Op het ogenblik geniet ik van een twee weekse vakantie in zuidelijk Limburg, Epen om precies te zijn. Met de Fiesta van mijn ouwe lui en mijn Alfetta de hort op. Alles ging prima, maar bij de tweede fille (eerste kon ik omzeilen met dank aan mijn TOMTOM) ging de temperatuur steeds verder omhoog. Uiteindelijk een wat ratelend geluid was er hoorbaar . Op de vluchtstrook maar eens even onder de kap gekeken. Het expansie vat van de koeling zat stampvol en door de druk werd er koelvloeistof naar buiten geperst. De ventilator vond onze vakantieplannen blijkbaar een goed idee want die deed helemaal niets (kon de ventilator zelf wel gewoon ronddraaien).
Na een tijdje afkoelen geen rare geluiden meer gehoord. De temperatuur schommelde meestal links van het midden en liep langzaam op naarmate het tempo omlaag ging.
Nu zit ik hier lekker te relaxen maar heb hier gelukkig de mogelijkheid om het probleem op te lossen .
Het lijkt mij dat in ieder geval de thermostaat is overleden. Tweede verdachte is het motortje van de koelventilator. Met voldoende koelwind presteerd de motor nog steeds prima.
Affijn, aangezien ik geen gediplomeerd monteur ben, graag wat meeningen/suggesties. Mocht ik iets over het hoofd zien.
En eventeel een goed adres voor het verkrijgen van onderdelen. Ik heb een mobieltje bij me dus contact via telefoon is ook mogelijk. Bvd voor de reacties.
Gr, Gertjan