Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Het Loo

zo sep 05, 2010 21:56

Hele mooie foto's :thumbs:
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Het Loo

zo sep 05, 2010 22:16

Wat een "SUPER"kenteken :wink:

Afbeelding

gr Jan

Gebruikersavatar
ALFAST
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za aug 20, 2005 20:57
Locatie: 't Harde

RE: Het Loo

zo sep 05, 2010 22:28

Tsja..totaal niet relevant de outfit van sommige mensen die daar rondlopen. 't Gaat om de auto's die tentoongesteld worden toch?
En de kans om met de eigenaren over hun auto te kunnen praten. Zo heb ik gesproken met Segnor Vincenzo Marciano, de eigenaar en bouwer van de
Marciano 268A die volledig terecht in de prijzen is gevallen. Geweldig wat die man heeft gemaakt. Onderstel en carrosserie eigenhandig gemaakt en geklopt.
met V8 van de Montreal als krachtbon en Ferrari ramen en koplampen. Echt heel bijzonder.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Harrie
Member
Member
Berichten: 240
Lid geworden op: za jan 07, 2006 23:19
Locatie: 's-Gravenzande

Re: RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 00:07

Zo net terug van het rode en roze broeken festival in Apeldoorn. Hmmm, moest eigenlijk heel de tijd denken aan Het Diner van Herman Koch en het ´Fransoosje spelen in de Dordogne´.....hoeveel 2e huizen in de Dordogne zouden hier tussen lopen? Stel dat de PVV een rode broeken uitzettingsbeleid zou formuleren?

Nu moet ik tevens bekennen dat ik 'Zeisvanmij' een briljant programma vond (en vind)....zie ook #zeisvanmij op Twitter en uitzending gemist.

Kortom...ik had er niet zoveel mee. Veel opgepoetste gemotoriseerde koetsen die mijn opa wellicht leuk zou hebben gevonden. Ik ben zelf meer van de Groep B rally generatie...waar dus weinig van te zien was.

Natuurlijk...er was best wel wat te spotten wat leuk was...mooie 2002 Turbo, TZ1 006, ongerestaureerde vleugeldeur in matgroen en die hele mooie Ottovu Supersonic.

Ik denk dat ik volgend jaar de Lemans Classic in de agenda ga zetten. Schijnbaar is er een sterkere drug nodig om nog met een kick naar huis te gaan...

Iedereen mag ervan denken wat hij wil, maar ik heb een werelddag gehad. Zolang je zelf maar een beetje weet te relativeren, kun je toch alleen maar lachen om de roze en rode broeken (ik heb nog wel gekkere kleuren gezien), mannen met strohoeden en opgedirkte dames. Goed voor een beetje "couleur locale".

Ik heb alle 9 concours op Het Loo bezocht en ik vond deze editie zonder meer een van de mooiste. En inderdaad lof voor Alfa Romeo voor de gastvrijheid en de gesponsorde toegangskaarten. Het proefrijden in de Giulietta heb ik gezien de drukte rondom Het Loo maar aan me voorbij laten gaan ...

Het mooiste plaatje vond ik persoonlijk een rij van 8 6C 2500's.

Afbeelding
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 08:50

Ook weer terug, ik vond het zeer geslaagd. Veel Alfa en ander moois. Veel leuke mensen gesproken.
@Alfavaganza, zeer zeker gezellig, thanx again!
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
bokkie
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 12:23
Locatie: Voorschoten

Re: RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 10:51

Die ongerestaureerde 300SL was goed he! Zoveel "mooier" dan de perfect gerestaureerde zwarte ernaast.

Ik vond het wel relaxt eigenlijk...zonnetje op de kop, espressootje erbij, en een hoop klassieke auto's om je heen. Dat er wat hoornen brillen rondlopen die een karikatuur zijn van zichzelf maakt het voor mij niet minder leuk. Wél viel het me op dat ik zeker niet de oudste was (29) :-).

Enkele fotootjes:
http://s196.photobucket.com/albums/aa34 ... het%20Loo/

En 2 bianco spino's naast elkaar:

Afbeelding
Hee Erik,
Is die rechter Bianco Spino van jou? Die linker is de mijne....
Kun je de foto's "onze" Bertone's in full formaat aan me mailen? Dan stuur ik je een pb'tje voor het adres....
Bertone GT Junior 1300 Lusso '75
Spider 916 2.0
In het verleden:
146, 156, 147, 147 JTD, Giulietta MA 170 PK

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 13:20

Ik denk dat ik volgend jaar de Lemans Classic in de agenda ga zetten. Schijnbaar is er een sterkere drug nodig om nog met een kick naar huis te gaan...
Lijkt me ook wel wat, als je dan nog een plekje in de camper overhebt.. (of ik slaap in een tent naast de camper, ook prima! :D )
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 14:43

Inderdaad een wereld dag gehad, veel mooie auto en super weer.

Beetje jammer dat we niet welkom waren op het concorso terwijl alfa's die na ons kwamen wel toegelaten werden
Misschien is de 75 niet speciaal genoeg. Is wel jammer want er stond geen enkele 75. :(
Voordeel is dat de 75 super gepoetst was. :D

edit: dit lag niet aan SCARB maar aan de organisatie van Het Loo. we werden door het SCARB goed opgevangen
bij de poort.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 15:32

Ik kwam pas aan om zondag 16.45 geen parkeerproblemen. Gewoon vooraan de deur parkeren.

Even een proefrit gemaakt in de Giulietta. Dat leverde twee "gevoelens" op:
-1. Heerlijk rijden, veilig, solide, net interieur. Helemaal goed.
-2. Bij instappen en uitstappen is er geen klik met de wagen. Vooral de hoogte boven het voorwiel vind ik sloom en dom staan. Ik weet niet hoe ik het anders kan uitdrukken.
Ik bedoel, kijk eens naar de Alfetta GTV (6) of BMW 3 serie. Lekker strakke lijnen over het voorwiel heen.

