wo sep 01, 2010 10:12
Die 916 heeft 305x28 met GTA remmen.
Dit is een bekend probleem!!!!
Zo wie zo een nieuw setje remschijven en blokken plaatsen, maar.
Controleer de rem balans!
Zijn de achterklauwen en de eventuele remdruk verdeler (weet niet of die die heeft hoor) op werking!
Zorg dat het montage vlak (naaf dus) goed schoon is, zodat de schijven 'recht' tegen de naven bevestigt zitten.
Goedkoopste is om idd gewone originele schijven te kopen. Indien je voor wat beter spul gaat kan ik uit eigen ervaring brembo sport (warmte behandeld) icm Pagid R4-2 aanbevelen. DIt wordt ook in de UK gebruikt op de Fiat Coupe 20VT (de zelfde remmen).
Ververs de rem vloestof!
Als je dit allemaal hebt gedaan, dan het set je goed 'bedden' of te wel inremmen! Doe dit met beleid! Dan kun je nog veel plezier hebben van deze remmen, doe je dit niet 'sloop' lees trillen ze al binnen een paar 100 km's weer.
Ps, de schijven zijn niet krom! Door de warmte ontwikkeling, die aan de binnenzijde (veel) hoger is verandert plaatselijk het remschjijf oppervlak. Dit resulteerd in een plaatselijk veranderde frictie factor en dit lijkt als of de schijven krom zijn.
Ben je van het 'echte' knal werk qua rijden/remmen, fix er maa meteen een Brembo 330 (GTA upgrade) op. Dan elk jaar een setje schijven en blokken.
Zelf heb ik deze set up op een 155 V6. Ik het 1 set naar de kl#$%^& geholpen door een foute rem balans (achter klauw zat 1 glijpen vast). Daarnaa het hele rem systeem (zoals boven benoemd) aangepakt en ik rijd nu al 7000km (inlc ritje Italie, door de diverse bergen) zonder problemen.
En een vriend van mij heeft ook een 155 v6 met deze set up en is van het weekend op CPZ geweest en heet 180km circuit gedaan met deze remmen, zonder problemen! (originele schijven en ds2500).
Owja, wij hebben wel extra koeling gemaakt op de binnenzijde van de remklauw!
Suc6.
Laatst gewijzigd door
Bullettooth op wo sep 01, 2010 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig:
155 WB V6
156 GTA SW Q2
Gehad:
156 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS berlina
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
75 2.0TS '90
155 2.0TS
155 SB V6
90 3.0 V6.