Gebruikersavatar
Mandello
Member
Member
Berichten: 109
Lid geworden op: za nov 18, 2006 20:34
Locatie: Blesdijke

RE: Het Loo

ma sep 06, 2010 22:24

Zondag even geweest van 10.00 tot 13.00.

Inderdaad, prachtige collectie. En onderweg al in collonne heengereden met een rode 75 en zwarte GT. Erg leuk.

Prima parkeerplek op klassiekerveld. Wel even "dringen" bij de ingang.

Qua publiek inderdaad lachen. Bij ons in de PC, Gooise vrouwen etc. etc. Mijn zoontje van bijna drie trof naar eigen zeggen Floris, Roderick en Pepijn op het springkussen ..........

De restauratie van de auto's was in ieder geval beter gelukt dan die van sommige dames en heren zullen we maar zeggen :D

Maar voor wie van mooie auto's houdt een absolute aanrader. Alfa Romeo bedankt voor de kaarten.
Nu: Stelvio/33 1.7QV ‘88/33 1.7 ‘88 Circuit/F12 ‘72

Gehad: 33 1.7QV/Spider Coda Tronca/146/147/156/Bertone

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Het Loo

di sep 07, 2010 00:37

Ik heb helemaal geen tijd gehad om op het rond wandelend publiek te letten, met al dat moois wat er stond :D

Een paar fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Het Loo

di sep 07, 2010 16:59

Klik hier voor de uitslagen van de SCARB concorso's van zaterdag en zondag.

En volop foto's in het SCARB webalbum.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Het Loo

di sep 07, 2010 17:10

Beetje jammer dat we niet welkom waren op het concorso terwijl alfa's die na ons kwamen wel toegelaten werden
Misschien is de 75 niet speciaal genoeg. Is wel jammer want er stond geen enkele 75. :(
Voordeel is dat de 75 super gepoetst was. :D
Op een gegeven moment begon het SCARB concoursveld vol te lopen. Om te voorkomen dat deelnemers die zich tevoren hadden aangemeld geen plaats meer zouden vinden heb ik de stewards gevraagd alleen nog vooraf aangemelde Alfa's door te verwijzen. Dat is kennelijk niet bij alle stewards overgekomen, hij had jou moeten doorlaten.
Eén van hen was overigens zelf Alfa-liefhebber en hij heeft alle Alfa's zoveel mogelijk naar één 'straat' geleid. Dat was dan ook een mooie collectie.

De zaterdag stonden we overigens ook met het concorso op het grote veld (wel een eigen straat). 's Ochtends vroeg was er niemand die me kon vertellen waar we zouden staan en ik moest toch aan de slag met helpers, deelnemers en juryleden opvangen bij de poort.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Het Loo

di sep 07, 2010 23:54

En Hier nog mijn fotobijdrage, overigens met zeer beperkt Alfa Romeo content.

Plus alvast een plaatje:
Afbeelding
Iemand nog een verchroomd schroefje gevonden? :wink:
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

monrisque

RE: Het Loo

wo sep 08, 2010 01:44

Wij waren er dit jaar voor het eerst bij op de zondag, met dank aan de gratis toegangskaarten. Maar wat een leuk evenement. Het begon al leuk op de snelweg, toen een prachtige witte Alfetta ons spotte en aanhaakte de hele weg naar Apeldoorn. Samen met onze juul trokken we veel bekijks.

In Apeldoorn mochten we parkeren tussen alle overige alfa's, ook een genot! En wat leuk om al die oude "museum" auto's nu eens echt te zien en te horen rijden met de sprints!

De catering viel s'morgens nog wel mee, maar in de loop van de dag was er geen doorkomen aan. Gelukkig zat er een restaurant bij de Koninklijke Stallen, daar stond nog een enigszins acceptabele rij. Alleen maar een kassa open (?) net alsof ze geen drukte verwachtten....

Het weer werkte natuurlijk perfect mee en ach ja, die "kouwe kak" ik vind het reuze vermakelijk om te zien! En als je dan wegrijdt met je eigen klassiekertje en het "volk" staat aan de kant van de weg te kijken, voelt het bijna alsof wij er zelf ook bij horen, ha ha! :lol:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Het Loo

wo sep 08, 2010 11:53

Wat mij verder opviel was dat er best veel vooroorlogsspul te zien was. En heel veel 6C`s. Zelfs meer Berlina`s en Sei`s dan op het Spettacolo. Jammer dat dat soort auto`s nooit naar Zandvoort toe gaan. Daar zijn ze echt op hun plek lijkt mij. Misschien een idee voor een oproep van het 6C register voor het SSAR volgend jaar?

