooie QV, we hebben hem uitgebreid bekeken en besproken toen we stonden te wachten om de baan op te gaan.
Ook de 90 achter mij was een plaatje!
Jij hebt bij het parkeren geen A4'tje met algemene info ontvangen? Daarop stond verzoek half uur voor vertrek aanwezig te zijn, ik heb toen verteld dat alleen de eerste twee ronden op volgorde waren en dat de deelnemers daarna konden besluiten terug te keren naar de paddock of door te gaan waarbij er wel ingehaald kon worden.

Er waren inderdaad geen auto's uit Arese aanwezig, helaas.
Dus heb ik keurig een rondje of 3 gewacht met inhalen en heb na het ihalen nog eventjes lekker in de regen gespeeld.

Ik heb overigens eerst aan het begin de nieuwe giulietta ingehaald en later nog een GTV mij in laten halen om de tijdlijn op goede volgorde te zetten, alleen begreep de dame in de giulietta het niet helemaal volgens mij want die liet enorme gaten vallen achter mij...

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1214
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 21:25

Heb weer eens geleerd wat de gevolgen van luiheid kunnen zijn, heb al minstens een halfjaar een busje dot 5 remolie op schap liggen helaas hielp dit na 40minuten niet veel toen ik van de één bocht op de ander na 40 minuten geen remdruk meer had. Gelukkig heb ik in italie op de alpen niets gemerkt van de oude remolie.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
steve artc143
Full Member
Full Member
Berichten: 268
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 11:00
Locatie: Heerenveen

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 21:25

ze kon vast niet tegen de uitlaat gassen 8) 8) 8)
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

Tymen QV
Full Member
Full Member
Berichten: 425
Lid geworden op: za jan 01, 2005 21:31
Locatie: Zuid-Holland

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 21:33

@ Tymen QV: mooie QV, we hebben hem uitgebreid bekeken en besproken toen we stonden te wachten om de baan op te gaan.
Ook de 90 achter mij was een plaatje!
Thanx Sergio ik ben er ook zeer blij mee, maar jouw 33 P4 mag er ook zijn hoor !

Groetjes

Tymen QV
----------------

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 21:35

Oh ja, nog vooral respect voor de vrijwilligers die in de stromende regen bij de ingang de paperassen uitdeelden en toegangscontrole uitvoerden!
thanks. Er waren momenten dat ik me best een beetje zielig vond :cry: maar goed, daarvoor neem je dus je regenpak mee en 's avonds was het warme bad heerlijk!
Ik heb overigens eerst aan het begin de nieuwe giulietta ingehaald en later nog een GTV mij in laten halen om de tijdlijn op goede volgorde te zetten, alleen begreep de dame in de giulietta het niet helemaal volgens mij want die liet enorme gaten vallen achter mij...
Die dame was best een beetje zenuwachtig (UNDERSTATEMENT). Er zat iemand van de SCARB die de afgelopen jaren de briefings deed naast haar en ik zat achterin, en zonder ons was ze niet eens de baan opgegaan.
- ze is helemaal alleen met de auto naar het Spettacolo toegekomen.
- ze was nog NOOIT op een circuit geweest.
- ze had nog nooit een slipcursus gevolgd.
- de auto is nieuw en ze is er superzuinig op, ze werd echt zenuwachtig van de rommel op de baan.
- de theorie van ideale lijnen was nieuw voor haar.
- het doel van de curbstones dus ook.
- het regende nogal - moet je ook hebben gezien :wink:

ik vind het stoer dat ze toch is gegaan =D> =D> =D>

(en ben stiekem toch blij dat het mij de afgelopen jaren in de Spider wel is gelukt om in ieder geval een deel van de deelnemers bij te blijven bij het registerrijden... :driving: )

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 21:46

Beste alfa-vrienden,

Het was wederom een tof weekend en weer of geen weer, maar we hebben genoten. Terug een goede organisatie zoals verwacht en een chapeau voor alle vrijwilligers van de scarb.

Hier de foto's :

http://www.flickr.com/photos/krisgt/set ... 715696447/

:wink:
Kris
Mooie foto's!
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

mende
Member
Member
Berichten: 138
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: heemskerk.
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 21:53

En nog wat foto`s online gezet.

Foto`s van zondag ben ik nog mee bezig.

www.mende-autosport.nl
grtz mende.

