givebuzze
Member
Member

RE: uitlaat voor SI 2011

di aug 10, 2010 10:00

Heren, door jullie verontwaardiging missen jullie de opportuniteit, dus bij deze ben ik officieel de eerste en enige echte

Te Koop:

"speciaal bewerkte en versterkte" gietijzeren spruitstukken, ideaal voor het racen bij de DNRT. Ziet er volledig standaard uit, maar gaat als een speer. Geen garantie en omruilen niet mogelijk. Snel zijn, want de voorraad is beperkt!

Speciale korting voorzien voor Challenge en SI rijders! PB voor prijs!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: uitlaat voor SI 2011

di aug 10, 2010 10:29

Heren, door jullie verontwaardiging missen jullie de opportuniteit, dus bij deze ben ik officieel de eerste en enige echte

Te Koop:

"speciaal bewerkte en versterkte" gietijzeren spruitstukken, ideaal voor het racen bij de DNRT. Ziet er volledig standaard uit, maar gaat als een speer. Geen garantie en omruilen niet mogelijk. Snel zijn, want de voorraad is beperkt!

Speciale korting voorzien voor Challenge en SI rijders! PB voor prijs!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Oh, ik zie die mogelijkheid zeker wel hoor ;) Ik heb nog 4 sets TS-spruitstukken liggen. Deze jongen gaat binnenlopen :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

di aug 10, 2010 11:27

Goudmijntje zeg ik!
Ik rijdt overigens met een compleet standaard uitlaatsysteem op mijn TS (heb alleen de einddemper weggelaten), gaat best goed hoor. Dus voor standaard blokjes zal het niet zo`n probleem zijn maar voor de zwaar getunede blokken is het natuurlijk een ander verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit zomaar kunnen doen, als de geluidsnorm niet overschreden word is er toch niks aan de hand? Als er iemand rond rijdt met een lekke standaard uitlaat hebben ze ook een probleem...

toyo 888
Full Member
Full Member

di aug 10, 2010 13:16

Dit is niet iets wat hij bepaald, maar zal door de DNRT zelf naar buiten gebracht moeten worden.
Wel dienen we er rekening mee te houden dat in de toekomst we er een zogenaamde kat onder moeten hebben.
Kijk maar naar ons grote broertje (Challange)

Deze man geeft ook aan, dat in een FIA kooi effe een pijpje gelast moet worden voor de gordel.
En dat er een stuk tape op de clips van de brandblusser geplakt moet worden.
Ga nu is proberen om met je handschoenen aan dit er af te halen.

Hierbij een kleine opsomming van wat er dit jaar elke keer bij de keuring veranderd moet worden
en of aangepast dient te worden. en we praten over een FIA auto die up to date is. dus voor FIA wedstrijden.

Er mag geen sticker op de achterruit zitten. (zit buiten het gezichtsveld van de rijder)
Sticker van de hoofdstroom schakelaar zit niet goed. ( Volgens de papieren zit ie wel goed)
Sleepoog achter steekt uit. (voldoet aan de normen Period 1970 to 1971)
Doorvoeren van kabels e.d. moeten voorzien worden van rubber en niet met kit.
Complete kooi voor zien van die gele bescherm materialen. ( er zit rechts niemand )
Accu bak moet van plastic of ander materiaal zijn en niet wat ik nu heb.
Gordel moet 2 keer omgeslagen zijn ( nu 1 keer ) staat nergens
Dashboard dient aan de onderkant te worden beschermd. (is en moet origineel)
Het laten zien van keurings papieren ATL tank (is nieuw)
Ruimte stuurhuis ( 105 om bekend)
Ruimte scharnier pennen (wat wil ie nou het beestje is 40 jaar oud) en zijn nieuw
Niet 1 maar 2 strips om rem vloeistof pootje .
Kabels dynamo moeten strakker ( ze kunnen niet strakker )
Olie catch tank moeten in beugels rechtstandig ( hij zit vast en voldoet wat ie moet doen )
Carter ontluchting slang zou hij niet monteren zoals het nu zit. ( deze man gaan we in huren hoe een auto te bouwen)
Ik nog wel effe doorgaan.

