Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Bertone Register - Nationale Bertonedag 2010 - 12 septem

vr sep 10, 2010 21:12

@Hylke: Jut doet toeteren wanneer hij langs Amersfoort rijdt......je moet me wel te vriend houden hoor!!!!! Want alleen vrienden mogen in dat blauwe lel rijden :wink:

zegveld
Full Member
Full Member

zo sep 12, 2010 10:56

Restaurant Greenfields te Baarn :wink:
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 12, 2010 20:13

Door wat wijzigingen in de familie agenda niet gegaan...... :cry:

Ik zat me het volgende nog te bedenken:
In 1988 ben ik op de Bertonedag geweest in Lelystad...ik zag toen in de Telegraaf een kleine advertentie staan met de mededeling: Registerdag bertoneclub te Lelystad (of iets dergelijks)
Ik wist toen niet eens wat een Bertone was, en ik ben toen mar eens gaan kijken, met mijn oude zwarte VW Kever 1300...

Toen ik aankwam (ik was toen 20) dacht ik: moet ik ook hebben!!!!!!!! Heb dezelfde week mijn Kever verkocht en ben meteen naar Alfa Aaldering (ja, zo heette the Gallery vroeger) te Brummen gereden en heb binnen een kwartier een 2000GTV uit 1972 gekocht.

Helemaal gelukkig met die snelle strepentrekker, die echter volledig verrot bleek te zijn.....ik ben nogal impulsief en daardoor gebeurt je zoiets, al zou ik zelf zo'n auto niet verkocht hebben aan een gast van 20.
Auto kostte toen al bijna 8000 gulden en was best een gangbaar prijsje voor een mooie Bertone.

Ach ja, mijn verlies genomen, en toen driftig aan het kopen geslagen, en binnen 3 jaar al meerdere Giulia's, Bertones en spiders te hebben gehad, een dikke brand in mijn schuur gehad en op 1 auto na, al mijn auto's afgefikt! Gelukkig niet verzekerd.....1 mooie 2000GTV uit 1971 kunnen redden.
Dus toen begon ik weer overnieuw met kopen van oude Alfa's!

Nu, na 22 jaar, heb ik denk ik al wel 75 alfa's gehad van voor 1975.

En dat allemaal omdat ik 1 keertje wilde weten wat een "Bertone" was!!!!!

Dus voor een ieder die ooit nog eens bij zo'n dag wil gaan kijken:JE RAAKT BESMET VOOR HET LEVEN, MAAR GENIET ER ELKE DAG VAN!!!!!

gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 13, 2010 14:09

Mooi verhaal voor Het Klaverblaadje :thumbs: je hebt vast ook nog leuke foto's bewaard van alles wat in die jaren langs is gekomen.

zegveld
Full Member
Full Member

ma sep 13, 2010 15:44

Hè SchaapM, erg leuk verhaal! En nog ontzettend actueel denk ik. Er waren op de Bertonedag van afgelopen zondag weer diverse nieuwe leden waaronder ikzelf die nog niet zo lang een bertone hadden maar er zeker helemaal vol van zijn. Het blijft gewoon een prachtige auto. In allerlei kleuren reden we ermee rond. Dus jouw waarschuwing geldt nog steeds, kom niet in de buurt van die dingen, want het is als een besmettelijke ziekte!
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

Terug naar “Evenementen”