Alfa 155 1.8/16V Bleu lord 438.
Alfa 155 1.8/8V mitro groen, 364. (verkocht).
Alfa 155 1.8/8V rosso (R.I.P.)
Alfa 155 1.7/8V nero (gestolen).
scarb 4882
artc 279

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

ma aug 30, 2010 23:47

Ik heb weer genoten van m'n rondjes in Gruppo Europa 1, beetje een strijd zitten voeren met een 155 en andere Gtv 6. Jammer van de korte baantijd vanwege de rode vlag, ca 18 minuten echt gereden. Moet in de toekomst beter vind ik . Een smetje , de champagne 156 sportwagon. Niet bij de briefing geweest meneer ? Elke hoek van de bocht dook deze heer in , keek nergens naar , alleen naar z'n eigen lijn. Het is dat ik al heel wat rondjes ervaring heb op Zandvoort maar er waren er een paar bij die door deze heer gedwongen werden om weer naar de buitenlijn van de bocht te gaan om een onzachte aanraking te voorkomen . Heel jammer. Moet zeggen dat ik ook 1 keer een betje te gek heb gedaan de tarzanbocht ingaande, zat aan de binnenkant en had de grijze Giulietta eigenlijk voor moeten laten gaan. Excuses bij deze.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

di aug 31, 2010 00:40

Beste alfa-vrienden,

Het was wederom een tof weekend en weer of geen weer, maar we hebben genoten. Terug een goede organisatie zoals verwacht en een chapeau voor alle vrijwilligers van de scarb.

Hier de foto's :

http://www.flickr.com/photos/krisgt/set ... 715696447/

:wink:
Kris
Mooie foto's!
Inderdaad, je hebt er oog voor :D
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
steve artc143
Full Member
Full Member
Berichten: 268
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 11:00
Locatie: Heerenveen

RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

di aug 31, 2010 06:18

Niet dat ik het was, maar in de briefing bij ons werd gezegd dat de snellere deelnemer rekening moest houden met de langzamere deelenemer, deze eccessen heb je altijd op een circuit en daar heb je beide rekening mee te houden de ene heeft wat meer ervaring als de andere, en daar komt bij wat ook gezegd werd in de briefing, een nat circuit rijdt heel anders als een droog cicuit
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2059
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo - 28/29 augustus - napraten

di aug 31, 2010 08:49

Oh ja, nog vooral respect voor de vrijwilligers die in de stromende regen bij de ingang de paperassen uitdeelden en toegangscontrole uitvoerden!
thanks. Er waren momenten dat ik me best een beetje zielig vond :cry: maar goed, daarvoor neem je dus je regenpak mee en 's avonds was het warme bad heerlijk!
Ik heb overigens eerst aan het begin de nieuwe giulietta ingehaald en later nog een GTV mij in laten halen om de tijdlijn op goede volgorde te zetten, alleen begreep de dame in de giulietta het niet helemaal volgens mij want die liet enorme gaten vallen achter mij...
Die dame was best een beetje zenuwachtig (UNDERSTATEMENT). Er zat iemand van de SCARB die de afgelopen jaren de briefings deed naast haar en ik zat achterin, en zonder ons was ze niet eens de baan opgegaan.
- ze is helemaal alleen met de auto naar het Spettacolo toegekomen.
- ze was nog NOOIT op een circuit geweest.
- ze had nog nooit een slipcursus gevolgd.
- de auto is nieuw en ze is er superzuinig op, ze werd echt zenuwachtig van de rommel op de baan.
- de theorie van ideale lijnen was nieuw voor haar.
- het doel van de curbstones dus ook.
- het regende nogal - moet je ook hebben gezien :wink:

ik vind het stoer dat ze toch is gegaan =D> =D> =D>

(en ben stiekem toch blij dat het mij de afgelopen jaren in de Spider wel is gelukt om in ieder geval een deel van de deelnemers bij te blijven bij het registerrijden... :driving: )
Ik dacht dat het een demo-auto van wensink was, dus daarom verbaasde ik me zo...We reden echt nog geen 50 en dan nog zo achterblijven?
Ik werd trouwens ook niet zo happy van al die grindstenen die er in die ene bocht lagen, dat hadden ze best even voor ons aan de kant kunnen vegen...

Dat het regende was me idd wel opgevallen ja. Man, op een gegeven moment zag je geen 10 meter meer, toen had ik ook de neiging stil te gaan staan, ik ben namelijk ook erg zuinig op mijn auto ;-).

Terug naar “Evenementen”