En als laatste ! jij komt morgen bij de TC aan de beurt. en ja hoor zo gebeurd het ook !!!!! leuke man die mr. tiekstra

Dit is ook 1 van de redenen dat mijn plezier bij de DNRT te rijden die al ken van af de eerste Seat diesel endurace wedstrijd
vergald is . en het heeft niks met de SI te maken .

gr,
Jan

givebuzze
Member
Member

di aug 10, 2010 15:07

Euhm,

ja, ik kreeg een gelijkaardig lijstje, alleen van de brandblusser was toch wel een heel raar verhaal. Bij de sluitingen kunnen er steekpennen in, en dat was dus wat die mens mij aanraadde (twee mini steekpinnen, zie ik mezelf niet met handschoenen en helm aan loskrijgen), dus had ik die dan maar afgeplakt met tape (was blijkbaar vorig jaar de geaccepteerde oplossing).

Dan net voor de start komen ze doodleuk zeggen dat de steekpin eruit moet voor de sproeihendel? Dus je moet meteen kunnen spuiten, maar je mag hem wel niet loskrijgen? Weird :? :roll: :o Ik begreep er eventjes niks meer van.

Hoedanook moet ik wel zeggen, dat deze keurders tenminste iets weten van de auto's en een beetje serieus bepaalde zaken bekijken, ik heb al anders meegemaakt, waar vooral de papieren van belang zijn, maar de auto zelf nauwelijks wordt nagekeken....
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

JP6
Member
Member

di aug 10, 2010 20:02

Mijn standpunt betreft het geluid is gewoon meten langs de baan, zoals al gebeurd maar klaarblijkelijk niets of te weinig mee gedaan wordt. Heb je teveel db's dan zwarte vlag en eraf. Eén herkansing die dag om de boel ter plekke voor elkaar te maken. Dan weer rijden en meten.
Weer teveel herrie dan definitief die dag niet meer op de baan.
Zo gaat dat ook bij de CRT dagen met de motorfietsen op Assen. Dat werkt daar prima. Ook Zolder is zoals velen uit ervaring wel weten erg streng, maar ook daar praat men over geluidsniveau en NIET over originele uitlaten!!

Met standaard spruitstuk op mijn Nord blokje dan kom ik helemaal niet meer vooruit.
Minder lawaai lijkt me geen probleem, dat is zeker te fabriceren zonder vermogen te verliezen.

Ik ben van mening dat we een gezamelijk standpunt richting de DNRT moeten afgeven.

Dat standpunt is wat mij betreft dan de geluidsnorm van de betreffende circuits waarop we rijden. Die norm moet dan wel ruim voor aanvang seizoen bij de rijders bekend zijn.

Ik zag in Barend zijn reaktie dat ie naar de DNRT wil mailen/bellen o.i.d.
Laten we dan eerst inventariseren zodat we een eenduidige reaktie kunnen geven.

ik wil me er ook wel voor gaan inzetten, laat maar weten wat jullie willen.

Grt. Jon
Alfetta GTV met AutoDelta spruitstuk, dus legaal want toen van Alfa. :wink:
drive classic cars http://www.auto-gt.nl

GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Gerben
Member
Member

di aug 10, 2010 21:26

Een auto kan ook stil zijn met een niet standaard uitlaat.
Mijn auto heeft een geheel rvs uitlaatsysteem incl spruitstukken en is ook zeer stil.
Het ligt er gewoon aan hoe je het uitlaatsysteem bij elkaar past om het geluid te dempen.
Ik denk dat het inderdaat goed is dat er overlegt gaat worden met de DNRT.
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

toyo 888
Full Member
Full Member

wo aug 11, 2010 11:06

Een auto kan ook stil zijn met een niet standaard uitlaat.
Mijn auto heeft een geheel rvs uitlaatsysteem incl spruitstukken en is ook zeer stil.
Het ligt er gewoon aan hoe je het uitlaatsysteem bij elkaar past om het geluid te dempen.
Ik denk dat het inderdaat goed is dat er overlegt gaat worden met de DNRT.
de mijne is van RVS en origineel !! maar maakt ook te veel herrie !!!

