Gebruikersavatar
martijnsud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:45
Locatie: Drachten / Stiens

Re: RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen&qu

di sep 07, 2010 21:12

Bedankt voor de tips zover!

Ik heb nu een pomp van een 33. Deze schijnt in de 33 laag gemonteerd te zitten. Is dit in verband met drooglopen? Of kan ik hem desgewenst ook hoog monteren?

Groet,

Martijn
Meestal zijn deze pompjes niet zelf aanzuigend, dus er moet altijd brandstof 'tegen' de pomp aandrukken. Dus beter zo laag mogelijk.
Giulietta TCT MA
Fiat Punto TwinAir
Alfasud 1.7 TI QV SAVALI
155 2.0 16V EVO
Alfasud Giardinetta 'Servizio'

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen"

di sep 07, 2010 21:13

Ja je kan hem evt hoger monteren evt een terugslagklepje ertussen.

Ziet er mooi uit allemaal.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

TZ3

Re: RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen&qu

di sep 07, 2010 22:26

Ja je kan hem evt hoger monteren evt een terugslagklepje ertussen.

Ziet er mooi uit allemaal.
Hij blijft niet zelfaanzuigend he ;) Een van de redenen waarom de Golf, sommige Audi's maar ook de 75TS een extra opvoerpompje in de tank hebben

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen"

di sep 07, 2010 22:49

Da's duidelijk, ik zal hem laag plaatsen! bedankt!
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

Re: RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen&am

wo sep 08, 2010 07:34

Ja je kan hem evt hoger monteren evt een terugslagklepje ertussen.

Ziet er mooi uit allemaal.
Hij blijft niet zelfaanzuigend he ;) Een van de redenen waarom de Golf, sommige Audi's maar ook de 75TS een extra opvoerpompje in de tank hebben
Op m,n werk moet ik wel s een tank leeg hebben, Gebruik ik gewoon een brandstofpomp en een accu voor.(dezelfde als ook op m,n 75 zit) pompje zit op een steekwagentje op ruim 1,30 m hoog. En zuigt het altijd prima zelf aan.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen&am

wo sep 08, 2010 08:22

Bedankt voor de tips zover!

Ik heb nu een pomp van een 33. Deze schijnt in de 33 laag gemonteerd te zitten. Is dit in verband met drooglopen? Of kan ik hem desgewenst ook hoog monteren?

Groet,

Martijn
Meestal zijn deze pompjes niet zelf aanzuigend, dus er moet altijd brandstof 'tegen' de pomp aandrukken. Dus beter zo laag mogelijk.
denk dat je in de war bent met een carbs 33 brandstofpomp :?:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen"

wo sep 08, 2010 20:05

Martijn heeft wel degelijk gelijk... :?

De typische Bosch pomp zoals die op de 33 en de 75 gebruikt wordt is een niet-zelf-aanzuigende pomp. Dat wil niet zeggen dat hij dat niet doet, hij is er alleen niet voor bedoeld. Slijtage zal dus een stuk hoger worden als hij dat moet gaan doen.

De 75 en volgens mij ook de 33 hebben allebei een opvoerpompje in de tank zitten dat zorgt dat de hoofdpomp van brandstof wordt voorzien.

Als je de pomp hoog op zou hangen zou de benzine ook terug kunnen zakken de tank in en zou je bij het starten elke keer een droge pomp ronddraaien, dat is funest voor de pomp...

Gewoon laag monteren dus... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
martijnsud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:45
Locatie: Drachten / Stiens

Re: RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen&qu

wo sep 08, 2010 20:44

Martijn heeft wel degelijk gelijk... :?

De typische Bosch pomp zoals die op de 33 en de 75 gebruikt wordt is een niet-zelf-aanzuigende pomp. Dat wil niet zeggen dat hij dat niet doet, hij is er alleen niet voor bedoeld. Slijtage zal dus een stuk hoger worden als hij dat moet gaan doen.