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Het Loo

wo sep 08, 2010 19:19

Wat mij verder opviel was dat er best veel vooroorlogsspul te zien was. En heel veel 6C`s. Zelfs meer Berlina`s en Sei`s dan op het Spettacolo. Jammer dat dat soort auto`s nooit naar Zandvoort toe gaan. Daar zijn ze echt op hun plek lijkt mij. Misschien een idee voor een oproep van het 6C register voor het SSAR volgend jaar?
Hoezo dat soort auto's gaan nooit naar Zandvoort? Er stonden drie 6C 2500's dit jaar. Plus een 6C 1750, plus op zondag een 8C Monza. Ik vind eigenlijk dat ze het best goed voor elkaar hadden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Het Loo

do sep 09, 2010 08:49

Van: www:automotive-online.nl:
Succesvol Concours d'elegance naar voorjaar
08-09-2010 23:20

Het Concours d’élégance op Paleis Het Loo in Apeldoorn heeft afgelopen weekend 20 duizend bezoekers getrokken. In de negenjarige geschiedenis van het evenement waren dat er niet eerder zoveel. Volgens organisatoren Jan Peter Nijmeijers en Timo Rietbergen is het Concours uitgegroeid tot een volwassen en exclusief evenement dat zijn gelijke niet kent in Nederland. "Daar mogen we trots op zijn”, aldus Nijmeijers.

50 Alfa's verkocht
Ook de merkvertegenwoordigers die aanwezig waren tonen zich tevreden. “In twee dagen tijd hebben wij zo’n 4000 gasten ontvangen”, zegt Hans Vervoorn van Fiat Groep Nederland. “Er zijn vierhonderd proefritten met de nieuwe Giulietta gemaakt en hebben we 50 auto’s verkocht. Beter kan gewoon niet.”

Pebble Beach
Ondanks het succes wil Nijmeijers de volgende editie van het concours over twee jaar in het voorjaar houden. “Met Goodwood en Pebble Beach zijn er veel auto-evenementen in dezelfde periode. We gaan daarom verhuizen naar juni, dat geeft ons de mogelijkheid om de auto’s naar een nog hoger niveau te tillen. Wereldklasse in Apeldoorn, zou dat niet geweldig zijn?”

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Het Loo

do sep 09, 2010 09:24

Hoezo dat soort auto's gaan nooit naar Zandvoort? Er stonden drie 6C 2500's dit jaar. Plus een 6C 1750, plus op zondag een 8C Monza. Ik vind eigenlijk dat ze het best goed voor elkaar hadden.
Natuurlijk hadden ze het goed voor elkaar in Zandvoort. Maar er zijn veel meer prewar en 6C Alfa`s in Nederland. Er komt er maar een klein gedeelte van naar Zandvoort terwijl er hier een hele hoop stonden. Is verder geen kritiek hoor, gewoon een wens.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Het Loo

do sep 09, 2010 09:38

Er zijn in Apeldoorn wel wat visitekaartjes uitgewisseld hoor ;)

Voor de eigenaren van dergelijke auto's is een 'dagje Zandvoort' (of Assen) een vaak ander verhaal dan voor de meesten van ons die 's ochtends gewoon in een 145, Giulia, etc. stappen, starten en wegrijden (denk aan transport, verzekering, etc.). Verder hebben SSAR en Het Loo elkaar de afgelopen jaren steeds in het vaarwater gezeten: zelfde weekend of slechts één week verschil. Dát probleem zijn we nu in ieder geval van af :D

Gebruikersavatar
KRIS GT
Member
Member
Berichten: 232
Lid geworden op: di jun 03, 2008 12:28
Locatie: GENT (MARIAKERKE)

RE: Het Loo

di sep 14, 2010 20:10

Beste Alfa-vrienden,

Een beetje laat (te druk gehad met al die meetings in B en NL), maar beter laat dan nooit.

Hier de foto's van zaterdag 4 september. PRACHTIG evenement ! Het was de verplaatsing van 500 km waard ! Natuurlijk ook geluk gehad met het zonnige weer.

http://www.flickr.com/photos/krisgt/set ... 926722106/

Afbeelding

Groetjes,
Kris
8)
ALFA SPIDER 2000 VELOCE (model 1980)
ABARTH 595C TURISMO BICOLORE (model 2016)
ALFA GT 1.8 TS (model 2007)
voorheen :
ALFA GT (model 2007)
156 SW (model 2001)
LANCIA Y MOMO DESIGN
ALFA 33 1.4 (model 1994)
ALFA GT (model 2010)

Gebruikersavatar
gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 809
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:16

Re: RE: Het Loo

di jan 11, 2011 10:47

Maar waar was de 8C2900 ex-Bernhard?
Weet iemand of de 8C 2900B van Bernhard senior nu wel of niet aanwezig was op het concours? De wagen was wel te zien en te horen bij de Goodwood preview afgelopen zomer. Ik zoek in ieder geval een goede (high-res) foto van de auto anno 2010/2011. Wie kan mij hieraan helpen?
Gr. RJ

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: Het Loo

ma jan 17, 2011 22:09

Maar waar was de 8C2900 ex-Bernhard?
Weet iemand of de 8C 2900B van Bernhard senior nu wel of niet aanwezig was op het concours? De wagen was wel te zien en te horen bij de Goodwood preview afgelopen zomer. Ik zoek in ieder geval een goede (high-res) foto van de auto anno 2010/2011. Wie kan mij hieraan helpen?
Gr. RJ
De wagen was er niet helaas op Het Loo
Afbeelding

Afbeelding
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

Terug naar “Evenementen”