_Pieter_
Guru
Guru

wo aug 25, 2010 11:07

Toen ik reed met de gele TS met geheel std uitlaat en inlaat, was het geluid al kantje boord op Zandvoort.
Ik had een vlamdover, middendemper en einddemper. En geen lekkages.
Met niet-standaard (lees betere) dempers krijg je m wel stil. Ga je dit verbieden, dan krijg je in sommige gevallen dus juist meer herrie.
En geen mogelijkheid meer om te verminderen, want dan moet je een niet standaard uitlaat gaan monteren, en dat mag dan niet.
Deze "regel" slaat dus nergens op.

Beter is bijv om in tijdens technische keuring een dB meting te nemen bij 4000 tpm, en daarmee al de grootste herrieschoppers uit te sluiten voordat ze de baan op gaan.
En verder gewoon via de middelen die er al zijn, dus zwarte vlag bij te veel herrie.
SCARB # 4710

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo aug 25, 2010 11:33

Rij al járen met alleen 1 enkele supersprint einddemper.
Nog nooit 1 opmerking gehad...

Andretti Molletti

di aug 31, 2010 13:22

De clou zit hem in het definieren van standaard.
Wat si een standaard uitlaat van een supertje met 2 liter?? DIe is nooit standaard geleverd.
Een bertone met TS?? Nooit standaard geleverd.
etc ..
Wat is een standaard uitlaat? En wanneer mag je ervan afwijken?

(maar shit is t wel ;) )

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 31, 2010 14:38

alles wat ik eronder heb komt zo uit het rek (op een verbindingsstukje na dan). is dus naar mijn idee aardig standaard...

Maar goed, hoe willen ze het controleren??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

LENZ
Guru
Guru

di aug 31, 2010 19:05

Ze moeten in ieder geval wat consequenter gaan meten.
Heb 2x een si race gereden en nooit reacties over het geluid van mijn 155 en bij SS krijg ik de geluidvlags met uitschieters naar 96db.
Waarom dan bij SI geen waarschuwing?

toyo 888
Full Member
Full Member

di aug 31, 2010 19:57

Ze moeten in ieder geval wat consequenter gaan meten.
Heb 2x een si race gereden en nooit reacties over het geluid van mijn 155 en bij SS krijg ik de geluidvlags met uitschieters naar 96db.
Waarom dan bij SI geen waarschuwing?
heeft te maken met de windrichting , rij je in een groepje , kom je met verschillende eindsnelheden (toeren) het bosuit en ga zo maar door

evo-racing

za sep 04, 2010 09:16

In de binnenzijde van de Arie Luijendijkbocht (Bos uit) waar iedereen vol op het gas staat met veel toeren staat de geluidsmeter, deze is van de provincie. Als daar een eenzame deelnemer langs komt is op de racecontrole precies te zien wat de geluidsproductie is en worden overschrijders uit het veld gehaald. Komen er meerdere auto's langs dan is het geluidsniveau altijd te hoog en dus niet meer te bepalen of een individu boven de limiet zit.
Het geluid dat op een dag geproduceerd mag worden is de norm. Je kunt dit zien als een emmer die langzaam vol loopt gedurende de dag. Vol aan het einde van de dag is OK maar als hij overloopt is het automatisch een boete voor het circuit. Die gaat natuurlijk dan door naar de D.N.R.T.

Het voorstel om van te voren geluid te gaan meten is wellicht een goede mogelijkheid om overschrijding van de geluidlimiet te voorkomen. Wellicht een idee om dit met de organisator te bespreken?

Terug naar “Racen - Algemeen”