Pannenkoeken eten, koffie drinken en om 18.30 weer richting huis.

Op de terugweg nog bijna een Lamborghini Countach in de kofferbak gehad (de beste man kon onmogelijk de file voor mij zien).
Daarna heb ik opgereden met deze wel heel bijzondere en spectaculaire Italiaanse brulbak.

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 15:38

Inderdaad een wereld dag gehad, veel mooie auto en super weer.

Beetje jammer dat we niet welkom waren op het concorso terwijl alfa's die na ons kwamen wel toegelaten werden
Misschien is de 75 niet speciaal genoeg. Is wel jammer want er stond geen enkele 75. :(
Voordeel is dat de 75 super gepoetst was. :D

edit: dit lag niet aan SCARB maar aan de organisatie van Het Loo. we werden door het SCARB goed opgevangen
bij de poort.
Toch stonden er Zondag een stuk of 5 75's op de klassieker parking, is toch inmiddels wel een model wat we (semie) klassieker mogen noemen toch?

Voor de rest ook een hele leuke dag gehad, mede dankzij de gratis kaartjes van Alfa Romeo, want zeg nu zelf 20 euro pp is toch een hoop geld.
Het meest belachelijke vind ik dan nog dat je vervolgens voor de toiletten nog eens 50 eurocent moet dokken :twisted:

Toch een hoop mooie auto's gezien en ons merk was goed vertegenwoordigd :thumbs:
Ook op de klassieker parking was veel bijzonders te zien, en dan gewoon mooie klassiekers waar nog mee gereden wordt en die niet alleen staan de blinken in het zonnetje.
En ja het is een behoorlijke kak bedoeling maar dat hoort er toch bij, vindt het wel grappig al die lui in hun nette pak(jes) en die dan vervolgens op de klassieker parking toch ook nog hun ogen uit kijken.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 15:41

Ben op zaterdag geweest.
De opzet was erg netjes. Er stonden echt prachtige auto's op het concours en daarnaast was de klassieker parkeerplaats (Alfa en niet Alfa) om te smullen.
De sprintjes op de oprijlaan (met de mix van 700cc Austin tot 44 liter Brutus) en de muziek zorgden voor leven in de brouwerij.
Begrijp alleen het afzetten tegen andere bezoekers niet zo goed, het is toch gewoon leuk om paradijsvogels te kijken en misschien ook wel door anderen als zodanig bekeken te worden?!

Kortom was erg geslaagd.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
marlon_ruchtie
Full Member
Full Member
Berichten: 250
Lid geworden op: ma mar 09, 2009 18:58
Locatie: Ede

RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 15:47

Ik ben op de zondag geweest, geweldige dag gehad. Echt heel veel moois gezien! Was inderdaad een beetje kak, maar ik ben niet iemand die zich daar aan stoort :) Ik had helaas geen gratis kaartjes, en heb dus gewoon kaartjes gekocht aan t loket, nog wel met korting, dat dan weer wel.
De sprint was ook mooi om te zien, en wat schreeuwde sommige auto's! Erg indrukwekkend.

Volgende keer zeker weer voor mij.
Alfetta 1600
SCARB: 6004

Erik dB
Member
Member
Berichten: 109
Lid geworden op: do mei 20, 2010 14:21
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 15:51

Die ongerestaureerde 300SL was goed he! Zoveel "mooier" dan de perfect gerestaureerde zwarte ernaast.

Hee Erik,
Is die rechter Bianco Spino van jou? Die linker is de mijne....
Kun je de foto's "onze" Bertone's in full formaat aan me mailen? Dan stuur ik je een pb'tje voor het adres....
Yup! PM je adres maar, stuur ik je vanavond de foto's.
Choose life...
'71 Alfa Romeo Giulia Super - 2 liter
'72 Alfa Romeo GT 1300 Junior - 2 liter
‘71 Alfa Romeo Berlina 2000
'09 Mercedes C63 AMG
‘12 Mercedes ML 350
'96 BMW 328i voor trackdays
'09 Ducati 1198s
‘09 Yamaha R1

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 17:21

Tsja..totaal niet relevant de outfit van sommige mensen die daar rondlopen. 't Gaat om de auto's die tentoongesteld worden toch?
En de kans om met de eigenaren over hun auto te kunnen praten. Zo heb ik gesproken met Segnor Vincenzo Marciano, de eigenaar en bouwer van de
Marciano 268A die volledig terecht in de prijzen is gevallen. Geweldig wat die man heeft gemaakt. Onderstel en carrosserie eigenhandig gemaakt en geklopt.
met V8 van de Montreal als krachtbon en Ferrari ramen en koplampen. Echt heel bijzonder.
Afbeelding
Echt een hele fraaie Auto!!

Heb hem in juni op Monza gezien en vroeg me toen af wat het was!
Wel gezien dat er een Motreal V8 in zat.

Echt een top auto.

gr Jan

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 19:22

Ik ben er ook op zondag geweest en moet zeggen dat het een geweldig evenement is. Heel veel moois is er te zien. Veel auto`s had ik nog nooit in het echt gezien. Zoals o.a die de Tomaso Mangusta. Over 2 jaar zeker weer. Enig minpuntje is de catering. Die is echt @#%&^. Waarom kunnen we dat in Nederland nooit terwijl je in Duitsland over de voerstandjes struikelt.
Paar fotookes.

Afbeelding

Wat een schitterende Maserati is dit. Echt fantastisch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Tomaso Mangusta. Erg bijzonder dit.

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Evenementen”