Zoooo gister weer productief bezig geweest:
Allereerst ben ik 's morgens begonnen met het interieur is schoon te maken. Het was mooi weer en ik heb het idee dat de 90 al een paar jaar niet meer is schoongemaakt. Toch interessant wat je dan tegenkomt; onderdeeltjes die je al een tijdje zocht, veel tabak en peukresten enzo. Dus maar is goed de stofzuiger erdoorheen gehaald en begonnen met het interieur op te frissen (toch handig als je autopoetser bent). En ook gelijk de vreselijke rubberen matjes vervangen door een stel knappe van AR-parts ... dat lucht op.
(interieurfoto komt eraan).
In de middag ben ik met Sander begonnen om de auto apk klaar te maken. De handrem deed het al een tijdje niet meer en is toch best handig (zeker met het oog op de aankomende apk volgende maand). Gelukkig bleek de kabel niet gebroken te zijn, maar simpelweg losgeschoten. Aangezien de uitlaat toch eraf was, hebben we deze gelijk vastgezet de CSC einddemper en de boel weer gasdicht gemaakt. Het geluid wat er nu uitkomt is weliswaar (nog) wat stiller dan eerst (einddemper was al een tijdje oud), maar het geluid dat er uitkomt kinkt al wat voller en mooier. Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken als 'ie straks verder is ingebrand.
Om ervoor te zorgen dat het pijpje niet op een VAG dieselpijp lijkt, heeft Sander het eindpijpje mooi kaalgehaald. Verder komt er (als de tb-motor bij Sander erin gaat) ook nog een middendempervervanger onder de Novanta. Die past dan toch niet meer onder de auto van hem... tjah de ene zijn brood...
Verder hebben we nog een poging gedaan om de dynamo te vervangen. Van de vorige eigenaar hadden we begrepen dat hij de Dynamo van een 164 erin had gedaan... helaas was dit dus niet zo. Verder zijn we er ook achter gekomen dat de tank lekt als je m helemaal vult.
Mocht iemand dus nog een:
- goede tank te koop hebben en
-een dynamo van een 90 (2.5 v6)
Hou ik me warm aanbevolen. We zijn ook nog op zoek naar een raamstijl / raamgeleider voor de rechterachterportier en nog wat interieurdelen.