Ik heb medio mei dit jaar een Peugeot gekocht. Jong ding, weinig KM's, goede prijs, HDi'tje, lekker ding gewoon. Echtre, al snel miste ik mijn 146'je, en niet zozeer omdat de 206 een slechte auto was, maar omdat ik gewoon iets miste... de ALFA FEELING!
Uiteindelijk werd het me allemaal iets te kostbaar in verzekering (All Risk op zo'n jong en vers ding) en de wegenbelasting lag ook net wéér een stukje hoger dan gewend. (146 1.4 TS op G3)
Nu dan... De Peugeot met winst verkocht en ga nu met de grotere zus van mijn 146; Een 156 1.8 TS op G3, uit 99, en met behoordlijk wat KM's maar een onderhoudshistorie (op papier) om je vingers bij af te likken! En voor een zeer aantrekkelijke prijs! Bovendien rondom nieuwe Pirelli P6 en een set nieuwe Goodyear winterbanden op stalen velg extra.
Netjes ook twee rode sleutels + code-card. 'The lot'!
WizzMan heeft haar even onder het rokje gevoeld en dat zat op zich best pluis. Er zijn twee, drie punten waar wat laswerk aan zit te komen, maar niks schokkends.
ToDoList:
Lassen dus
Distrib. Set over ca. 7500KM's
Draagrampje rechts binnenkort (links ook maar gelijk denk ik)
Slang vanaf luchtfilter vervangen (scheurtje in)
ToDo Optisch:
Velgen (nu stalen velgen rondom met doppen)
Cognac leder int.
Ik zal morgen, of in ieder geval zo snel mogelijk maar ná een grondige poetsbeurt wat foto's plaatsen en wat meer info verstrekken voor de numbercrunchers

Tot dan, lees ik graag tips en truucs voor mijn Bella!