De 75 en volgens mij ook de 33 hebben allebei een opvoerpompje in de tank zitten dat zorgt dat de hoofdpomp van brandstof wordt voorzien.

Als je de pomp hoog op zou hangen zou de benzine ook terug kunnen zakken de tank in en zou je bij het starten elke keer een droge pomp ronddraaien, dat is funest voor de pomp...

Gewoon laag monteren dus... :wink:
Dank je, begon alweer aan mezelf te twijfelen :o

Maar ook al is een pomp zelf aanzuigend dan is het zo ie zo beter om laag te plaatsen, i.v.m. slijtage.

Succes met de Murena :lol:
Giulietta TCT MA
Fiat Punto TwinAir
Alfasud 1.7 TI QV SAVALI
155 2.0 16V EVO
Alfasud Giardinetta 'Servizio'

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen"

vr jun 01, 2012 19:54

Ik ben wel heel benieuwd hoe het er nu mee staat, begrijp uit de verschillende technische topics dat het gestaag verder gaat?
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Murena met Alfa-power - Rijdend, nu nog de kleine dingen

vr jun 14, 2013 18:18

Heel erg gestaag is het gegaan met dit project.....

Maar de auto is nu weer uit de schorsing! De motor draait, schakelstangen zijn aangesloten, alleen de koeling levert nog problemen op.... Ik heb er 20 km mee gereden ongeveer toen het blok te heet werd en de koelvloeistof eruit spoot.....
Gezien het feit dat het blok al zo heel lang stil heeft gestaan denk ik dat de thermostaat vast zit. Zeker omdat de radiateur niet warm was...

Ik wou een mooi filmpje maken tijdens de rit als het blok warm was, dat ging dus helaas niet door. Wel heb ik de eerste start gefilmd...

http://www.youtube.com/watch?v=SeSgat_keaU

Martijn
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
__1337__
Full Member
Full Member
Berichten: 293
Lid geworden op: ma dec 19, 2011 13:48

RE: Murena met Alfa-power - Rijdend, nu nog de kleine dingen

vr jun 14, 2013 19:16

Dat klinkt al veelbelovend, en dat temperatuur probleempje is ook zo opgelost denk ik zo als de thermostaat goed werkt. Heb je de oude al getest in een pannetje heet water? Heel erg mooi project in ieder geval, jammer dat niet alle oude foto's meer werken. Ik heb je denk ik een jaartje terug nog een mail gestuurd over het poedercoaten van deksels, maar nooit reactie meer op gehad eigenlijk. Ben je hiermee gestopt?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Murena met Alfa-power - Rijdend, nu nog de kleine dingen

za jun 15, 2013 00:18

Makkelijkste is even testen zonder thermostaat.. :wink:

Maar mooi dat hij loopt! :thumbs:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Murena met Alfa-power - Rijdend, nu nog de kleine dingen

za jun 29, 2013 23:41

Thermostaat is vervangen en het systeem ontlucht. De wagen is nu na 100km rijden als "enigzins rap" bevonden.. 8)

Ik heb nog geen beeld rijdend, maar wel even creatief een filmpje gemaakt.

Afbeelding

Martijn
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Murena met Alfa-power - Rijdend, nu nog de kleine dingen

zo jun 30, 2013 10:36

Mooi, erg mooi zelfs!!! Kan je ook je onderschrift aanpassen :)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Hajala
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 17:56
Locatie: Alfahoek

RE: Murena met Alfa-power - Rijdend, nu nog de kleine dingen

zo jun 30, 2013 13:00

Gaaf zeg, zo'n Murena! Heb er zelf vroeger eentje gehad, een spierwitte 1.6. Die kwam (zoals wel vaker met Matra's) van Carjoy. Toendertijd nog in Gellicum.
Prestaties waren niet bepaald fenomenaal. Met 2.2 S bleef de gang er dan wel behoorlijk in met 142 pk. Maar vergeleken met de Alfa V6 middenmotor blijft die natuurlijk ook al behoorlijk achter.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Mito TB Sport
Cinquecento Sporting

Terug naar “Projecten”