Waarom heb jij iets gemaakt ipv het originele gebruiken?Ruimte zat hoor! Mijne heeft +/-4 liter inhoud overigens.
Die carterontluchting moet je ff veranderen alleen.
Verlengen geen probleem, alleen taps maakt het weer iets duurder, Nu kan er geboord en even na geruimd worden, anders moet je binnen draaien. Ik ga sowieso met de verspaner zitten, misschien valt het mee.Ziet er goed uit hoor!
Knikje hoeft niet maar wat wel helpt is als de kelkjes taps toelopen... 7 graden oid is al genoeg.
Als je de kelklengte vergroot dan kun je ze misschien ook wel op NA motoren gebruiken (vergroot de verkoopkansen duidelijk)
Draai je een doorn waarop je ze kunt persen..Verlengen geen probleem, alleen taps maakt het weer iets duurder, Nu kan er geboord en even na geruimd worden, anders moet je binnen draaien. Ik ga sowieso met de verspaner zitten, misschien valt het mee.
Dat doe ik liever niet met aluminium deeltjes die een hoop kosten bij het draaien. Maar ik ga vanavond weer even verder. Ik maak het zo universeel mogelijk om de interesse groter te maken dus de kosten lager.Draai je een doorn waarop je ze kunt persen..Verlengen geen probleem, alleen taps maakt het weer iets duurder, Nu kan er geboord en even na geruimd worden, anders moet je binnen draaien. Ik ga sowieso met de verspaner zitten, misschien valt het mee.
Dat weet ik, alleen de grap van het pijpje dat ik hier getekend is dat het een hoortje, bevestigings vlak en zelf te bepalen lengte in een heeft. Dit hoorntje kan in een contour op een CNC draaibank gedraaid worden en heeft nu een boor beweging. Als ik eerst iets zou draaien en dan op een doorn ga slaan moet ik rekening houden met het uitzetten etc. Dan is een extra binnen draai bewerking veel goedkoper, ik ga er toch voor, zal een euro of 3 duurder worden hooguit.
Ik bedoel een stalen doorn draaien waarop je de alu pijp perst...
Dat is het idee, daarom ga ik ook voor een universele opzet. Bij een turbo motor moet de gasklep niet te groot zijn, bij een atmosferische motor moet het niet te klein zijn. Voor het mooie moet ik dus iets maken waar het allebei mee kan.Dat inlaathuis kan in pricnipe toch ook op een niet geblazen TS motor?
Origineel met dat rare bochtje komt de flow ook niet ten goede denk ik zo.
Of praat ik nu onzin?
Gtz, Alex